Ayuni,icha dan rafa menawarkan diri menunjuk kawasan sekolah kepadaku. Walaupun waktu rehat hampir tamat masih ramai pelajar merayau.
"Eh icha kenapa ramai orang kat padang?" Tanyaku. "Our handsome hot main basketball. Itu memang rutin harian dia orang. Bukan setakag ray yang handsome kawan dia lain oun handsome."
"Ayuni menyesal aku tanya tadi" "itulah lain kali jangan tanya"
"Eh ayuni rai nak pergi mana? Jomla kita lalu guna jalan tepi padang" pujuk icha. "A'ah jomla please" rafa menyokong icha."Hmm yelah" semasa kami lalu tiba-tiba sebuah bola keranjang terkena kepala rafa. "Adoi" aku rasa kuat bola itu kena.
Seorang lelaki menuju ke arah kami. Aku ingatkan dia nak minta maaf,rupanya ambil bola je. Ni buat kemarahan aku memuncak.
"Excuse me mr arif" aku tengok nama dia dibelakang baju. "Do you have learn manner toward other people around you?" Kataku. Ayuni,icha dan rafa dah menarik tangan aku.
"Lepasla" kataku. "Ehem. Sorry,awak cakap dengan saya ke?" Tanya si arif. "Eh taklah aku cakap dengan bola kau" mereka lain ketawa. Penonton pula kecoh ingin tahu.
Tiba-tiba mr captain bergerak ke arah kami. "Excuse me. What are you doing here? Do you know us?" Tanya si raykal.
"Eh,dengar sini. Kau perlu ajar kawan kau tu sikit. Nak aku ajar macam mana nak minta maaf?" Balasku tak puas hati.
"Arif kau tahu macam mana nak kata maaf? Eh perempuan dengar sini. Kau tu cari masalah la. Korang yang terhegeh lalu dekat situ apahal? So,you must serve it" kata raykal.
"Excuse me mr arrogant,cakap itu biar bagus sikit. Kau rasa kau hebat sangat ke? Hello ingat ada lagi orang lebih hebat dari kau. Jangan takbur" balasku.
"Rai sudahla. Ray kita orang minta maaf, dia tak tahu apa-apa. Dia pelajar baru pindah tadi" kata ayuni.
"Oh budak baru. Hey kau dengar sini aku ketua pengawas dekat sekolah ni. So watch out. Kau dah hutang aku budak baru. Apa nama dia tadi?"
"Er... Raihana" "oh raihana. Kawan aku tak tahu nak kata maaf. Sorryla eh" katanya sinis.
Raykal terus berlalu. Arif yang melimpasi kami aku rampas bola ditangan terus mencampak tepat kepala raykal. Semua terkejut. "Serve you right"
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...