bab 25

5.7K 210 2
                                    

Ish mana mamat ni. Dh 15 minit aku tggu dia. Aku lambat semlm dia dh kecoh. Aku terlihat raykal sedang berjln dgn perempuan gedik tadi. Eh perempuan tu bkn main lagi nk dekat dgn raykal. Raykal je yg mengelak.

Aku berjln menghampiri mereka. "Ehem" aku berdehem. Mereka  berdua memndangku. "I have wait for you by 15 minutes. You're late" kataku.

"Eh perempuan kau buat apa halang jln kita org. Ray,jom tmn i balik nk" tanyanya. "Fifi boleh tak kau jgn nk menggedik sakit mata aku tgk kau mcm dh tak ada tulang. Btw kal aky nk balik makan!" Kataku.

"Ray,you dgr tak dia kutuk i?" Tanya fifi. "So?" Balas raykal. "Ishh you ni tak suka tahu tak. Nk merajuk la mcm ni" kata fifi sambil menghentak kaki dan memeluk tubuhnya.

"Suka hati kau lah. Aku tak ada kena mengena dgn kau. Tak ada masa aku nk pujuk kau. Please get lost" kata raykal dan pergi ke arah raihana. Terus mereka berdua masuk ke dlm kereta.

Raykal POV

"Seronok dating? Aku dh bagai tiang tunggu kau" kataa sofea.

"Fea aku nk tanya kau ni" tanyaku seraya fea mengangkat kening menanda dia tanya apa?

"Kau jeles eh?" Tanyaku. "Hell no! Tak ada masa aku nk jeles. Buang tenaga jiwa raga aku je. Tahu tak panas." Balas fea.

Kami diam.

End POV

Sampai kami di depan rumah raykal. "Eh kal? Sape punya kereta tu?" Tanya raihana. "Entah tak tahu?" Raykal pun curious jugak.

"Asslmmualaikum mama" ucap raykal. Aku hanya "asslmmualaikum" "waalaikummusslm" jwb org di rmh. Tiba2...

"Daddy!!! I miss you so much" kata budak yg memanggil raykal daddy. "Daddy miss you too fasha." Kata raykal sambil mencium pipi budak bernama fasha.

"Daddy?" Aku tanya raykal. "Kau?—" kata2ku terhenti dipotong oleh raykal.

"Kau jgn nk fikir bukan2 eh" kata raykal. "Daddy,shiapa kakak cantik ni?" Tanya fasha.

"Haa ni daddy nk beritahu ni. Kakak cantik ni lah mummy fasha" kata raykal. "What? Aku mummy?" Nonsense!

Fasha turun dr dukungan raykal dan meminta aku mendukungnya. "Mummy fasha rindu mummy" katanya. "Err" "jom" ajak raykal.

Seorg wanita 20+ duduk bersama mama. "Haa masuk pun. Mama ingat korg nk duduk luar je terus" perli mama.

"Lek ma. Tadi baru buat jejak kasih" balas raykal. "Ha ray kenal kan lerr" kata mama.

"Oh! lupa. Fea,ni kak long isteri along aku. Ni pulak ank saudara aku ank kpd along dan kak long. Fasha. Dia panggil aku daddy sbb mcm best je panggil daddy dr uncle or pak ngah. So automatically kau mummy dia sbb aku daddy dia" terang raykal panjang.

"What?" Kataku seraya memandang kak long yg tersenyum memandangku. "Mummy,facha shuka mummy la. Mummy cantik. Facha pun nk cantik acam mummy" kata fasha. Aku tersenyum dgr nya sedikit pelat.

"Mummy pun suka fasha. Fasha cute la" terus aku mencubit pipi gebunya. "Fasha dh lupa daddy ke lepas dpt mummy? Tak nk kawan fasha kalau mcm ni. Lepas ni daddy nk keluar fasha tinggal" kata raykal acaah2 merajuk.

"Ekeleh kau jeles. Agak2 arr dgn budak2 pun jeles" kataku. "Eleh kau. Dulu fasha asyik kepit dekat aku. Sekrg dh ada mummy daddy dipulau" kata raykal. Eh gedik pulak aku tgk. Kang aku cepuk naya je.

                         💌💌💌

Selepas menegarkan dir selepas balik ke sekolah,aku turun utk ke ruang mkn. "Haa rai,dh trun pun. Mama baru je nk panggil." Kata mama.

"Eleh,dia lapar turun. Apa susah nj panggil2 bagai" kata raykal. Aku dh memberi jelingan yg tajam buatnya. "Kau apa sibuk. Dekat sekolah bukan main kau nmpk cool poyo. Tadi fasha dgn aku dh merajuk. Gedik ah kau" balasku.

Kami bertekak sampai aky tak ingat aku dh duduk sebelah kak long. "Sudah! Kamu berdua ni asyik bertekak je. Sakit kepala mama dibuat kamu berdua. Ha rai,ni along raykal dan firhad, rayzal firhan." Kata mama.

Aky hanya senyum memandang along. Boleh lah dikira hensem along. Tapi,mamat arrogant lagi hensem. Eh! Fea kau puji dia? Kalau dia dgr kembang tak habis.

"Daddy,lepas ni kita prg taman nk?" Tanya fasha. "Fasha minta izin ayah dan ibu dulu baru boleh pergi"kata raykal.

"Ayah,ibu,boleh facha pergi taman dgn daddy?" Ucap fasha. "Boleh syg" kata ayah dan ibunya. "Mummy ikut sekali ok?" Tanya fasha. Mula2nya raihana 2 3 2 3 nk pergi. "Ok" balasnya.

"Along dgn family berapa hari di sini?" Tanya raykal. "Isnin next week dh balik" jelas rayzal firhan.

Skip

                       💌💌💌

"Mummy,dah ke belum? Facha tak sabar nk ke taman" jerit fasha. "Kejap dh nk siap! Ok done! Jom" kata raihana.

"Lama betul kau bersiap naik kematu punggung aku duduk tggu" kata raykal. "Whatever" balas raihana.

Dlm kereta fasha dipangku raihana di seat passenger sblh raykal. Kereta yg sunyi itu ditemani celoteh fasha.

Taman...

"Wahh! Bnyk nya org. Facha suka" jerit fasha membuat ray dan rai tersenyum.

Fasha bermain di taman permainan dgn rakan2 kanak2 yg lain. Ray dan rai duduk di bangku tidak jauh dr fasha bermain. Mereka berdua seperti suami ister auwww( author yg sibuk melebih)

Tiba2 budak menangis. Fasha! Bergegas ray dan rai ke arah fasha. "Knp syg?" Tanga raihana. "Fasha knp nangis ni?" Tanya raykal.

"Mummy daddy ka.. Wan tu,ta..k nk ka... Wan facha. Pastu facha jatuh" terang fasha. "Ok syg dh jgn nangis lagi" pujuk raihana. "Ada sakit luka ke fasha?" Tanya raykal sambil periksa tubuh bdn fasha kalau terluka. Ank org bhaii.

"Dah,jgn nangis. Daddy beli aiskrim dgn fasha ok?" Kata raykal. Fasha mengangguk. Rai mengelap pipi fasha dibasahi air mata. "Dh jgn nangis lagi ok? Nanti fasha tak cantik mcm mummy lagi" kata raihana.







Enjoy! Typo malas nk betulkan balik.

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now