"Weyh tak lama lagi nak trialkan? Hmm nervous aku" kata arif. "Kenapa pulak kau nak nervous?" Tanya yazid.
"Org kata,org katala apa yg kita dpt masa trial tulah apa yg kita akn dpt time spm nanti" balas arif.
Pap! Kepala arif diketuk dgn pen. "Kau tahu trial tu apa maksud dlm bm?" Tanya ray. "Tahula" katanya. "Kalau tahu apa?" Tanya ray.
"Percubaan" kata arif. "Dah tahu PERCUBAAN. Kita cubala buat yg terbaik masa tu. Dah tu kalau result kau tak brapa gempak kau tambah lagi usaha buat yg terbaik masa spm sebenar nanti" terang ray.
Yg lain hanya mengangguk. Yelah kalau menyampuk ada manusia ni membebel pastu kena ketuk. Apa2 jela.
💌💌💌
"Rai, kau dh belajar utk trial ni?" Tanya rafa. "Hmmm adala jugak. Kau?" Tanya rai. "Samala" balasnya.
Kami sedang duduk santai di taman batu sains.
"Nak tak kita study sama2 esok? Boleh buat study group sikit. Yalah berkongsi ilmu katakan" kata icha
"Bagus jugak idea kau tu cha. Apa kata esk kita study dkt library? Asyik gi belajar rmh kau je rai. Nak environment lain la pulak" jelas ayuni.
"Aku ok je. Mana2. Asal boleh belajar. So esk kita jumpa jam 2 lepas zuhur ok?" Kata rai. "Set" balas mereka bertiga.
💌💌💌
"Adik,bila exam?" Tanya daddy. "Next week. Knp dy?" Tanya rai pula.
"Brapa hari?" Tanya mummy pula. "One week je. Why mummy? Daddy?" Tanya rai. Abg aku 2 ekor tu tgh syok tgk drama akasia memang senyap. Mcm org perempuan. Aku yg perempuan ni tak mcm dia org concentrate.
"Ni daddy nak ajak kita semua bercuti dekat turki lepas adik exam
Setuju?" Jelas daddy. "Setuju" kata kami bertiga serentak.Ekeleh abg2 aku ni. Sepak kan baru tahu. Tadi bukan main lagi concentrate tonton drama. Dgr je daddy ajak bercuti no 1 dia org tu. Huh! Abg sape ntah? Eh abg kau sendiri la rai. 😑
💌💌💌
Rai POV
Hari ini aku keluar shopping seorg diri. Nak ambik ketenangan katakan. Aku pergi hari ini naik kereta sendiri. Pastu park then guna LRT apa guna kemudahan awam kalau tak guna.
Aku pergi dari sebuah kedai ke kedai yg lain. Aku hari ni borong semua kedai. Dekat tgn aku sudah 13 paper beg dr barang berjenama.
Selepas penat berjalan aku singgah di secret recipe. Teringin nk makan cake. Aku order 3 jenis cake red velvet,new york cheese dan oreo cheese.
Skip
Selepas makan aku sambung balik aktitviti aku yg tergendala tadi. Masuk kedai sana sini. Penuh tangan sbb paper beg aje.
Sudah penat aku membeli belah di mall, aku pun balik guna LRT juga. Masuk je aku dlm tu tak banyak org. Lengang.
Aku mengambil tempat yg tidak ada org duduk. Yalah sebab barang aku yg banyak.
Aku duduk sambil bermain handphone.
Tiba-tiba... "hello cik adik. Sorg je ke? Abg2 boleh temankan" kata seorg lelaki dari tiga org kawannya.Aku buat tak endah. "Aipp cik adik. Banyak barang dibeli." Kata seorg lagi. Dia suda mula hendak menyentuh aku. Masa tu jugak LRT tu berhenti. Ada beberapa org keluar dan beberapa org masuk.
"Ee semak la pergi!" Kataku. "Marilah" kata lelaki itu. Aku terus menerajang menyebabkan dia terjatuh.
Dia berdiri dan marah. "Hey!" Tangan dia hendak sampai ke muka aku tapi ada seseorg menahan nya
Jeng jeng jeng siapakah?
"Jangan pernah kau nak sentuh dia" kata seseorg lelaki. "You're late" kataku. "Maaf boss kita org lambat sampai" yup! Dia org ank buah aku. Well bukan setakat gangster or mafia je ada anak buah aku pun ada.
Well dia org under aku. Parent atok even abg aku n ray tak tahu pasal dia org. Ni Raihana la.
"Kau settle bagi pengajaran sikit. Nyemak aku nak relax penat. Next stop nanti suruh dia org keluar sekali." Arahku.
Dia org bagi warning dekat dia org. Lepas tu dia org keluar next stop. Ramai la jugak yg memerhati kita org.
Hari ni bob,jack,black dan kid je turun pdg. Mereka duduk 2 org sebelah kanan 2 org sebelah kiriku.
Aku yg melihat bob membuka air tin terus memberi kepada aku. Tahu pulak aku haus. "Thanks" "no problem boss" katanya.
Aku memberi black paper beg aku. "Bawak aku penat" kataku. Aku hanya melayan hpku. Black membahagi kan paper beg aku beri kepada budak bertiga aku. Org kanan paling kuat aku bob.
Satu aku bagitahu even dia org rupa mcm gengster tapi manner tu perlu ada. Kalau org tua susah tolong. Even dia jahat. Tak nak buat kejahatan hantar dekat polis terus.
LRT itu pun berhenti aku hendak keluar. Aku tgk org awam dekat situ bagi aku keluar dahulu. Hmm maybe takut dgn muka penyangak 4 ekor ni kot. Yelah sbb 4 ekor ni muka seram garang. Aku? Huh tak seram langsung.
Dia org ikut aku letak paper beg dekat tempat duduk belakang. "Hati2 masa drive tu boss." Pesan jack. "Ye aku tahu" balasku. "Boss betul ke tak nak kita org follow?" Tanya bob. "Tak payah. Tak jauh pun. Relax. Dah aku balik dulu. Asslmmualaikum" kataku terus memecut kereta mazda cx-5.
End POV
Well this is the next chap. Kekeringan idea. Harap readers sekalian suka. Maybe i will end up this story. Maybela. Not sure yet. Selamat malam semua!
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...