Dipagi yang berkicauan hujan turun renyai-renyai menyebabkan Raihana malas untuk pergi ke sekolah. Syukur hari ini dia dalam waktu 'cuti'.
"Raihana Sofea binti Hakim! Bangun cepat! Kamu tak nak pergi sekolah ke?" Panggil Datin seri Jasmin.
"Mummy Rai tak nak pergi sekolah. Hujan-hujan ni sejuk best tidur" balas Rai yang masih menutup mata menikmat sejuk di pagi hari.
"No Raihana Sofea. Cepat! Abang kamu dah tunggu tu. Cepat!" Desak Datin seri Jasmin.
"Hmmm mummy!!! Okayy"
Skip
"Haa turun pun. Cepat sarapan nanti lambat masuk kelas" panggil mummy.
"Adik kau dah sarapan keluar terus. Lambat tinggal" kata arrayan.
"Hmm yelah" balas rai pendek.
"Min abang pergi dulu. Lepas ni ada mesyuarat dengan company LEILA." kata daddy.
Skip
"Dah sampai. Kau ni dik pagi-pagi dah moody. Orang pagi turun sekolah ceria kau ni terbalik pulak." Bebel yan.
"Suka hatilah. Dahla orang nak turun ni. Salam?" Balas rai.
"Hmmm balik nanti dengan ray okay? Abang tak dapat ambil sebab nak ke Kajang tengah hari nanti dengan Darwish. Daddy ada hal mustahak dengan Octagon so Pak Syam tak dapat ambil kau jugak. So ray jelah kosong hari ni." Jelas yan dengan panjang lebar.
"Yelah. K dah bye Asslmmualaikum" ucap rai.
"Waalaikummusslm. Bye"
Skip
Aku tengok sahabat-sahabatku sedang berbual-bual rancak. Nak jadi mak cik bawang apa pagi-pagi ni.
"Hello girls!! I'm back!" Jeritku.
"Oh mak kau datang dari Turki!" Latah ayuni.
"Hahahahahahahaha" ketawa rai.
Pap
Rai kena ketuk di kepala.
"Sakitla fa"
"Kau ni Islam ke tak?? Salam mana salam?" Soal Icha
"Hehe sorry. Asslmmualaikum sahabatku sekalian"
"Waalaikummusslm w.b.t"
"So, how was your holiday guys???" Soal rai.
"Best. Kau?" Soal ayuni.
"Aku? Huh tak sah aku kalau tak gaduh dengan si Ray tu." Kata rai.
So bermula cerita cuti sekolah mereka yang lalu.
Sorry banyak skip idea bab 50 ni tak ada. Sorry jugak sebab lama dah tak update. Lagi pun paper last 5 dec lepas tu relax2 dan layan chinese drama. So selamat membaca.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...