Petang itu kami disuruh berkumpul. "Ok saya fasi idham boleh panggil abg id. Saya nk bahagikan kamu semua ikut kumpulan. Lepaa itu kita akn jlnkan aktiviti di air terjun." Kata abg id.
Selepas di bahagi kumpulan aku ergh! Dpt satu kumpulan dgn miah gedik a.k.a fifi but satu kunpulan dgn danish!!!!
"Hai danish,sy nk bersama awak masa jln nk ke air terjun boleh?" Tanya fifi dgn gedik + tgn tak leh duduk diam sentuh sepupu aku.
"Nope! Sorry saya dh pilih nk jln dgn rai. My princess jom!" Balas danish. "Set!" Balas rai.
"Knp semua org pilih perempuan murahan tu? Saya ni lagi cantik dr dia tahu tak!" Marah fifi.
"Excuse me,jaga sikit percakapan kau ya mulut longkang. Aku ke kah perempuan murahan? Cantik? Huh! Bedak 20 inci nk aku tampar berdebu tmpt ni!" Balas rai.
Danish terus menarik tgn rai utk mengelak perang yg lebih lanjut. Ray melihat dr jauh danish memegang tgn raj dh berapi.
Di kwsn air terjun...
"Wah" semua org kagum dgn keindahan yg ada pada alam semulajadi ini.
Author skip utk aktiviti itu sbb no idea.
💌💌💌
Rai sedang berdiri seorg diri di tebing. "Hei,perempuan! Kau kan tak penat ray danish pulak kau nk ambik? Murah betul kau" kata fifi dan gengnha yg lain hanya memerhati.
"So,ada masalah dgn kau ke hah?" Tanya rai. "Ye! Memang ada masalah dgn aku. Ada je org yg aku suka kau dpt. Apa ke buta dorg tu nmpk kau je" marah patricia.
"Hello! Dh jelas kat situ aku cantik lagi dr korg. Korg pergi la cermin diri tu. Kalau tak ada cermin nanti aku sedekah. Opss! Bkn kau ank dato' ke? Takkan tak ada duit nk beli cermin utk diri sendiri" balas rai berani.
"Kau ni kan!" Marah fifi lalu hendak menampar rai,tapi rai pantas mengelak menyebabkan fifi jatuh ke adalam air terjun dan rai sempat di sambut oleh danish.
Semua org terkejut dgn situasi itu. Ray yg melihat rai sdg berpelukan dgn danish marah.
"Apa yg berlaku ni?" Marah ray. "Kal aku!" "Fea! Kau tahukan kau perempuan? Apa yg kau buat dgn lelaki ini?!" Marah ray.
Ray terjun terus menyelamatkan fifi. "Apa yg terjadi?" Tanya fasi idham. "Perempuan ni tolak fifi sampai jatuh."
"Awak raihana sila ikut saya" kata fasi idham dgn tegas. Geng fif senyum sinis kpd aku.
Aku yg melihat ray yg duduk basah kuyup selepas menyelamatkan minah gedik menjeling aku.
"Aku tak sangka kau semurah ini fea!" Kata rah sinis. Aku berhenti mengikut abg id.
Pang!!
Semua org memandang kami. "Kau tak dgr pun penjelasan aku! Kau dh tuduh aku mcm2! Aku kecewa. Aku benci kau raykal farhan!" Marahku.
Selepas berjumpa dgn fasi2 lain. Aku digantung utk mengikuti latihan hari ini. Aku pergi ke khemah.
💌💌💌Khemah
Zip khemah milikku dibuka dr luar. "Rai,kau ok? Apa yg terjadi?" Tanya ayuni wakil dr yg lain.
"Ini semua salah minah gedik tu. Kalau tak aku boleh join korg." Marahku. "Cuba kau cerita kat kita org apa yg jadi" kata rafa.
"Mcm ni..." Rai terus menceritakan dgn terperinci apa yg berlaku tadi. Selepas itu ayuni,icha dan rafa keluar dr khemah.
Tiba2 khemah terbuka dr luar sekali lagi. "Princess" "sweetie" panggilan itu aku sngt kenal. Danish. Daniel. Bukan adik beradik tapi sepupu. Farish,firash baru adik beradik kembar.
"Sweetie ok?" Tanya daniel. "Hmm ok je" balas rai. "Betul ni? Nk kita org ajar sikit si ray tu?" Tanya danish.
"Ish tak yah arr. Bising atok man nanti." Kata rai. "Korg dh jom gi sana. Program nk mula tu" panggil furqan.
"Eh jap korg aku gi toilet jap. Tggu aku kat sini" kata furqan.
"Jgn lmbt qan!" Jerit danish. "Lmbt tinggal" balas daniel. Kami bertiga ketawa mengenakan furqan.
Tiba2 seseorg membuka zip khemah. Aik sekejap jugak si furqan ni ke tandas.
Terjegul wajah hensem ray. Aku terkejut tapi cpt2 rai cover.
"Fea! Apa kau buat dgn lelaki dlm khemah? Apa ni fea?" Tanya ray marah.
"Suka hati aku la. Kau sapa dgn aku?" Balas rai. "Aku tunang kau!" Jawab ray. "Kalau tunang aku knp kau tak nk dgr penjelasan aku tadi? Kau lebih percaya perempuan gedik tu dr perempuan murah ni!" Marah rai tanpa sedar.
"Ray?" Panggil seseorg. "Furqan?" Balas ray. "Knp? Terkejut aku ada sekali? Kau tahukan octagon highschool kepunyaan atok man? Aku dh beritahukan? I warn you before,tanya dulu siapa lelaki dgn rai. Aku bagitahu kita org bnyk sepupu lelaki! Kau tak percaya rai knp? Nk tuduh suka hati. Tanya dulu sblm bertindak" marah furqan.
Wuuu first time furqan marah. Kalau tak dialh yg suka usik org.
"Fea,aku minta maaf" kata ray. Hanya jeling yg dia dpt."Aku danish sepupu rai" kata danish saambil menepuk bahu ray. "Princess hati2 tau" kata Danish terus mencium kepala rai yg dibaluti shawl. "Aku daniel sepupu rai. Kau akn jumpa bnyk lagi lelaki dgn rai. So,aku cdg tanya or siasat dulu. Sweetie gtg,take care" kata daniel lalu mencium rai seperti danish.
Ada lagi sepupu lelaki rai? Mcm mana ray nk minta maaf dr rai? Just tggu! Vote n comment😁
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...