"Sebab kau lah ni fea! Kalau kau tak lmbt kita tak lekat kat jam mcm ni" marah ray. "Akukan dh beritahu sblm solat jumaat kau kena siap. Kau tu dhla lmbt siap" marah ray lagi.
"Hello mr raykal farhan. Kalau tak sebab kau suruh aaku gosok baju melayu kau tadi aku dh mandi ok! Aku tak lmbt punya" jwb rai. Kesabaran semakin tipis dgr ray membebel.
Flashback
"Ray,cpt la siap. Abg leman,papa,bang long dgn firhad dh tggu ni." Kata mama.
"Kejap ma" bls ray. "Tadi dh mama kata siap awal ray,raykan lmbt siap. Ni tak kjp lagi mama" bebel mama kirana.
"Fea! Fea!" Jerit ray. "Nk pa?" Kata rai keluar dr biliknya. "Tolong aku kjp. Gosok baju melayu aku. Aku dh lmbt ni. Suruh mak nab slow motion. Kau gosok cpt2 tau" kata ray terus bergegas masuk dlm bilik.
"Haih,tulah terhegeh hegeh nk siap" kata rai terus berlalu ke bilik gosok baju.
End flashback
Di mall...
"So,here we are have the last person just arrive. Memandangkan ray dan rai dh lmbt so korg share belanja kita org aiskrim sblm beli tiket" kata naqib. Yg lain sorak gumbira hahaa gembira.
"Fea,kau byr,kau yg lmbt so kau yg byr" kata ray berbisik. "Hell no! Kita sama2 lmbt so two of us should pay. Deal!" Balas rai terus ke arah classmates. Ray mendengus kasar.
"Thanks ray rai for this an ice cream." Kata farid mewakili yg lain. "No problem" balas rai dan ray serentak.
"Ray,we meet again. Adakah ini jodoh kita" kata fifi tiba2 sambil memeluk lengan ray. Ray menepis. "Don't you dare to touch me. Dah tak tahu halal haram ke? Kau bukan mahram aku. N jodoh? Aku rasa ni dah dirancang kot? Sbb aku dh istikharah dan jumpa jodoh aku" kata ray terus bergerak ke arah rakan2 yg lain.
"Wey cha,kau tahu tadikan org tu kata jodoh. Last2 kena reject hahahaha hodoh betul muka dia tadi" kata rai.
"Aku perasan gak rai. Mari kita ketawa berjemaah" kata rafa. Kami ketawa. "Kau diam perempuan murah. Siap kaau nanti" kata laura. "So what?" Balas ayuni.
Depan cinema
"So,kita nk tgk cerita apa sekarang?" Tanya siti.
Aku malas nk ikut perbincangan nk tonton cerita apa. Tiba2 telefonku berbunyi.
"Asslmmualaikum wahai mr furqan aidil....aku tak bls dendam,kitakan org islam...kita org lagi sibuk pilih cerita dpn cinema ni.... Lepas hbs cerita aku call kau...oh okok bye" kataku.
"Fea,nah! Siapa call kau tadi?" Tanya ray. "Oh thanks. Sepupu aku" ray haanya mengokan dan terus meninggalkan aku seorg. Haih! Dia tinggal je cenggitu?
"Rai! Jom kita pergi masuk. Movie jap lagi nk start" kata ayuni. "Cerita apa korg tonton?" Tanyaku. "Hospital" balas rafa dan icha. Erk! 'Dhla aku tak tgk cerita seram2 ni. Adoi.'
Sepjg cerita itu rai tak tgk pun. Mkn popcorn n minum coke. "Rai,kau ok?" Tanya ayuni. "Err aku ok,just tak suka tgk cerita ni" balasku. "Yeke? Ke kau takut tgk cerita hantu~" ejek icha. "So,what? Tak kacau kau pun" balasku.
Sejam kemudian. 'At last! Cerita tu dh habis' "so,cerit dh habis jom kita pergi makan!" Kata farid. "Jom" sahut yg lain.
Dpn restaurant ***(suka hati readers nk letak apa) "eh! Tu bukan furqan ke? Model terkenal tu?" Kata kamal.
"A'ahla! Hensemnya!" Kata perempuan kelas lavender dan mawar termasuk fifi and the geng.
Ok author nk beritahu siapa furqan. Muhammad furqan aidil bin dato' syahmi. Dato' syahmi ialah pak lang aku,so ank atok man adik daddyku. Automatically furqan sepupuku. Furqan pelajar sekolaah sepertiku tetapi menjadi model sambilan. Full package gitu!
"Hai semua,and sweetie" kaata furqan lalu memeluk bahuku. Di situ semua terkejut n ada yg cemburu lerr.
"Guys aku tak dpt join korg,aku ada hal. Thanks for today" kataku. "Rai,apa hubungan kau dgn furqan?" Tanya icha. "Someone special" balasku.
"So,korg under siapa hari ni? Mksd I yg bertanggungjwb?" Tanya furqan. "Aku" kata ray. Wuuu jeles-author
Diamlah author-ray
Sibuk-author
Okok back to the story..
"Can we have some space to talk?" Tanya furqan. Ray mengangguk dan mereka bergerak agak jauh dr yg lain.
"Kau nk bawak fea prg mana?" Tanya ray. "Sorry who is fea?" Tanya furqan. "Raihana sofea" "oh sweetie. Aku nk ajak dia lepak shopping" terang furqan.
"Fea is my responsible. Aku tak boleh bagi sesuka hati. Mummy daddy dia tak ada 100% dia bawah jagaan aku"terus terang ray kata.
"Lek ray,aku dh bagitahu n minta izin dr parent dia n abang2 dia. Don't worry" balas furqan. "Pardon?"
"Look,mesti kau tak knl aku lagi. Parent rai pak long dan mak long aku. So kita org sepupu wahai cousin to be tunang kesygan rai" kata furqan.
"Sorry bro aku tak tahu" kata ray. "It's ok. Aku beritahu ni,kalau kau tgk rai dgn lelaki lain,tanya dulu jgn tuduh melulu. Sbb kita org bnyk cousin lelaki. Ingat ray,siasat dulu sblm nk menuduh. Oklah nanti aku hantar rai balik rmh kau" kata furqan.
"Ok,fea balik nanti aku tak nk tgk ada calar sikit pun. Hati2" pesan ray. "Uishh siap warning. Ni tunang paksa ka rela hati. Ok aku prg dulu. Tgk dh masam muka sweetie aku. Gi dulu bro" kata furqan.
Hai guys! Author dh mula sekolah. So,author nanti makin jarang mengupdate. Hmph!
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...