"Huwaa" aku menguap. Aku menggosok mata dan tgk jam. "Hmm baru 7:30 pagi" kataku mamai. Jap! 7:30 pagi? And... "What!! Mummy!!" Aku bergegas ke bilik air.
Dlm 10 minit aku keluar. Sedang mengenakan pakaian sekolah. Mana baju sekolah aku. Alamak! Takkanlah. Aku pakai tshirt lengan pjg dan tudung sarung.
"Mama!! Knp tak kejutkan rai? Tahu tak rai dh lmbt ni?" Kataku kpd mama. Pergi ke bilik raykal.
Tok.tok.tok
"Kal!!kal!! Bukak pintu ni. Baju aku dlm bilik kau. Kal! Aku terletak baju aku sama dgn kau masa gosokkan semlm. Kal! Wake up! We're in trouble!!" Jeritku di depan pintu bilik raykal.
"Haa tadi dh mama kejutkan suruh bangun! 5 minutes more,5 minutes please. Sama je dgn ray. Lain kali bgn lewat lagi" bebel mama sambil mencekak pingang.
"Alaa mama sorry la. Ngantuk sngt. Eh kal ni lmbt sngt nk bukak pintu. Baju rai tercmpr dgn baju kal. Kal!!!" Kataku.
Pintu dibuka at last! Terus aky masuk tanpa meminta izin tuan bilik. "Eh kau suka hati je msk bilik aku! Keluar!" Kata raykal.
"Hello mr raykal. Aku nk ambil baju aku je. Tak hadap pun msk bilik kau. Dh la bau hapak. Dh la aku dh lmbt ni. Better kau mandi cpt. Kau tu head prefect" balasku. Jap,yeke bau hapak? Bau perfume ada la. Goyah iman aku.
"Kal! What are you waiting for sekrg dh 7:45 pagi!! We're trouble late kal" jeritku terus menolak raykal ke toilet.
"What!! Knp kau tak kejutkan aku fea. Mati aku! Dh la aku bertugas hari ni. Fea!!! Knp tak kejutkan aky awal2" jerit raykal.
"Sorry kal! Aku pun baru bgn ni!" Aku terus pergi tukar baju. Selepas mengambil baju di bilik raykal.
Skip
"Ma,tak sempat breakfast. Gi dulu asslmmualaikum n bye!" Tgn mama dicium serta kedua pipinya. Kata raykal menuju ke pintu.
"Ma,rai gi dulu. Asslmmualaikum.. Kat sekolah nanti breakfast" kataku lalu menyalam tgn mama dan mencium kedua pipi.
Sekolah
"Abg leman. Hntr sini saja" kata raykal. Aku hanya ikut.
Pagar sekolah hampir ditutup.
"Eh tggu!" Jeritku dgn raykal serentak. Pengawas yg bertugas berhenti menutup pagar."Lmbt kau sampai hari ni ray. Pecah rekod kau kan" kata arif.
"Aku lmbt bgn tadi. Tu lah ada org dh lmbt baru nk kejutkan kita ketuk pintu bagai nk roboh" kata raykal perli aku.
Aku hanya menjeling dan berlalu. "Eh tggu! Err senior rai belum tulis nama kedtgan lewat ke sekolah" kata juniorku. Dia panggil aku senior so dia junior akula.
Aku menulis namaku. "Jap! Kau tak tulis nama ke sbb lewat. Jgn nk berat sebelah eh kal,even kau headprefect kau dh buat keslhan sbb lewat dan tak jln tugas" kataku.
"Sibuk betul budak ni. Tahulah aku. Ingat aku ni apa? Nk sembunyi slh sendiri. Hell no aku bkn mcm tu lah" bidas raykal. Mana mahu kalah bertekak dgn raihana.
"Hell no kau. Pigidah. Aku lmbt sbb kau. Lain kali aku roboh pintu kau biar tak berpintu. Huh!" Kataku terus berlalu.
Di kelas
"Rai,knp kau lewat?" Tanya rafa. "Mamat gila annoying tu yg melmbtkan aku" kataku.
"Siapa?" Tanya ayuni. "Siapa lagi kalau bkn mamat arrogant tu. Bencilah" kata raihana sambil merenyuk kertas ntah mana dtg.
"Lek rai. Jgn terlalu benci,nanti jatuh syg" balas icha.
"Hell no! Tak da masa n tak da makna aku nk syg si gila tu" balasku.
"Hmm ha yelah. Suka hati kau. Ingat rai jgn terlalu benci" terus icha dan rafa keluar ke kelas mereka.
Skip
Waktu rehat"Adoi,bnyk org lah hari ni. Tak ada tmpt duduklah jwbnya" kata ayuni.
Aku meliarkan mataku mana tahukan ada tmpt kosong and what gotcha!
"Guys! Ikut aku" tmpt tu strategik sngt bawah kipas. Aku terus melabuh punggung ke bangku pjg tersebut.
Aku melihat kwn2ku masih berdiri. "What?" Tanyaku. "Err rai duduk tmpt lainlah. Sini tmpt org" kata rafa.
Aku melihat hampir semua mata dkt kantin memandangku. Haish! Pa kes dorang ni.
"Ehem! Excuse me ini tmpt kita org" tegur satu suara. And what? Raykal farhan amd the geng.
"Huh?" Mukaku blur. "Rai! Ni tmpt dia org. Tak prnh ada org duduk sini selain dia org" kata icha.
"Sorry ray. Rai tak tahu" kata icha. Dia menarikku. "Wait" kataku. Aku melihat dibangku,meja semua tmpt itu.
"Kau cari apa fea?" Tanya raykal. "Lah tak ada" kataku. "Tak ada apa rai?" Tanya ayuni.
"Nama papa ikmal kat meja ni" kataku sinis kepada raykal. "Siapa?" Tanya rafa. "I mean datuk seri ikmal tak letak pun nama dia di sini. So,from now on kita org akn duduk sini setiap waktu rehat" kataku.
Icha,ayuni n rafa melihat raykal. "Fine! You win fea"
So,guys harap seronok membaca. I didn't have any idea. Harap typo diabaikan. Tggu chapter seterusnya. Baiiiiiii
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...