"Rai! Dh kemas belum brg kamu? Kita nk gerak ni." Panggil mummy. Why permulaan chapter for my story mesti mummy rai panggil rai?
"Kejapla mummy! Rai tgh lilit shawl ni!" Jerit rai dr ats. Ni nk beritahu kita org akn beraya ke rmh nenek ray belah mama kira.
"My dh jom" kata rai. "Uish semangat betul kamu rai." Mata daddy. "Akalah daddy. Tadi mummy yg panggil rai bagai nak rak. Apa yg rai nk semangat. Asyik2 tgk muka ray" bebel rai.
"Eleh. Dlm hati tu sape yg tahukan? Nanti dh kahwin pun tgk muka ray. Nanti daddy rasa rai confirm tak nak jauh punya dr ray" usik daddy.
"Peee daddy ni. Tak suka la. Budak poyo arrogant." Kata rai.
"Dah abg. Jom rai kita ke rmh mama kamu" kata mummy memberhentikan perbualan aku dgn daddy.
Skip
Rmh raykal farhan
"Semua brg dh letak dlm kereta rai, ray?" Tanya mama. "Dah" jwb kami berdua serentak.
"Rai,you go with ray's car. Mummy daddy will go with us. Just take care of yourself. Dont argue with ray. And ray please dont disturb her. Dont make anything toward her. Take care" pesan mama. Mama mencium aku dgn ray. Diikuti mummy dgn daddy mencium aku. Papa dan daddy bersalam dgn ray. Firhad sekali dengan mama mummy daddy dan papa.
Dalam kereta suasananya senyap. Radio pun tak on. Huh! Kedekut punya lelaki. "Fea" panggil ray. Aku buat tak dgr.
"Sofea" panggilnya lagi. "Fea!" Panggil.ray sedikit kuat. "Ish! Ape!" Jawab rai.
"Aku..aku nk mntk maaf sbb tengking kau dan tuduh2 kau haritu. Aku termkn dgn hasutan fifi.." belum sempat ray bercakap rai dh menjwb.
"Huh! Baru sekarang nak minta maaf. Kau dgrla kata fifi sotong gedik tu. Kau tahukan dia tu anti n benci aku. Kau percaya bulat2 nampak kau bodoh sangat" kata rai.
"Mulut tu jaga sikit fea. Cursing are not allow. Aku tahu aku bodoh percaya si fifi tu. Hari tu aku mesti hantar kerja tu. Lepastu aku stress dgn kerja pengawas yg berlambak. Nak handle majlis iftar pelajar form 3 lagi. Haih. Aku minta maaf fea. I'm really sorry" kata ray.
"Hmmm" balas rai. "Fea please forgive me. Bulan puasa esk nk raya takkan tak nak maafkan aku kot" kata ray.
"Yelah2 aku maafkan" kata rai. "Ikhlas ke tak ni?" Tanya ray. "Ish kau ni. Aku sepal jugak kang. Naya kau nanti." Balas rai.
Skip
Sampai kpg ray...
Kereta ada beberapa buah di hadapan rmh nenek ray. "Asslmmualaikum" ucap papa ikmal.
"Waalaikummusslm" jwb org dlm rmh. "Ya Allah anak aku menantu aku cucu aku" panggil seorg perempuan tua yg aku kira nenek ray.
"Rindunya nenek dgn kamu ray. Firhad pun. Dah besar cucu nenek ni" kata nenek ray yg dikenali sbgi nek mah.
"Ray pun rindu nenek. Nek ni nak kenalkan cucu menantu nenek. Raihana sofea. Panggil rai." Ray memperkenalkan aku dgn neneknya. Huish berdebar rasa hati ini.
Nenek ray memerhati aku dr ats ke bwh. Semua tgh menanti reaksi nenek ray. "Brapa umur kamu?" Tanya nenek ray.
Eh? "17 nek" jwbku. "Meh sini" panggil nek mah. Tiba2 dia memeluk aku. "Cantik nya cucu menantu aku. Pandai kamu pilih ray" kata nek mah. Kami semua tersenyum.
"Alaaa biasala. Raykan handsome mestila dia cantik jugak" kata ray sambil puji diri sendiri. "Eleh masuk bakul angkat sendiri nampak" kata rai. Ray menjeling sambil menjelirkan lidahnya. Rai membalas sambil menjelir lidah.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...