bab 47

4.2K 160 0
                                    

Yes at last! Shopping heaven

Yes at last! Shopping heaven

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

Grand Bazaar

Grand Bazaar adalah sebuah pusat membeli belah yang menjual pelbagai barangan. For sure kaum hawa suka berkunjung ke sana.

"Fea jomlah balik. Buat apa kat sini? Kita masih ada beberapa hari lagi kot nak pergi kat sini" kata Ray.

"Alaa hari ni pergi esok lusa pergi sini lagi. Hari ini beli sikit esok beli sikit. Haaa kan banyak. Best nyaaaaaa" balas Rai teruja.

Perempuan + shopping= bahagia teruja

Rai pergi berkunjung ke sebuah kedai. Kedai itu menjual kain. Rai membeli 5 pasang kain dari kedai tersebut.

Lepas itu Rai pergi ke kedai satu lagi yg menjual perhiasan wanita seperti shawl,bawal,gelang dan rantai.

"Bu pahalı(it is to expensive)" kata Rai. Ray menunjukkan muka blur. "Apa yg kau cakap budak?" Soal Ray.

"Bahasa Turkish lerr. Asal?" Jawab Rai. "Tak! Sejak bila kau pandai bahasa Turkish ni? Setahu aku kau tak ada ambik mana2 kelas bahasa asing" panjang lebar Ray soal.

"Ish kau ni kuno betul la. Google translate kan ada apalah. Dah kau diam. Aku nak buat urusan jual beli ni" balas Rai terus menyoal penjual tersebut.

" zaten ucuz(it's already cheap)." jawab si penjual.

"bana ucuz fiyatı ver(give me the cheap price)!Ben sadece bir günlüğüne buradayım(i'm here only for a day)" pujuk Rai. Ray dah haihh penat menunggu dia pun jalan2 kedai berdekatan.

Penjual itu diam. " çok alacağım(i will buy a lot). Bana ucuz bir fiyat verirsen(if you give me a cheap price), Lütfen(please)" pujuk Rai lagi. Penjual itu mengangguk "ok"

Yes! At last hahahaha

Banyak jugak Rai beli. "Ray dah jom. Esok sambung balik pergi sini dengan mummy and mama. Jom balik" kata Rai.

"Hmm tak penat eh shopping jalan?" Soal Ray. "Tak. Nanti nak ajak daddy pergi pantai. Yezza terus kami menghubungi Ahmed utk ambik plg ke hotel.

Azim nah😑😁

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now