bab 31

5.5K 207 0
                                    

Tok. Tok. Tok

"Mummy,angunla. Kata nk ajak facha jalan2. Mummy" jerit fasha dr luar.

No respond. Bilik daddynya dituju.

"Daddy!! Wake up! Janji nk jln2" jerit fasha diselangi ketukan di pintu.

"Fasha,sini kejap" panggil mama kirana. "Tok ma,mummy daddy tak angun. Janji ajak facha jln2" fasha dh mencebik.

"Dh,jgn nangis. Pergi duduk dgn tok pa dkt meja mkn. Tok ma kejutka  mummy daddy ok" kata mama. Fasha mengangguk.

Raihana POV

Pintu bilik dibuka dr luar. "Rai,rai bgn la. Dh pagi ni. Fasha tu dh bising nk jln2" kata mama.

"5 minutes ma please. Ngantuk. Pergi kejutkan kal dulu" jwbku dgn mata yg masih tertutup.

"No rai,mama nk rai bgn skrg sblm mama ambik tindakan selanjutnya" main ugut mama ni.

"Fine! Mama pergila kejut aykal sana" kata rai mula duduk sambil menenyeh mata yg kabur.

Pintu ditutup. "Finally smbg tidur" kataku. "Rai,jgn nk mengelat pergi mandi skrg" terjah mama dr luar.

"Ergh,ok ma"

End POV

Raykal POV

"Ray,ray,bangun dh pagi ni. Fasha dh bising." Kata mama.

Nk tidur hujung minggu mcm ni pun ada gangguan.

"Ma,please 5 more minutes. Ray,ngantukla. Kejutla fea dulu" kataku dgn mata tertutup. Haih,rai dgn ray ni sama je perangai. Memanv jodoh gitu hahaha *ketawa gedik. Sorry over.

"No ray,bgn cepat! Nk mama heret ray masuk toilet ke?" Marah mama.

"Fine! Pergi la kejut fea sana ma" kataku. "Dh,rai tgh mandi sana" balas mama.

Dgn malas aku melangkah ke tandas. Demi ank buah terchenta korbankan waktu rehat hujung minggu.

End POV

Ray dan rai sama2 keluar dr bilik. Mata bertentang mata. And what?! Baju dia org sama wrn!

"Kau tiru aku eh?" Kata ray. "Hello,aku baru keluar bilik ok? Aku dulu pakai bj wrn ni" balas rai.

"Hello aku pun baru keluar dr bilik. Kau pergi tukar skrg" balas ray.

"No way man! Kaulah pergi tukar. Penat2 aku dh lilit shawl ni,tak ada makna aku nk pergi tukar baju lagi" bebel rai.

"Ray,rai stop argue now! Tak payah nk tukar2 baju bagai. Pakai je. Fasha dr tadi bising tunggu kamu berdua berkemas. Dh besar pjg pun nk gaduh pasal baju. Tu nama nha jodoh kuat tu yg sama je selalu. Mcm manala kamu berdua kahwin nanti" pjg lebar mama bebel.

Ray dgn rai? Dh turun tangga. "Haish budak bertuah berdua ni. Aku masih bercakap dh lari. Ada2 je perangai dia org" kata datin seri Kirana.

"Mummy daddy! Anak awan(tak nk kwn). Facha tunggu lama tau." Marah fasha. "Sorry syg" kata ray dan rai serentak.

"Huh!" Balas fasha. "Dah tak payah nk merajuk bagai fasha,nanti mummy daddy tinggal kamu baru tahu" kata marissa a.k.a kak long.

                        💌💌💌

The boys'👑

Alif
Guys! Dh jln ke?
Aku otw nk ambik ayuni

Ziyad
Otw!
Aku dh dpn rmh rafa

Zid
Otw nk dkt mall
Aku dgn icha ni
Mulut perempuan ni dr tadi tak diam

Yad
Lek arr kau zid!
Crush kot hahahaha
Gtg jumpa kat mall nanti
How our happy friend with his fiancé?

Ray
Otw! Dlm kereta baru nk gerak

Last seen 10:00am

                       💌💌💌

Mall..

"Lambat betul dia org ni? Pasti ke dia org ni otw?" Tanya icha.

"Pasti! Ray sendiri yg bagitahu." Jawab ziyad.

"Kita dh tggu sini 10 minit okay" kata ayuni.

Raykal POV

"Dh sampai" kataku. "Jap daddy mummy! Asut facha teranggal!" Jerit fasha.

"Tu la fasha tak duduk diam. Kan dh lambat ni" kata rai. Ray membawa beg keperluan fasha. Dlm tu ada pampers,botol susu,susu segala brg fasha. Memang mcm daddy sbnr!

Pintu di kunci selepas memasang kasut fasha. Fasha didukung oleh rai.

"Apa kau buat?" Tanya rai. Aku meletakkan wallet,power bank dlm handbag fea.

"Bawak utk aku" balasku terus masuk ke dlm mall tersebut.

End POV

Fasha diturunkan rai utk berjln sendiri. Ingat ringan ke si Fasha ni?

Fasha memegang tgn rai dan ray dgn perasaan yg bahagia!

"Eh tu bukan ray dgn rai ke?" Kata rafa. "Ha'ah,dia org la tu. Siapa budak tgh tu?" Tanya ayuni. Mereka mengangkat bahu tanda tidak tahu.

"Korg perasan tak baju dia org sama wrn?" Kata icha. "Ha'ah la" jwb yg lain serentak. "Selalu gaduh je,berjodoh kot" balas icha.

"Sorry korg kita org lmbt" kata rai. "Sorry naik lorry lerr. Tahu tak naik kematu punggung aku tggu. 15 minit lmbt" kata ayuni.

"Lek arr bkn sengaja" balas rai. "Wahhh happy family betul korg  2 ni. Tahula dh bertunang" kata ziyad.

Ziyad terus menekup mulutnya dgn tgn. Alif dan yazid dh menyenggolnya dgn siku. 'Sorry!" Sambil buat peace✌

"What!? Tunang!" Kata icha,ayuni,rafa. "Err guys mcm mane eh" kata rai sambil menggaru kepala yg tidak gatal.

"Ya,kita org dh bertunang. Dia org pun baru tahu brapa hari lepas" jwb ray dgn bersahajaa.

"Guys.." Kata mereka bertiga meleret memandang tajam 3 jejaka hensem dpn mata.

Merek menggosok tengkuk sbb rasa berslh. "Sorry" alif menjadi wakil.

"Fine! Rai,you owe us an explanation" kata icha. "Tunang so who is this cutie pie?" Tanya ayuni.

"Hai,nama kita facha. Ni mummy daddy facha" jwb fasha. "Guys,ni fasha ank saudara ray. Dia panggil kita org mummy daddy" terang rai.

"Auwww so sweet! Happy family gitu!" Balas mereka berenam serentak.

Roll eyes rai bagi *mata ke ats tgn ats bahu.

New update for dia mr captain!
Enjoy! Jgn lupa vote! Typo fhm sendiri la

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now