bab 7

7.1K 283 0
                                    

"Rai,kenapa kau tak masuk kelas semalam?" Tanya icha. "Tudung aku kotor semalam tu yang aku balik." Balas raihana.

"Eh pagi tu ok je tudung kau semalam" Kata ayuni. Pengawas memanggil terus perbualan kami terhenti.

Waktu rehat itu macam biasa huru-hara mamat arrogant paling hot kat sekolah ni sampai. Huh! Semalam hari kau raykal. Hari ini hari aku.

Terus Raihana berlalu dan membeli bihun sup. Tapi senyuman sinisnya menandakan sesuatu akan terjadi. Raihana hanya melalui meja kawannya.

"Rai"panggil Icha. "Eh rai pergi mana tu ayuni?" Tanya rafa. "Don't tell me rai nak buat hal lagi" katanya. Belym sempat mereka menghalang.

Dush! Mangkuk bihun sup raihana mendarat dibaju sekolah raykal. "What the hell are you doing raihana sofea!?" Marahnya.

"Opss sorry mr raykal. Aku tak sengaja" jawab raihana dengan senyum sinis. "Tak sengaja kau kata?" "Well lain kali jangan nak buat macam tu lagi kat raihana sofea lagi okay. Bye" terus raihana pergi.

Semua fans raykal mengerumuni raykal. Paling menggedik la si fifi kelas sebelah. "Rayk,u tak apa-apa ke?"sengaja menyentuh raykal. "Get off your hand from me! Shit!" Terus raykal pergi.

"Rai,are you doing that in purpose?" Tanya rafa. "Well of course" balasku. "But why? Nanti lagi teruk kau dalam masalah rai" kata ayuni. "Malas ar cakap hal ni. Tak best" mereka bertiga menggeleng. Raihana sofea pantang orang melawannya.

Pejam celik pejam celik dah bulan lima. 5 bulan juga raihana bersekolah di situ. Selama lima bulan raihana dan raykal asyik balas membalas perbuatan mereka.

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now