bab 44

4.4K 170 1
                                    

Today is the day! Vacation day🎉🎉🎉

Rai dengan semangatnya bangun pada pagi itu. Flight untuk ke Turki jam 1 petang. Bangun je subuh Rai terus mandi dan bersiap. Luggage kecil dan satu backpack dia bawa turun ke bawah perlahan-lahan. Kalau cepat-cepat kang jatuh tak jadi pergi pulak.

"Eh adik,awal siap. Selalu cuti ni adikla orang yang paling rajin. Bangun jam 8 or 9." Perli ya.

"So,ada kena mengena dengan abang ke? Adik bangun awal adik semangat and excited nak pergi Turki. Realise tention lepas trial n sebelum SPM." Balas rai.

"Haaa yelah excited. Jap lagi ilanglah tu. Tahu dah kalau adik moody semua berubah. Everything is not what in your expectation" kata am yang baru keluar dari bilik membawa luggagenya.

"Apa abg yan dengan abg am kata ni? Tak faham la. What is not in my expectation? What do you mean by that?" Kata rai berterusan.

"Nothing" balas mereka berdua serentak dengan semyuman penuh makna. "Adik,yan,am,abang jom sarapan dah siap" panggil mummy.

"Both of you owe me an explaination" kata rai kepada kedua abgnya. "Well nanti adik tahu sendiri. Stay strong adik abg tersayang" balas am.

Curiousity Rai melonjak-lonjak. Suka sangat bercerita separuh separuh.

Well bagi melupakan perasan ingin tahunya dia terus masuk ke dalam kereta alphard milik daddynya.

Skip

"Ray,dah ke belum? Papa dah nak gerak ni" panggil mama. "Kejap ma. Ray ambil barang jap" balas ray.

"Dah jom kita gerak ke airport sekarang. Nanti kita tunggu mummy daddy rai kat sana. Firhad dah?" Kata papa. "Dah"

Skip

Tepat jam 5:45 petang kami sampai airport. Semasa kami menuju untuk masuk....

"What the hell are you doing here?!" Aku jerit kecil. "Adik" "Rai" panggil mummy daddy papa mama. "What?" Balasku tanpa riak. "Watch your language" pesan daddy.

Berapa minit kemudian kami pun masuk ke dalam pesawat. Haih paling aku rasa nak jerit sepuas-puas kenapa sebab aku duduk sebelah Raykarl Farhan. Diulangi RAKYARL FARHAN. Hmmm

"Tak baik mengeluh. Allah tak suka" kata ray tiba2. "Sibuk kau. Aku semak dohh dengan kau. Apasal pulak aku kenak duduk sebelah kau?" Balasku.

"Eh ingat aku nak sangat duduk sebelah kau? Semak je" balasan dari Ray memang menyakitkan hati. Huh!

Akhirnya kapal terbang ni pun mula berlepas. Aku malas nak layan budak sebelah aku ni. So, aku ambil keputusan nak tidur. Aku sebenarnya nak duduk dekat tingkap tapi malas nak cakap kat mamat arrogant.

Tiba-tiba aku merasa kaki aku macam bergesel dengan something takkan kucing kot. Mana la ada kucing dalam kapal terbang. Dengan mata yang masih bertutup.

"Kal,please la jangan kacau aku. Aku malas nak gaduh dengan kau sekarang" no respond. Aku membuka mata aku tengok lelaki kira umur 20 tahun ke atas macam tu.

"Sir,please don't disturb me." Kataku. "Why? Nak minta no hp boleh?" Tanyanya. Eh boleh pulak cakap bahasa melayu.

"What for? I don't know you." Balasku. "So cute bila marah. I like! Will you be my girlfriend?" Tanya lelaki tadi.

"Fea,tukar tempat dengan aku" kata ray dingin. Aku hanya mengangguk. "Alaaa kenapa awak tukar tempat duduk? Saya baru nak berkenalan dengan awak" kata lelaki tadi.

"Sorry bro. Kalau kau nak kacau perempuan boleh. But,not her. She's mine." Balas Ray. "Kalau setakat baru boyfriend dia tak payah nak kecoh la" kata lelaki tadi.

"Heh! I'm not just his boyfriend. Aku tunang dia. Tu ha kalau tak percaya tanyala mak bapak kita orang depan tu. Yan kau beritahu lelaki ni yang fea milik aku. Suka hati dia nak rampas hak orang" kata Ray tegas.

Yan melihat lelaki sebelah Ray. "Kau jangan nak buat hal. Dia bakal adik ipar aku. Jangan kau berani sentuh adik aku. Kalau tak merana sampai 7 keturunan kau aku kerja kan." Kata yan sebagai amaran.

Lelaki tadi senyap.

Skip

Perjalana untuk ke Turki mengambil masa 10 jam 40 minit. One way!(author tak pasti betul ke masa perjalanan ke Turki tu. Author search kat internet. Sorry salah)

5 jam sudah perjalan kami. Ray dalam diam mengambil beberapa keping gambar Rai semasa Rai tidur. Cute!

Hai! Another update. Author ada buat satu lagi story. Sudi-sudi ya baca. Thanks!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now