bab 58

4K 148 18
                                    

"Tsk..tsk..tsk.."

Am berhenti seketika dihadapan bilik Raihana automatic yan berhenti juga.

"Kau ni asal berhenti tak bagi signal dulu? Nak aku pang dari belakang kang tak habis-habis ngadu kat mummy" marah yan.

"Shhh. Kau dengar tak? Bunyi orang menangis la" kata Am mendiamkan yan yang pot pet pot pet.

"Kau jangan macam-macam malam-malam buta gini."

"Malam butak kau. Baru jam 8 la. Kau ni penakut betul. Marah orang bukan main."

"Tsk...tsk...tsk. sakitttt"

"Eh tu bukan suara adik ke?" Soal yan.

Cepat-cepat mereka masuk ke bilik Rai tanpa mengetuk pintu. Risau Rai dalam sakit ke bahaya ke.

Rai duduk ditepi katil sambil menangis.

"Adik kenapa?" Soal Am

"Sakit....gi..gi"

"Ya Allah macam mana boleh sakit gigi ni. Kenapa tak beritahu awal. Jom pergi bawah bagi tahu mummy ngan daddy" ajak Yan.

Mummy dan daddy menonton TV bersama.

"Eh ni kenapa menangis ni? Am dengan Yan buli adik eh?" Mummy mencubit Yan.

"Auww sakitla mummy. Orang mana ada kacau adik. Kitorang dengar adik nangis tu yang ajak gi bawah. Dia kata gigi sakit" jelas Yan sambil mengurut lembut lengan dicubit mummy tadi.

"Adik sakit gigi?" Soal daddy.

Rai mengangguk.

"Adik makan gula-gula eh?" Soal daddy membuatkan tangisan Rai terhenti seketika.

Masing-masing memandang Rai menunggu jawapan.

"Ha'ah. Siiiiiikit je adik teringin sangat nak makan"

"Tipu kau dik. Kalau kau makan siiiikit je mesti kau tak nangis bagai nak rak macam ni. Bagitahu sekarang berapa banyak dah kau makan sampai rupa nak rongak je?"soal Yan.

Mereka tahu bila Rai makan gula-gula banyak dia akan sakit gigi. Sebabtu dorang tak bagi Rai makan gula-gula. Sikit boleh la 1 biji ke.

Rai diam.

"Dah la jom kita pergi klinik rongak betul anak dara saya nanti kang muda-muda dah guna gigi palsu" kata mummy nak menghentikan soal jawab antara kepala batu semua.

Esok

"Asslmmualaikum"

"Waalaikummusslm. Eh Ray. Baru balik kelas ke?" Soal mummy.

"Jam 1 tadi. Lepas siap tu terus gi sini nak lawat budak tu asal tak turun sekolah hari ni." Kata Ray.

"Lah masuk jom. Budak tu ada duduk tengok TV"

"Wey! Asal kau tak turun hari ni?" Soal Ray

Rai bagi muka itik diak😂

"Ingat cantik eh buat mulut macam tu aku tarik jadi chewing gum nanti"

"Ishh kau ni semak la. Pi sana aku nak tgk TV"

"Minum Ray. Mummy buat welcome2 je" pandai nak melawak jugak mummy ni.

"Eh makasih my"

"Budak ni sakit gigi tu yang tak turun sekolah. Orang kata jangan makan gula-gula dia nak jugak. Ha tulah padah nya tak dengar kata orang tua" bebel mummy.

"Ohh patutla. Memang kena la sakit gigi mummy kalau dah dia borong satu kedai lolipop tu" Ray pecah lobang rahsia Rai.

Rai pukul peha Ray

"Kau datang sini memang minta sepak aku kan?" Marah Rai.

"Ouch sakit Fea. Apa hari tu bukan main lagi dia my warning jangan bagitahu sapa-sapa dia pi borong lolipop tu semua. Ray cakap nanti rongak baru tahu. Hah! Kan Ray dpt tunang guna gigi palsu. Ketawa-ketawa depan orang cup tanggal gigi tu HAHAHAHAHAHA" Ray ketawa  memang tak ingat dunia.

Pastu Rai sepak dia sampai jatuh lantai. Siannn.








Okayy lama dah tak update. Even waktu PKP ni baru 2 hari lepas bukak wattpad. Malas satu busy? Tak jugak even nak kena kejar due date assignment. Pastu ada yg tangguh lagi. Haiya. Sorry for all my readers cik author tak dapat update on time n selalu sbb tak ada idea hmm malas haaa tu je. Okaii harap la chapter ni dpt bagi senyuman buat anda semua. Thanks 💖

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now