bab 6

7.3K 299 0
                                    

Tak guna punya perempuan. Dia dah malukan aku. Kau belum kenal aku siapa . Raykal tersenyum sinis. "Raihana"

"Rai,kau tahu tak kau dah buat kesalahan yang paling besar sekarang" kata icha. "Masalah apa?" Balasku acuh tak acuh.

"Rai,kau belum kenal siapa raykal farhan." Sambung ayuni.
"Wait...wait kenapa korang stress sangat macam ni? Besar betul mandat dia korang takut?"

"Huh! Dia sanggup buat apa saja siapa yang buat masalah dengan dia" kata rafa.

Hari-hari dilalu seperti biasa  dan selepas aku buat macam tu kat raykal semua fans dia bash aku ler. Aku buat tak tahu je.

Semasa aku jalan seorang di tepi dewan,ambil angin pagi katakan. Tiba-tiba tanganku di tarik seseorang dan mulutku ditutup.

"Mmmmm"kata-kataku tidak terkeluar sebab mulutku ditutup.
Dia melepaskan tangannya menutup mulutku dan aku melihag gerangan itu. Raykal!

"Kau! Apa yang kau buat ni? Lepaslah" kataku meronta untuk dilepaskan. "Raihana sofea bt hakim. Wow nice name. Kau tahu tak.." Katanya mendekatiku.

Aku berundur ke belakang. Semakin rapat dia semakin aku kebelakang at the end aku dekat dinding.

"Apa kau nak?" Jantungku berdegup kencang. "Kau dah malukan aku raihana sofea!"bentaknya. "Tidak ada orang yang pernah buat aku macam tu. You know what? serve you right" dia mencurah air sirap dekat tudungku.

"What the hell are you doing raykal farhan" aku tolak dia sampai jatuh. "You owe me raihan sofea. Jangan pernah cabar aku." Marahnya.

"Eh,kau yang mula dulu. You should have learn manner. Ke kau tak faham bahasa?" Bentakku. Masa tu aku rasa nk nangis je. Biasalakan anak bongsu.

Raihana belari dari situ. Dia terus menelefon pak syam. Ni nak beritahu raykal pelajar 5 lavender so,aku dan dia tak sama kelas.

"Cik rai,kenapa tudung jadi warna pink pulak?" Tanya pak syam.

"Orang gila buat hal."balasku pendek. Siap kau esok raykal. Kau belum kenal siapa raihana sofea.

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now