Bam Bam Bam
"Hoi! Gila ke? Nak roboh pintu bilik aku diketuk." Jerit Rai.
Bam Bam Bam
"Sabar la gila!" Rai terus menggapai tudung yg disediakan di sofa. Rai sempat berdiri dicermin melihat dirinya di cermin.
"Hmm nak apa?" Soal Rai dgn mamai. "Hoi perempuan. Anak dara apa kau ni. Pengotor muka tak cuci. Gigi tu belum tentu dah gosok." Bebel Ray.
"Eh sibuk kau lah Kal. Ha nak apa siap panggil aku perempuan bagai. Apa? Selama ni aku lelaki ke? Kalau aku lelaki aku tak tunang dengan kau la!" Rai dah mula merepek.
"Ya Allah! Kau berilah kekuatan aku hadap tunang yang mcm ni" kata Ray. "Hoi aku beri kau 15 minit. Tak siap ha kau tinggal pa kat hotel ni sorang2. Kitorang nak keluar. Dah nak mula sarapan dah. Kau sorang je yg belum. Bye Fea. Adioss" kata Ray terus meninggalkan Rai termanggu2.
"Weyyy Kal! Jgn tinggal aku. Aku pun nak ikut!" Jerit Rai. "15 minutes" balas Ray.
Bam!
Rai terus menutup pintu dan dengan kelajuan yg tinggi terus masuk ke toilet.
Skip
Terkocoh-kocoh Rai keluar dari pintu lif dan menuju ke restaurant di Hotel tersebut.
"Sorry Rai lambat. Hehe" kata Rai.
"Patutnya kita tinggal je tadi ma my" kata Ray. Rai terus menjeling.
"Sibuk kau! Kau lah yg tinggal. Aku tak nak" balas Rai.
"Dah tahu tak nak. Kenapa lambat?" Jawab Ray. Papa yang melihat tanda-tanda peperangan nak mula terus mencelah.
"Dah. Siapa tak senyap dua-dua papa tinggalkan. Ray habiskan sarapan kamu. Rai pergi ambik makanan untuk sarapan. Lepas ni kita bertolak" jelas papa.
"Ok pa" jawab Rai dan Ray serentak.
Macam yg author katakan yg author akan update CNY ni kan?? Terima kasih kepada yg menanti dan membaca cerita author. Berkesempatan ini author nak ucapkan Happy Chinese New Year for those celebrate. My dad xinnian kuaile😚
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...