Raykal POV
"Asslmmualaikum ma ray dah balik" ucapku. "Waalaikummusslm haaa dah balik pun. Siapa hantar tadi?" Tanya mama.
"My little fiance" jwbku bersahaja. "Nak jugak dia hantar kamu balik ray. Bukan kamh dua gaduh ke?" Tanya mama.
"Alaaa senang je nak bagi dia hantar ray balik. Ugut je dia" balas ray. "Auwwwww sakit ma apa ni cubit2 orang" rajukku. "Patutla dia hantar. Main ugut. Kamu ni tak sudah2 nak kacau si rai." Bising mama.
"Alaaa ma bukannya selalu. Kita org still belum berbaik lagi. Okay la ma ray gi naik atas jap nak mandi. Solat belum lagi ni" kataku.
"Haa yelah. Lepas tu turun makan. Papa balik jap lagi dengan adik kamu" kata mama.
END POV
Skip
Minggu ujian percubaan spm sudah bermula. Hari ini ada subjek bahasa melayu dan inggeris.
Kringg...
Waktu rehat itu pelajar tingkatan 5 sudah awal2 memenuhi kantin. Pelajar lain lewat rehat sebab mereka tidak ada peperiksaan.
"Fea" panggil ray. "Pe?" Jawab rai. "Sorry" kata ray. "Untuk apa?" Tanya rai. "Tu" tunjuk ray guna mulut ke arah jari rai. "Apa?" Tanya rai. "Jari tu lerr" balas ray. "Huh! Kau tgk bengkak tahu tak?" Marah rai. "Tahu" balas ray pendek dengan selamba.
"Lepas tu kalau tahu nak buat apa?" Tanya rai. "Tengok je la. Ni pun macam mana?" Tunjuk ray ke arah luka di dahi nya.
"Tengok je la" balas rai. "Auww!" Rai terjerit kecil. "Apa ni kal! Sakit la. Apa jentik2 ni" marah rai + muncung panjang.
Ray tak membalas terus berlalu pergi untuk ke kantin. Rai hentak kaki tanda tidak puas hati.
💌💌💌
"So,guys macam mana dengan paper bi tadi? Ok?" Tanyaku. "Ok je. Kau pulak rai?" Tanya rafa.
"Hmm ok je." Balasku. "Wehh apa kata kita pergi vacation dalam malaysia je lepas trial exam ni? Nak tak?" Cadang icha.
"Nak gi mana?" Tanya ayuni. "Gi langkawi nak? Or sabah?" Jawab icha.
"Hmmm aku ok je." Balas rafa. "Sorry guys aku tak dapat. Daddy aku dah rancang nak ke turki lepas trial ni" kata rai.
"Alaaa tak dapat nak spend time sama2." Kata ayuni. "Wahh seronoknya kau pergi turki rai." Balas rafa.
"Aku hanya pernah pergi singapore dgn bali je" kata icha. "A'ah aku just pernah ke Brunei dengan krabi je. Nak juga pergi jauh2 ni" balas ayuni.
"Aku pun. Pergi bali je. Nanti ada masa kita pergi sama2 eh?" Kata rafa. "Alright!" Balas kami bertiga.
💌💌💌
At last hari ni adalah hari terkakhir bagi trial spm.
"Rai,masa pergi turki tu hati2 tau." Pesan ayuni. "Ya aku tahu la yun. Ni korang pergi Sabah nanti hati2 tau. Kan situ banyak kes culik dekat pantai. Just take care of yourself guys" pesanku.
Mereka buat group hug. Dia org buat gitu macam cuti lama. Seminggu je kot.
"Ray,nanti kau balik dari melancong jangan lupa belikan aku ole-ole." Pesan ziyad.
"Ish kau ni. Ni dah kali ke 5 kau pesan tahu tak. Tak ada aku lupala" balas ray. "Eleh kau. Dulu masa pergi Bali kau lupa beli ole-oleh aku tahu tak." Bising ziyad.
"Eh kau ni bisingla. Nanti ray pergi aku tiap hari la ws dia. Pesan apa ole-ole kau" marah arif.
Selamat hari Malaysia readers sekalian! Maybe update hari ni pendek je. Trial STPM is just around the corner. For readers yg menduduki PT3 n SPM goodluck.😊
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...