"Okay semua sila bangun. Kita dh sampai di taman rekreasi sentola. Sila berkumpul di tapak sana" cikgu hamidi menunjuk kwsn tapak yg luas. "Setiap ketua kelas ambil kedtgan. Takut ada rakan kamu yg hilang"
Kami semha berkumpul di tapak sambil menunggu sebuah sekolah yg akn bersama kami selama 3 hari 2 malam.
30 minit berlalu...
3 buah bas sekolah tiba. 'Hmm knp mcm prnh tgk eh logo sklh tu?'-rai.
"Ehem,asslmmualaikum dan selamat sejahtera kpd semua pelajar dr sekolah menengah evergreen dan sekolah octagon(sekolah swasta keluarga rai iaitu atok man)
'Alamak! Asal aku tak perasaan tu sekolah atok man'-rai. Ni nk bagitahu rai dh membantah utk tidak bersekolah di situ.
Sekolah tu semua sepupu lelaki dia je yg belajar di sana. So,boleh la kira everyone kat sekolah tu tahu dia org waris octagon's. Rahsia rai seorg waris perempuan tidak diketahui.
Selepas ucapan dr fasilitator,kami di suruh memasang khemah masing2. Dlm khemah 4 org. Cun! Aku,yuni,icha dan rafa.
Raykal POV
"Eh? Ni bukan sekolah atok man ke?" Tanyaku pdh dirikh sendiri.
"Knp ray?" Tanya ziyad.
"Tak,aku tadi mcm familiar sekolah ni" balas ray. "Dah tu?" Tanya arif.
"Ni sekolah keluarga fea!" Jelasku. "What!?" Jerit mereka bertiga. Syukur dlm khemah dh.
"Keluarga rai? Mak ai! Rai dh ada sekolah tak nk sekolah situ?" Tanya yazid.
"Well korg tahukan perangai fea? Tak nk dikongkong. Lepas tu tak syok lerr dia buat hal. Kena jaga adab" terangku.
"Ha'ah la. Tunang kau memang perangai serupa lelaki kekadang!" Balas mereka bertiga.
Ray menjeling mereka lalu ketawa bersama.
End POV
Aku berjln seorg diri utk ke tandas yg tidak jauh dr khemah pelajar perempuan.
"Sweetie" "princess" panggilan itu mematikan langkah rai utk ke toilet. Rai menoleh.
"Furqan? Danish? Daniel?" Panggilku terus memeluk mereka bertiga.
"Princess tak cukup nafas" kata danish. "Hehe sorry! Excited pulak tgk korg ada sekali dkt kem ni" balas rai.
"Sweetie,seorg je ke pergi toilet?" Tanga daniel. Daniel ni dingin sikit orgnya. Yg aku tahu dkt sklh n fans clubnya panggil dia ice prince. Org kalau dia tak kenal or tak suka memang dia akn senyap. Heh! Kalau dgn kita org sepupu berkumpul daniel ni lah kepalanya.
"Ha'ah,knp dani?" Suka hati rai je panggil daniel dani. Yg lain panggil daniel dgn panggilan niel je.
"Sweetie,lain kali pergu toilet or mana saja mesti bertmn ok. Sini bahaya sikit. Atok maan dh pesan kat kita org utk jaga keselamatan sweetie even ada encik tunang" kata furqan sambil mengangkat keningnya berkali2 apabila msk bab tunang.
Yg budak berdua ni pun join sekali aku cepuk kang. "Korg tiga sengih2 ni nk aku cepuk sorg2 ke?" Marahku.
"Hehe saja je kacau sweetie" balas daniel. "Dh aku nk pergi khemah,dia org cari aku dan jumpa korg mati nk" kata rai terus berlalu dr situ.
Idea utk situasi lepas ni tak da. Tapi idea utk part lain mencurah haih! Vote n comment. Enjoy! Typo harap dimaafkan.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...