Tok..tok..tok..
Pintu bilik diketuk dgn sekuatnya. Tak lama roboh pintu tu. "Oi siapa yg ketuk pintu hah!?"jeritku.
"Adik! Bangunlah. Dah pagi masih membuta. Elok ke ank dara mcm tu. Matahari dh naik ni masih tidur" jerit arrayan.
"Eh sibukla abg ni. Kejap lagi rai bangun." Kataku dgn mata masih tertutup. Ngantok weyy. "Apa abg ayan bagai nk roboh pintu bilik aku dia ketuk. Tangan besi ke apa?"
"Adik bangun cepat!" Jerit arrayan tak putus asa. Aku tidak menghiraukannya. Akhirnya ketukan tu terhenti.
"Haa,dh blah pun. Ingat dh tak nak berhenti." Bebel raihana. Belum sempat utk melalui alm mimpi...
"Rai! Bukak pintu ni! Dh pagi ni bangun" amsyar pulak take over haih. "Ya Allah abg! Boleh tak bagi adik tidur kejap? Hari ni kan sabtu tak sekolah biarlah adik tidur" jeritku di dalam.
"Adik abg hitung sampai 3 adik tak keluar jugak tahula abg buat kat adik! 1..2..ti" belum sempat amsyar sebut tiga pintu bilik rai dh dibuka.
"Abg am dgn abg ayan nak apa sbnrnya?" Kataku kepada 2 ekor beruk perasan hensem eh! Memang hensem pun senanya hehe
"Adik jom pi jogging nk? Lama tak spend time dgn adik please" rayu abg am. Aku tgk abg ayan. Dia buat puppy eyes? Puppy face? Sukati lerr.
"Hmm yelah" bum! Pintu ditutup. "Kus semengat! Syukur jantung aku masih kuat yan kalau tak mesti dh berhenti"kata amsyar. "Kepala hotak kau am. Kau masih idup sbb tu masih kuat" kata arryan sambil meluku kepala adiknya.
"Mummy!!! Abg luku kepala am" jerit am mengadu kpd mummynya. "Eee gedik betol kau. Lelaki ke perempuan kau ni? Dh besar pun ngadu kat mummy" lps kata begitu arrayan sekali lagi meluku kepala amsyar.
Guys author pendekkan nama arrayan dgn amsyar. Mcm pjg sngt. Arrayan-yan,amsyar-am. Sudi2 la baca karya author yg tak brapa nk menarik. Typo? Abaikan. Bye!
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...