Mayhouse

766 36 2
                                    

Eenmaal toen ik wakker werd zag ik Erik aan mijn bed staan. Wat niet eens mijn bed was. Waar ben ik en waarom heb ik zo'n hoofdpijn.

"Sorry echt waar voor alles Lucy. Ik ben zo snel mogelijk naar hier gerend en ik heb jou meteen op bed gelegd je was voor 2 dagen bewusteloos."

"2 dagen. Dat kan niet maar toen zag ik de klok het was 10.25 s'morgens."

"En het was maandag ik zou op school moeten zitten. Waarom ben ik niet op school?"

"Omdat je anders alle andere kinderen op jullie school in gevaar brengt." Hoorde ik iemand in de hoek zeggen maar ik zag hem niet.

"Sorry meneer, maar u ken ik niet."

"Ah ja sorry daarvoor ik ben Jeremy ik ben de vader van Erik."

Ai meteen had ik spijt dat ik zijn naam had gevraagd. Want dat betekende dat ik in grote problemen zat denk ik van schrik van zijn stem wou ik meteen uit het bed gaanbmaar dat kon niet ik had te veel pijn in mijn rug en nek. Toen herrinerde ik alles terug van die avond met John en toen dat Erik vertelde dat hij een vampier is.

"Ga maar rusten Juffrouw je bent hier veilig hoor wij doen je echt niet. Ik heb gehoord dat Erik er ging voor zorgen om je verblijf hiet zo comfortabel mogelijk te maken."

"Ah ok bedankt."

"Sorry maar ik moet nu echt weg. Prettig om met jou kennis te maken met jou juffouw."

"Het geheel is wederzijds."

Eenmaal toen hij weg was kon ik weer gewoon ademhalen. Ik was echt gestresst. Toen zag ik dat Erik nog in de kamer was.

"Heey"

"Heey. Sorry van die nacht he."

"Kan geen kwaad we hebben allebij niets en we zijn er levend uitgekome."

"Ja maar het is wel doordat ik van jou bloed heb gedronken dat is alles. Maar ik denk wel als je wat beter bent iedereen kunt gaan ontmoeten."

"Wacht heel eventjes er zijn er meer?"

"Natuurlijk ik heb nog 3 zussen en 3 broers die je denk ik wel tof zult vinden."

"Zijn ze allemaal zoals jou."

"Ja zeker."

Toen knipoogde hij naar mij.Wat mij een beetje op mijn gemak bracht. Toen voelde ik me zo moe dat ik gewoon in slaap viel tijdens ons gesprek. Nog vlat voor ik in slaap viel hoordebik Erik zeggen dat hij hier ging blijven. Ik zei vlug ok want ik was heel moe.

Toen ik wakker werd. Zag ik dat Erik naast me lag te slapen. Ik wekte hem meteen want ik was ineens vol energie.

"Heey Slaapkop wakker worden."

"Maak jij altijd iedereen zo wakker?"

"Nee maar ik wil wel 1 vraag stellen."

"Ok welke?"

"Wie zijn kamer is dit ?"

"Ah ok dit is eigenlijk mijn kamer. Het is omdat alle kamers nu bezet zijn door de hele familie."

"Waarom is je hele familie hier?"

"Ze zijn hier voor jou."

"Voor mij waarom ?"

"Omdat jij de eerste mens bent die van ons bestaan weet."

Ai, ik voelde me meteen vanaf dat hij dat zei een steek in mijn ribben. Want ik ben eigenlijk een buitenstaander. Erik zag dit en probeerde me op andere gedachten te brengen.

"Ok zullen we dan meteen naar benden gaan."

Toen ik dat hoorde aarzelde ik eventjes want ik keek naar mezelf in de spiegel en ik zag hoe vuil ik eruit zag.

"Sorry Erik maar ben je soms langs mijn huis eventjes gegaan in de dagen dat ik weg was. Soms propere kleren gaan halen?"

"Ai, nee sorry maat ik zal aan Kathrine vragen ofdat je wat kleren van haar mag lenen."

"Ah ok bedankt en kan ik me soms ergens wassen?"

"Aah ja hiernaast is er een badkamer."

'Ah ok bedankt."

My life my choiceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu