Raihana pulang dgn keadaan marah. Dum! Bunyi pintu utama dibuka dgn kasar.
"Astaghfirullahadzim. Kenapa kamu ni rai? Masuk tak beri salam,dan knp kamu kotor sangat ni?" Bebel datin seri jasmin sambil mengurut dadanya terkejut.
Raihana tidak menghiraukan mummynya. Sebelum sempat dia hendak memijak tangga. "Ni semua sebab bakal menantu kesygan mummy la!" Marahku.
"Ish budak2 ni. Macam macam la" kata datin seri jasmin. "Baik aku call kirana"
Tut..tut..tut
"Hello asslmmualaikum"
"Waalaikummusslm min. Kenapa call tiba2 ni?"
"Ni aku nk tanya ray ok ke bila sampai rumah balik daru sekolah?"
"Hmm ok je knp?"
"Ni dah brapa hari rai asyik marah je lps balik dr sekolah. Bila di tanya bakal menantu kesygan aky buat hal. Setahu aku bakal menantu aku sorg je si ray"
"Hmm ni mesti si ray buat hal. Tak pe min. Demi bakal menantu kesygan aku,aku nk soal siasat anak aku. Okla min asslmmualaikum"
"Waalaikummusslm"
Datin seri kirana POV
Lepas je datin seri jasmin call mama raykal memanggil nama raykal. "RAYKAL FARHAN!"
"Ye mama?" Tanya ray cemas + risau. Sampai je ray menghampiri mamanya.
"Auwww ma,sakit ma. Knp mama piat telinga ray" kata raykal. "Apa kamu buay dekat menantu kesygan mama?" Kataku.
Raykal blur. "Raihana sofea la ray oi" sekali lagi aku memiat telinga raykal.
"Mama,sakit tau telinga ray. Eee budak tu mesti mengadu dgn mamakan?" Tanya raykal.
"Tau sakit. Tak ada si rai nak ngadu dgn mama. Mummy kamu beritahu. Dia kata rai kalau balik sekolah mesti marah. Bila ditanya bakal menantu kesygan mummy kamu buat. Siapa pagi bakal menantu mummy daddy kamu" bebel datin seri kirana.
"Alaaa ma,ray saja kacau rai kat sekolah. Auwww ma sakit" sekali lagi telinga raykal dipiat.
"Mama nak lepas ni ray pergi rumah mummy daddy kamu. Hantar kuih yg mama buat. Itu tanda minta maaf kamu dgn rai. Keputusan mama mukatamad!" Terusku ke dapur menyedia bahan.
Sorry lambat update. Sorry pendek je. Okay author harap readers akn tekan bintang vote utk story ni. Thanks! Love you all❤
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...