bab 22

5.8K 215 4
                                    

"Hishh mana fea ni. 15 minit dh aku tunggu. Tak nk balik ke apa budak ni." Kata raykal.

"Eh,kau" panggilku. Lelaki itu menunjukkan jari telunjuk pd dirinya. Aku mengangguk. "Ye kau" kataku.

"Kau kelas 5 mawarkan?" Tanyaku. "Ha'ah. Kenapa eh?" Tanya lelaki itu yg bernama asfa.

"Ni,kau nmpk tak fea? Mksd aky raihana sofea? Aku rasa waktu pdp dh tamat. Mana dia?" Tanyaku.

"Oh rai. Dia pergi tolong cikgu norlia hantar buku dekat bilik guru tadi"terangnya. "Oh ok thanks" kataku. "No problem"

3 minit kemudian

"Wey kal sorry aku lambat. Aku tadi tolong cikgu norlia hantar buku kat bilik guru" terang raihana.

"Lah aku ingatkan kau tak nk balik. Nk tidur sini terus" balasku. Saja je nk sakitkan hati cik tunang.

"Kepala otak kau. Tak nak aku tidur sini. Tepilah aku nk masuk" kata raihana.

"Aieh kau. Aku tggu kau nk setgh jam ok? Ek eleh. Tak ucap terima kasih pun. Kalau aku tahu mcm ni memang aku suruh je kau balik jln kaki. Jom bang leman kita balik." Kataku.

Skip

"Asslmmualaikum"
"Asslmmualaikum. Ray oh ray" kata org diluar rmh.

"Waalaikummusslm. Eh abg arif,masuk la. Angah dekat bilik. Kejap lagi firhad panggil." Kata rayhan firhad adik kpd raykal farhan.

Tok.tok.tok

"Angah! Oo angah! Kwn angah dtg ni." Jerit firhad. "Ishh kacau la. Siapa?" Jerit raykal dr dlm bilik. "Abg arif n the geng" katanya.

"Kejap. Kata kat dia org lima minit lagi angah turun" balas raykal. "Ok"

"Abg arif duduk la dulu. Angah kata 5 minit lagi dia turun" kata firhad lalu menyambung aktiviti menonton tv dia yg tergendala sebentar tadi.

"Eh rif,zid,yad. Knp korang dtg hari ni?" Tanyaku. "Aieh. Kita org dtg sini salah ke? Mcm tak biasa pulak." Balas ziyad.

"Takla. Korang kan dh jarang prg rmh aku. Aku tahu aku siapa je bagi korg" kataku pura2 sedih.

"Eleh kau ray. Drama je lebih. Dh kita org dtg ni tak nk jemput minum ke?" Tanya yazid. "Eh kau ni. Dh minum baru nk suruh aku jemput" balasku. "Hehehe"

Tiba2...

"Mama! Nmpk tak mana shawl biru rai" jerit raihana ditangga. Arif? Yazid? Ziyad? Terkejut,terpana dan semua ter bagi kat diaorg. Hehehe

"Eh kak ngah. Mama dekat dapur tu" kata firhad. "What kak ngah?" Raihana terus memandang suara tu. OMG "ko..korang"

"Ha rai. Mama cuci shawl tu semlm. Knp?" Tanya mama tiba2 muncul. "Wait. Mama?" Kata mereka serentak sekali lagi.

"Ray? Explain?" Angah? Kak ngah? Mama?

                    💌💌💌

Kini raihana dan raykal duduk berhadapan dengan arif,yazid dan ziyad.

"Care to explain guys?" Tanya ziyad. "Err..err aku kal er" hish bila pulak aku pandaj gagap ni?

"Sbnrnya,aku dgn fea dh bertunang berapa bulan lepas" kata raykal sekali nafas.

"What!? Tunang?" Jerit mereka. "Ya,aku dan kal dah tunang. Aku harap korg rahsiakan hal ni. Kwn aku lain pun tak tahu hal ni" terangku.

"Wo wo wo. Jap! Kata tunang knp korg sermh pulak? Jgn2..." Pak! Kata2 ziyad terhenti selepas diketuk dgn remote tv.

"Mummy,daddy fea ke luar negara. Tu yg tinggal sini kejap. Korg jgn fikir bukan2. Hal pertunangan kita org tersebar korg org first aku cari" kata raykal separuh mengugut.

"Hmm yelah yelah. Btw congrats both of you" kata mereka bertiga.






Whoa! Kwn raykal dh tau tntg status hubungan rai dan ray. So korg harap enjoy dgn karya author yg tidak berapa. Kalau best tekan la bintang vote. Tak luak pun. Tak susah mana tekan. Sorry okay night!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now