bab 35

5K 191 1
                                    

Ding dong deng

Diminta semua pelajar tingkatan 5 yg akn mengikuti program kem yg diadakn di taman rekreasi sentola,pergi ke dewan sekarang.

Ding dong deng

"Ehem semua pelajat senyap. Sy mengumpul anda semua di sini,ingin memaklumkan. Kem tersebut tarikhnya akn dianjak ke hadapan iaitu esok pd hari rabu. Hal ini berikutan memberi pelajar utk rehat pd hari sabtu dan ahad. Sekian terima kasih. Sblm terlupa,semua pelajat mesti berkumpul di sini jam 8 pagi sharp! Terima kasih" kata cikgu hamidi sbgi guru pengiring .

Semua pelajar berpusu pusu keluar dr dewan utk berehat.

Raihana POV

"Weh,boleh2 dia  org anjak ke hadapan kem tu. Adoi malas ar aku nk simpan barang" rungutku.

"Hish kau ni rai. Ni aku rasa,melalui instinct aku la akn menjadi kem yg paling best kita prnh pergi" kata icha. Aku
Memutar bola mataku ke ats.

"Dh,dh esk kita dh nk pergi kem. So,kita enjoy!!" Kata ayuni.

"Wuhuuu" sambut kami bertiga.

End POV

Esoknya...

Pin.pin.pin

"Ya Allah beri la kesabaran buatku." Kata rai.

"Rai,cepat siap. Ray dh tggu tu" laung mummy.

"Ray! Tak payah buat bising. Apa kata jiran nanti" kata mummy terus mencubit lengan ray.

"Auww my sakit" ray mengaduh.

Pin.pin.pin

"Fea! Cepatla dh 7:30 ni" jerit ray. "Kejapla kal. Aku tgh lilit shawl aku" balas rai. Haih ni lawan menjerit ke?

Selapas 5 minit...

"My,rai pergi dulu" kata rai lalu menyalam dan mencium pipi mummy.

Rai terus membawa begnya ke dlm kereta ray.

"My,pergi dulu. Asslmmualaikum" kata ray. "Waalaikummusslm. Jaga rai baik2 ray. Rai jgn nk buli ray mummy cubit kamu. Ray jgn nk usik rai mummy kahwin kamu berdua awal nanti baru tahu" pesan munmy.

"Okay my!" Balas rai dan ray serentak.

Sekolah...

"Weyy lmbt betul korg berdua. Syukur sempat" kata yazid. 3 minit lagi nk jam 8 rai dan ray sampai.

"Korg dua kalau tak awal lagi tak boleh ke?" Perli icha.  "Lek arr korg sempat lagi ni. Bas tak jln lagi kot" kata rai.

"Hish dh la jom. Bising cikgu hamidi kang" lerai ray. Dalam bas hampir semua tempat penuh kecuali tempat duduk belakang.

"Ray,dudukla dgn i. Biar diba duduk dgn arif" kata fifi. Euwww rasa nk muntah aku dgr dia bercakap.

"Tak kuasa aku nk duduk dgn kau yg mcm tak ada tulang tu." Balas ray. Belum sempat rai nk duduk dgn ayuni ray pantas menarik lenganku utk duduk di sebelahnya.

"Apa tarik2 ni. Aku nk duduk dgn ayuni la" balas rai. "Kau tak tgk ke kwn kau yg lain duduk dgn member aku?" Kata ray. Rai melihat tempat duduk kwn2nya. Hmph!


Perjalanan utk ke sentola mengambil masa 2 jam. Tggu apa yg terjadi semasa kem tu.😉

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now