bab 56

4.4K 155 19
                                    

Skip selepas sesi motivasi pertama rai memberitahu ray utk berjumpa sepupu 'kesayangan'. Ray terus bersetuju.

Rai berjalan seorang diri. Dia ternampak kelibat danish. "Nishhhhhh" jerit rai.

Danish yang rasa diri dipanggil terus berpaling. "Princess??" Soalnya. Terus danish ke arah rai apabila rai struggle menggunakan topang.

"Hati2 princess" kata danish sambil memaut bahu rai.

Sesampainya mereka ke tmpt lepak a.k.a bilik persendirian sepupuss terus...

"Korang tak beritahu aku pun sekolah atok ada buat aktiviti? Siap jemput sekolah rai lagi" soal rai.

"Eh? Mana kitorang tahu. Ingatkan ray dah beritahu sweetie" jawab daniel.

"Haaa betulla korng ni. Sorg kata dia dah beritahu sorg kata dia pulak. Last2 aku know nothing" kata rai sambil menjeling mereka bertiga. Yup furqan,danish dan daniel.

"Lapar" kata rai. "Sweetie pergi ke cafe yg dekat dgn blok sebelah lepastu duduk dekat meja tengah2 yg warna meja dia dark blue. Tu meja kitorng. Sat gi kita org follow sweetie ok?" Kata furqan. Rai hanya mengangguk.

Semasa rai melintas para pelajar yg turun ke cafe utk rehat bnyk mata2 memandangnya. Dia buat tak kisah.

Rai mencari meja yg diberitahu furqan dgn dia tadi.

Sampai saja di meja tersebut cafe yg tadinya hingar bingar terus senyap. Rai mengangkat kepala dan melihat sekeliling. Semua mata memandangnya.

Aku pakai baju terbalik ke?

Muka aku ada something ke?

Ke tudung aku senget?

"Hey kau" tiba2 seorg menyergah aku.

"Nak apa?" Soal rai

"Kau tak tahu ke ini meja octagon's heirs? Kau suka hati mak bapak kau je duduk sini. Tak pernah2 kami yg satu sekolah ni duduk meja ni" kata perempuan yg aku rasa nak bagi penampar. Nak sound aku tu beradab la.

"Excuse me miss perempuan tak ada nama. Mak bapak aku jgn kau nak kaitkan eh. Suka hati aku la. Nak duduk mana2 meja. Tak da dlm undang2 perlembagaan kot yg meja ni tak boleh sesiapa duduk." Balas rai.

Belum sempat perempuan itu menjwb bunyi riuh kembali. Rupanya 3 sepupuku + ray jln saing. Mereka dtg ke cafe dgn bergaya. Menyampah rai tgk.

Mereka mendekati kami. "Kenapa ni?" Soal furqan dgn muka tiada perasaannya.

"Dia nak duduk dekat meja korang. I bagitahula tak boleh tapi dia degil. Kita org mana prnh duduk sini dia baru muncul dh nk duduk meja korg. Dah la tempang!" balas perempuan tu.

"What the hell! Suka hati kau je nak kata aku tempang! Mulut kau tak ada insurans ke hah? Nak penampar aky cakap je la" marah rai.

Heh ingat dia beritahu mamat 3 ekor ni nak marah aku? Hello ni last and the only princess ok.

"So? Kau nak buat apa? Halau? Baik kau get lost sini semak" selesai daniel berkata terus dia memaut bahu rai dan membantu rai duduk.

Semua mata2 kat cafe mcm nak terkeluar dgn layanan di bagi daniel. Yup! The ice prince. Tidak pernah keluar suara tidak pernah dekat dgn perempuan dan lagi satu tak pernah sentuh perempuan. Hari ini sej daniel sentuh perempuan.

"Korang suka buat onarkan? Last2 aku jugak kena" kata rai kepada tiga mamat tadi. Tiga-tiga tersengih.

Rai terdgr bunyi org terkejut. Dan..

"Ice prince senyum"

"Daniel senyum weyy"

"Fans korang gedik nak mampus. Ha kau sengih2 tak pernah senyum ke apa? Tu dorang mcm culture shock sangat" kata rai.

"Sbb tulah aku digelar ice prince" jwb daniel selamba.

Pap

Kepala daniel diketuk. Semua kat cafe tu senyap.

"Sakitla sweetie!" Jerit daniel.

"So?" Rai melihat sekeliling. Mata2 semua nampak terkejut dan memandang tajam rai. Who cares?

"Lapar" rai buat muka comel minta penampar.
"Hmmmm nish kau beli mknan kat budak tak cukup  umur ini." Kata Furqan.

"Princess nak makan apa?" Soal danish. "Nak makan mee goreng lepastukan rasa nak minum cola. Boleh?" Kata Rai sambil buat muka comel.

"No cola. Beli je dia air mana2. Janji bukan cola" kata Ray. "Asal pulak?" Soal Rai tidak puas hati.

"Kau tu asyik nak minum cola je. Mummy dah pesan kat aku no cola untuk kau. Dah banyak banyak air no cola." Tegas Ray.

"Sibuk je budak ni. Ice lemon tea satu" rungut Rai.


Maaf jika saya tak selalu update. After long holiday I'm a full time student now. I can't update and hold the story. My assignments are waiting for me and mid term exam still one more paper. So I guess you all will wait? Sorry jugak sbb Miss A guna short form word2 kat atas. Okay la tu je selamat membaca.

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now