"Morning mummy,daddy,abg2ku rebutan wanita." Kataku. "Morning" jwb mereka.
Di ats meja ada mi goreng dan nasi lemak. Hmm which one? Nasi lemak!
"My,dy yan dgn am akn ke luar negara esok ada business trip. Pasal projek ni dh lama ditangguh tu yg kena prg"kata abg ayan.
"Emm brapa lama bang?" Tanyaku. "For three days?" Jwb am. Aku mengangguk.
"Oh ya dy! Boleh tgkkan office utk 3 hari ni tak?" Tanya yan. "Hmm daddy rasa tak dpt. Kamu suruh je ryan atau darwish take over kejap. Daddy ada urusan dgn sykt atok kamu." Terang daddy.
"Oh ok. Nanti yan call ryan or darwish".
Di sekolah
"Rai,jom breakfast?" Kata icha. "Eh? Malasla. Aky dh breakfast di rmh tadi." Kataku.
"Alaa teman la kejap. Aku lapar ni. Tak sempat nk sarapan kat rmh tadi. Please" pujuk icha. "Ha yelah2." Jwbku mls dan kami menuju ke kantin.
Aku jln,jln dan jln. Perjlnan ke kantin pagi mcm lmbt je. Buk! "Adoi,buta ke ha! Kalau tak nmpk pakai cermin mata." Maraku tanpa melihat gerangan yg melanggar aku tadi.
"Ehem" deheman itu memberhentikan gerakan aku menyapu baju aku dr debu sbb jatuh tadi. Aku angkat muka dan... What the hell! Aku nk elak dr dia,dia muncul dpn aku! Adushh.
"Err aku..a..aku nk ke kantin" kataku dgn gagap. "Wait sofea. Sejak bila kau jadi gagap ni?" Kata raykal. Guess what? His smirk! Yes! Itu raykal farhan,mr captain kita and mamat arrogant + annoying!
"Su..suka hati aku la! Sibuk je tepilah!" Bentakku dan menolak bdnnya ke tepi. "Tak sangkakan fea. Segangster taik kuching kau ni mcm perempuan jugakkan. Mcm semlm yg aku tgk tu spt nightmare" kata raykal sblm dia ketawa.
Ish! Benci tul dgn budak arrogant + annoying tu. Nanti aku cincang kau baru tahu. Sbb dia aku malu tak keluar dr bilik. Arghhhh! I hate you mr captain!
Sesi pdp dijlnkan spt biasa
"Rai,mcm mana eh nk jwb soalan akaun ni? No 10" tanya ayuni.
Aku membaca soalan yg ayuni tanya tadi. "Mmm mcm ni,kau kena.. Bla bla bla. Mcm tulah" terangku.
"Oh,ok thanks rai. Kalau kira2 mcm soalan ni aku krg fhm sikit" katanya. "It's ok. Kau kena buat latihan selalu baru kau dpt jwb" kataku pula.
Kringgg.... Waktu balik
"Bye rai,aku balik dulu" kata ayuni. "Bye" aku bls lambaiannya.
"Rai,aku dan icha nk balik ni. Kau ok tak sorg2 kat sini?" Tanya rafa.
"Err ok kot. Tak pa nanti kjp lagi sampai la pak syam . Btw hati2 tau korg dua" kataku. "Ok bye. Kau pun sama" aku hanya mengangguk.
30 minit berlalu. Pak syam belum juga sampai. Tiba2 sebuah kereta berwrn silver berhenti tidak jauh dr aku duduk.
"Fea!" Jerit seseorg. Aku mengangkat muka yg memanggilku.
"Mm kau nk apa?" Tanyaku acuh tak acuh. Adoi pak syam mana ni? Dh la bdn rasa melekit. Aku nk mandi!!!
"Fea! Aku dr tadi panggil kau. Stop with your daydreaming. Kau tak nk balik ke?" Tanya raykal. "Huh?"
"Ok fine kau tak nk balik. Tidurlah kau sini. Biar kau bertmn dgn hantu,anjing org jahat" kata raykal menakutkanku.
"Kal! Ish yelah. Tggu aku" kataku. Bila sampai kereta. "Menantu mama. Lama tau mama tunggu dlm ni. Dh jom naik" kata mama kirana.
"Eh,mama! Buat apa kat sini? Tak tahu mama da kat sini" seraya tu aku duduk sebelah mama kirana. Raykal duduk sblh abg leman pemandu keluarga mereka yg dh berjasa selama 12 tahun.
Hai! Baru update sbb kekeringan idea. I don't have any idea to create a new chapter. Hope you guys wait patiently for an update from me. Typo like always ignore and just understand it. Don't forget vote or comment. Btw goodnight!
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...