bab 34

5.1K 200 2
                                    

Akhirnya aku dh balik rmh sendiri! Mummy daddy rai dh balik. Yeayyy!!!

Nk cerita ni,selepas hari kita org keluar sama2 hari tu,hubungan kwn2 ray dan kwn2 aku dh ok. Tapi tulah,dia org asyik nk bertekak nk berperli je. Haih!

"Rai! Turun minum petang" panggil mummy. "Kejap my!" Aku terus menuruni tangga dan ke laman belakang yg ada gazebo khas utk kami sekeluarga meluang masa bersama. Gazebo di halaman depan itu uk tetamu.

"My,dy,rai ada nk bagitahu ni" kataku seraya duduk sambil minum air teh

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

"My,dy,rai ada nk bagitahu ni" kataku seraya duduk sambil minum air teh. Hmm sedap!

"Hah! Apa rai nk beritahh tu? Kamu dh sedia nk kahwin ke?" Tanya mummy.

"Ish mummy ni. Ke situ pulak. Ni rai nk minta kebenaran pergi kem 3 hari 2 malam di pusat rekreasi sentola(author hetam je. Rasanya tak wujud kot)

"Ray ikut ke?" Tanya daddy. "Ikut kot. Tak nak sibuk hal dia. Lagi pun kem ni sekolah lain pun ada jugak. Kiranya bukan sklh kita org je ada" terang rai lagi.

"Hmm kalau ray pergi mummy izinkan. Lepas ni mummy call mama kamu" jelas mummy lagi.

Aku hanya mengangguk. Nk balas apa? Aku pun tak tahu.

                    💌💌💌

Di sekolah

"Rai,kau jadi tak pergi kem tu?" Tanya rafa. "Aku..,aku hmm" balas rai.

"Kau jgn beritahu aku kau tak jadi pergi rai! Oh my god! This is our last year being a student!" Balas icha. Ekeleh emo lebih + drama queen kawan aku ni.

"Hmm actually... Mummy,daddy aku..." Kata rai setgh setgh. "Raihana sofea!!" Jerit mereka bertiga serentak.

"Fine! Aku gurau je. Mummy daddy aku bagi lah utk kem tu. Lek arr korg. Emo je lebih. Hahahaha" balas rai.

Mereka bertiga menjelingku tajam. Aku dh membuka langkah sedia lari dr situ. 1..2..3 lari!!!

"Raihana sofea!!!"

                        💌💌💌

Raykal POV

"Kau tgk dia org tu. Umur dh 17,tapi still perangai mcm budak umur 7 tahun" kata yazid.

"Even dia org mcm tu,dia org tak hipokrit. Tak control ayu bila nmpk lelaki. Sbb itu aku tertarik salah seorg dr dorang" balas arif.

Semu memandang arif termasuk aku.

"Who?" Tanyaku. Yg lain menunggu jwpn keluar dr mulut arif. Arif senyum dan larika  diri.

"ARIF IZWAN!!!!!!" Jerit kmi bertiga. Maka terjadilah aksi kejar mengejar antara kami. The hottest!

End POV


Selamat berpuasa! Jgn lupa vote and comment. Di alu alukan. Typo sorry!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now