bab 26

5.5K 182 0
                                    

"Wehh sekolah kita ada hantar wakil utk pertandingan debat" kata naqib si ketua kelas.

"Yeke? Brapa org pergi tanding?" "Tak salah aku 2 org. Kelas kita sorg kelas 5 lavender sorg" jelas naqib. "Bila tanding tu?" Tanya ayuni. "Esok"

"Weh, kau tahu pertandingan debat tu raykal headprefect dan iqbal wakil sekolah" kata farid tiba2. "Yeke? Wah" kata perempuan2 dlm kelas. Menyampah aku dgr.

Cikgu masuk.. "Selamat pagi cikgu" ucap naqib diikuti yg lain. "Selamat pagi,awak semua boleh duduk. Cikgu rosma ni cikgu bm. "Sebagai yg awak semua tahu pertandingan debat akn diadakan esk. Jadi saya bercadang kalau dia org menang kita akn keluar sama2 dgn kelas lavender hari sabtu ni" kata cikgu rosma.

"Yeay" senja bersorak kecuali aku. "Ok itu saja. Sekarang smbg pembelajaran kita semlm.

Kring..kringg..kring

"Wey,rai! Kau pergi ke sabtu ni kalau dia org menang?" Tanya rafa. "Entahla tak tau lagi. Korg mana tahu dh confirm kita akn pergi ni? Belum tentu dia org menang" balas raihana.

"Eh? Kau tak tahu ke rai?" Tanya ayuni. "Tahu apa?" Jwb rai acuh tak acuh. "Farid dgn mr captain kita tu raykal farhan selalu menanv dlm pertandingan debat ni" terang icha. "What!? Seriously? Hmm entahla. Kalau diaa org menang aku pergi maybe. Kalau dia org kalah aku gelak je hahaha" tawa aku tidak disambut oleh rakanku.

Well mr captain kita depan mata kot. Aku nk bagitahu ni. Ayuni,icha dgn rafa ni takut dgn raykal je. Kwn raykal? Huh dia org siap gaduh lagi. Aku pun baru perasan ke perasaan aku je n memang benar apa yg aku rasa,yg si raykal ni dekat sekolab or dekat luar dia memang jenis yg cold punya mcm aais batu but dgn aku haih mcm aku nk caakar2 je dia. Siap ketawakan aku. Entah mungkin dia dh biasa kot dgn aku. Maybe?

"Korg tahu tak yg raykal akn tanding debat esok?" Tanya ziyad. "Tahu" balas kami berempat serentak. "And one more thing if ray and farid won the competition we will hang out with lavender n rose a.k.a mawar" mata icha.

"Yeke? Mana korg tahu ni?" Tanya alif. "Cikgu rosma bagitahu" balas ayuni. Oh ya! Nk bagi tahu dia org dh rasmi duduk semeja dgn hot prefect kita ni. Well raihana sofea handle. Smirk*

                        💌💌💌

Esoknya...

"Mcm mana pertandingan tu?" Tanya marina kpd naqib. Well naqib mcm reporter tak bebyr la.

"Dia org giliran no 8 drpd 10 buah sekolah." Jelas naqib. "Well aku rasa dia org pasti menangla." Kata lina. "Weyy apa kata kita bincang utk esk nk? Lepas lelaki solat jumaat kan?" Tanya rosa.
Mereka mengangguk.

"Aku cdglah esk kita pergi lunch dulu." Cdg si A. "Tak2 aku rasa kita tgk wayang dulu,pastu baru mkn" cdg si B. "Aku sokong tu. Kalau mkn dulu confirm dlm masa tgk wayang ada yg tidur sbb dh kenyang" kata si C.

"Woi cikgu dtg" kata naqib. Semua bertempiaran lari.

Ding dong deng...

"Diminta semua pelajar pergi ke dewan serbaguna skrg. Diulang diminta bla..bla..bla..bla.. Terima kasih"

Semua pelajar berpusu-pusu ke dewan.

Di dewan...

"Asslmmualaikum dan selamat tgh hari. Saya mengumpul anda semua di sini utk memberitahu tntg pertandingan debat yg diadakan pagi tadi" ucap pengetua.

Semua pelajar berbisik bisik . "ehem ok no noise please. Saya dgn suka citanya mengalukan captain sekolah kita muhammad raykal farhan bin datuk seri ikmal dan muhammad iqbal idham bin hussein ke pentas. Merek telah menyertai pertandingan debat pagi tadi dan telah menjadi juara pertandingan tersebut tahniah!" Wah pjg lebar ucapan pengetua.

Ray dan iqbal naik ke pentas. Merek diberi seorg satu hamper dan medal. Piala yg mereka perolehi diberi kpd pengetua khas penghargaan utk sekolah. Selesai sudah majlis segera tadi.

Hadapan kelas mawar dan lavender..

"Yeayy esk hang out sama2. So cdgn tadi kita beritahu cikgu ok" kata naqib. Semua bersorak gembira ats kemenangan yg diperoleh tadi.






Hi guys! This is another chapter i have been update. Typo? Go to hell hehe just kidding. Have fun n if the story are interesting dont forget to vote!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now