bab 32

5.3K 227 1
                                    

"Mummy daddy,dh la ckp, Facha nk jln2" kata fasha sambil menghentakkan kakinya. Kami semua berhenti berbual.

"Sorry syg,meh daddy dukung?" Ray menghulur bag brg fasha kpd rai,terus didukung fasha.

"Korg ni mcm dh sedia awal je nk ada ank. Tak sabar aku nk jadi aunty nk ada ank saudara awal" kata icha.

"Kita org akn jadi uncle la ni? So,bila korg nk bgi kita org ank saudara ni rai ray?" Soal yazid.

"Lama lagi. Dh la korg bincang hal ni. Jom kita jln2 dulu beli brg" jwb ray memberhentikan tajuk yg jauh sngt nk difikir.

Mereka pun berjln dr sebuah kedai ke kedai lain.

                       💌💌💌

"No! I want that doll" jerit fasha sambil hentak kaki dan duduk di lantai.

"Syg,tggu daddy ok? Please jgn buat mcm ni" kata rai. Mana taknya semua mata memandang ke arah mereka.

"Mummy,please! I wanna have that doll now tsk.tsk tsk" tangis fasha.

"Ish mana la ray ni. Beli brg ke buat brg" rungut rai. Hp dikeluarkan dan mendail no ray.

Tut..tut..tutt

"Hello"
"Asslmmualaikum mr kal"
"Waalaikummusslm. Ha nk pe ni?"
"Boleh cpt tak korg beli brg tu. Fasha dh nangis ni. Aku mana bawak duit. Kan kau tlg bawak beg aku dgn beg fasha. Brg yg aku bawak pun bnyk"
"Laaa haa kjp lagi aku ke sana"

Tutttt

End called

"Dia letak terus mcm tu je?" Rai menghampii fasha yg masih menangis.

"Syg,come here to mummy" pujuk rai. Fasha tak berganjak. "Syg,please. Fasha tak nk syg mummy lagi ke? Lps ni kita beli doll tu ok?" Pujuk rai lagi.

"Syg" jwb fasha. "So,give mummy your hug" terus fasha merangkul leher rai.

"So,kita tggu daddy jumpa kita ok?" Haih syukur la baru bertunang,tak kahwin muda. Aku 17 kot takkan nk ada ank lagi.

"Fasha syg,sorry daddy lmbt. Ank daddy nangis nk doll ke?" Tanya ray yg menghampiri kami.

"Hmm daddy gi ane? Facha tggu lame tau nk doll tu" fasha dlm dukungan ray menunjuk patung dlm kedai mainan toysrus itu.

Rai mengambil kesempatan terus mengambil gmbr ray dgn fasha yg sdg meletakkan kepalany di bahu ray. Klik!

Dia terus mengepost di instagramnya. Gmbr itu diblurnya sedikit.

Raihana_

Good daddy! when his daughter cried wanna buy doll😹😉

Rai tersenyum melihat captionnya.

"Mummy look! Daddy belikan doll ni utk facha. Yeay" terjerit jerit budak ni dpt ppatung.

"Say thanks to daddy already?" Tanya rai. "Makacih daddy beli doll ni utk facha. Syg daddy ngan mummy muah muah" kata fasha sambil mencium pipiku dan pipi ray.

Detik itu di snap oleh arif tanpa kami sedari. "Wah happy family. Nanti2 ler nk berkasih syg kat rmh. Skrg,jom gi mkn. Confirm ank korg belum mkn lagi" kata arif.

Rai dan ray serentak menepuk dahi sendiri. "Allah" kata mereka. "Fasha belum mkn lagi la ray. Jom,bising tahu dek bang long dgn kak long" kata rai.

                   💌💌💌

Kami singgah di food court mall itu. "Weh,duduk sana lah. Tak ada org" kata rafa.

Kami semua pergi ke meja kosong tersebut.

Ray POV

"Fasha,nk mamam apa syg?" Tanya fea. Aku melihat mereka berdua berbincang hal mknan. Yg lain dh blah carik mknan sendiri.

"Daddy,mummy facha nk mamam nashik ayam blh?" Tanya fasha sambil mengerdipkan matanya.

"Boleh syg. Lps ni daddy order ok? Kau fea nk mkn apa?" Tanyaku.

"Belikan aku nasi goreng ayam lah." Kata fea. "Minum?" Tanyaku lagi. Yg lain baru tiba.

"Milo ais je lah" katanya lagi. Aku hanya mengangguk dan mengambil walletku di dlm handbag fea. Serta merta aku tayang muka tanpa perasaan dan secalit senyuman.

"Wah korg makin maju eh. Siap simpan brg dlm beg lagi." Kata yazid.

"So?" Tanya rai. "Ergh! Kau dgn ray sama je" kata yazid. "So?" Balas rai lagi.

"Nah" kta ray memberi mknan yg diorder tadi. "Brapa mknan aku ni?" Tanya rai. "Tak payah aku belanja." Jwb ray.

"Rif,kau baca doa" kata ziyad. "Aik asal aku pulak? Kau lah baca" balas arif.

"Uncle,bila nk aca doa ni? Facha nk mamam. Dr tadi facha tadah tgn acam ni. Dy,aca doalh. Facha nk mamam." Kata fasha.

Automatik semua senyap. Dua tu sentap! Akhirnya,ray baca doa mkn ats arahan ank tersyg eh ank saudara tersyg!


So,how??? Vote jgn lupa. Sudi2 la promote cerita author ok? Nantikan kemunculan octagon's cousin😘all of you know rai the only princess in octagon's cousins!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now