bab 24

5.5K 200 0
                                    

Perhimpunan...

"Selepas tamat perhimpunan ni pelajar tingkatan 5 tggu sebentar sbb ada pengunguman utk anda. Tq" kata pengerusi majlis a.k.a vice headprefect.

"Weyy apesal kita kena tggu. Malas arr aku rasa nk msk kelas dh ni" kata icha.

"Lek arr kau. Sabar boleh tak? Sabarkan separuh drpd iman." Tu dia miss ayuni kita berbicara.

Tamat perhimpunan

"Ok semua pelajar tingkatan 5 sudah berkumpul di sini?" Tanya cikgu rafiq. "Sudah" jwb semua.

"Ok,hari ni cikgu nk beritahu tntg kem yg akn anda semua hadiri. Wajib ya murid sekalian" kata cikgu.

"Weyy kau pergi ke?" Tanya rafa. "Rugi la tak pergi. Ni kan tahun akhir kita bersekolah" kata ayuni. "A'ah. Jomlah guys" pujuk raihana. "Ok" balas mereka.

"Cikgu" seorg pelajar lelaki mengangkat tgn. "Ye zarif" "sekolah kita je yg mengikuti kem ni?" Tanya zarif.

"Tak la ada sebuah sekolah lagi yg akn bersama kita nanti." Terang cikgu rafiq. "Sekolah mana cikgu?" Tanya zaki.

"Itu? Rahsia~" kata cikgu rafiq. "Alaaa" kata setgh pelajar. "Ok itu saja utk hari ni. Ketua kelas jumpa saya lepas ni utk edar borang kebenaran" kata cikgu.

Skip

Kring..kring...kring

Rehat

So,mulai semlm aku dan kwn aku lain akn duduk di meja bersama raykal and the geng.

"Rai,kau tak nk beli mknan ke?" Tanya ayuni. "Mmm yuni,belilan utk aku boleh?" Tanyaku sambil buat muka comel.

"Tak payah buat muka mcm tu. Nk muntah aku tgk." Balas rafa. "Ekeleh kau. Jeles la tu. Aku nk nasi goreng ayam+ telur mata air ice lemon tea. Terima kasih wahai sahabat" kataku.

Tinggala aku sorg duduk di meja itu. Tiba2. "Eh perempuan! Kau buat apa duduk sini? Ni tempat raykal and the geng ok!" Marah nya. Ekeleh perempuan ni.

"Hello! Raykal sendiri tak marah aku duduk sini kau apehal? Aku tgk tak ada nama bapak dia org sini? Or bapak kau pun tak ada. Aky malas nk cari gaduh dgn kau la fifi" balasku. Rosak mood perempuan ni.

"Eh perempuan kau tu sape je layak duk sini? Kau pegi tmpt lain" katanya menghalauku. Aku yg tidak berganjak terus di menarik tudungku. Aku oantang sngt org sentuh tudung aku.

"Hoi perempuan! Kau apesal nk tarik2 tudung aku? Aku tahulah tudung aku cantik tudung kau singkat tak yah la tarik2. Aku tak kacau kau pun!" Marahku. "Kau!" Katanya ingin menamparku.

"Don't you dare to touch her fifi. Jgn buat masalah kat sini" ya hero atok man dh sampai and the geng.

"Tapi ray,dia dulu mulakan"kata fifi. Ekeleh perempuan ni putar cerita aku putar lidah kau tak berlidah kau nanti.

"Suka hati kau je kata aku mulakan. Jgn ingat kau ank dato' aku nk tunduk? No way girl! Kau yg mulakan dulu. Suka hati akula nk duduk sini. Blah la kau" kataku. Fifi menghentak kaki nya protes dan berlalu pergi bersama konco2nya.

Ayuni,icha dan rafa dtg. Mereka bertanya apa yg terjadi aku ceritalah sambil menikmati mknan.

"Ray,keluar jom minggu ni? Beli brg utk kem" kataa alif. "A'ah jomlah. Korg nk join?" Tanya ziyad. "Bila?" Tanyaku mewakili rakan2ku. Diaa org dh terkejut sbb tak pernah dia org ni nk bercakap dgn kami. Siap ajk keluar lagi.

"Hujung minggu ni. Kat **** mall(fikir sendiri ye readers)" kata yazid. "Ok set. Jam 10" kataku. "Fea,kau tumpang aku. No excuse" kata raykal yg berdiam dr tadi. "Er fine!"




So,saya baca semua novel ada pergi kem. Apa salahnya kalau saya nk buat pergi kem juga. Jeng3 korg akn tahu lepas ni kemunculan jejaka hensem yg  mendampingi raihana. Siapakah mereka? Tggu dan lihat bye!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now