"Oklah ray. Kita org nk balik dulu." Kata ziyad. "Ok. Korg jgn hari ni je dtg. Lain kali dtg lagi. Kita lepak sama2" kata raykal.
"Ray,dr tadi aku nk tanya. Tapi ada rai malas la aku nk tanya." Kata alif.
"Ha tanyala apa?" "Kau dgn rai tunang sbb suka sama suka ke? Tapi aku nmpk mcm tak suka satu sama lain je. Lebih2 lagi kat sekolah. Korg dua asyik nk berperang je" jelas alif.
Raykal melepaskan nafas yg berat. "Sbnrnya aku dan fea tak setuju dgn pertunangan ni. Kita org terpaksa." Terang raykal.
"Knp pulak?" Tanya yazid. "Atok aku dgn atok fea dh buat perjanjian. Memandangkan fea seorg je perempuan dlm keluarga so dia lah yg terpilih utk bertunang dgn aku. Sampai masanya kita org kahwin" terang raykal lagi.
Mereka meng'o'kan keterangan dibei oleh raykal.
"Kahwin? Mcm seronok je bunyi ray. Ehem untung kau dpt si rai yg cantik dan comel tu" kata ziyad.
"Kau rasa dh lama hidup ke yad? Kalau dh biar aku je yg menamatkannya" kataku marah.
"Uishh marah ke bang? Or jealous?" Tanya alif. "Ma.. Mana ada ni. Dh balik sana. Asslmmualaikum n bye" kata raykal terus menutup pintu rumah.
"Ekeleh. Mcm itu kwn. Lepas habis madu sepah dibuang" kata yazid. "Eh? Apa kena mengena peribahasa tu pulak" tanha ziyad. "Entah" balas yazid.
"Eh korg tak rasa ke si ray nj suka kat rai? Tadi dia mcm marah je ziyad kata mcm tu" kata alif. "Hmmm mungkin kot. Entahla. Dh jom balik" kata yazid.
💌💌💌
Kring..kring...kring..
Telefon rmh raykal berbunyi. "Hello. Asslmmualaikum" kata mama.
"Oh yan.. Aaah gitu.. Tak apa tak menyusahkan pun...hmm nanti aunty bagitahu rai...mummy daddy kamu ada call semlm katanya nk bercuti dlm 3/4 hari...jgn risau aunty jaga rai mcm ank aunty sendiri,dia kan menantu kesygan... Haaa okok kalau mcm tu ... Waalaikummuslm"
"Knp mama?" Tanya raykal dan raihana serentak. Mereka sedang duduk menonton tv bersama papa ikmal.
"Ni rai,abg kamu telefon bagitahu tadi yg dia org tak dpt balik awal. Mummy daddy kamu pulak nk bercuti dlm 3/4 hari. Jadi kamu duduk dgn mama lah seminggu ini."
Muka sedih. Hmm. "Okay ma" balasku.
Skip
Pagi itu rai dgn ray bgn awal dan bersarapan bersama mama kirana,papa ikmal dan rayhan firhad.
"Ma,rai pergi sekolah dulu. Nanti tak pasal2 kena tulis nama oleh ketua pengawas sombong bajet hensem" kata raihana sambil menjeling raykal.
"Ma,ray pergi sekolah juga. Tak pasal2 minah senget kata pengawas tak adil lambat tak tulis nama" kata raykal pula lalu menjeling raihana.
Mama blur. "Oh okay. Elok2 ke sekolah. Belajar rajin2 tau. Syg ank2 mama ni" kata mama sambil mencium pipi ku dan pipi raykal. "Pergi dulu"
"Tak faham sy dgn budak berdua tu" kata papa. "Pa,ma tadi tu kak ngah perli angah. Angah kan ketua pengawas. Angah pun balas balik la perlian kak ngah tadi" jelas firhad.
"Haihh budak berdua tu. Mcm manalah kalau berkahwin nanti" kata mama. "Tak payah risau la awak. Budak berdua tu ego tinggi" kata papa.
Skip
Raykal POV
"Yo ray! Dtg dgn tunang ke?" Kata ziyad. Pak! "Adoii ray sakitla"
"Asslmmualaikum. Salam mana salam? Tunang2 jgn sebut bila kat sekolah geniusss. Nanti org tahu kau kena belasah fea baru tahu" kataku.
"Waalaikummusslm" jwb mereka serentak. "Yelah2. Tak sebut lagi. Tak nk aku kena belasah dgn rai. Seram dohh!!" Balas ziyad.
"Dah2 jom bertugas nanti pelajar lewat terlepas pulak" kata alif meleraikan perang mulut itu.
End POV
Raihana POV
"Rai!!" Siapa pulak panggil aku mcm tarzan ni. Aku pusing blkg.
Alisya a.k.a ichaa. Icha berdiri dihadapanku. "Salam mana? Panggil aku mcm tarzan. Ingat aku belum pekak lagi icha" kataku eh? Bebelku.
"Hehe sorry. Asslmmualaikum w.b.t cik raihana sofea" ucap icha.
"Waalaikummusslm w.b.t. knp kau panggil aku? Rafa dgn ayuni blm dtg ke?" Tanyaku.
"Rafa dgn yuni blm sampai. Ni aku nk tanya kau tadi satu kereta dgn captain kita ke raykal farhan?" tanya icha sambil mengangkat angkat keningnya.
"Kau salah tengok kot" adoi mcm mana icha blh nmpk ni. Aku rasa tmpt kita org berhenti tadi tak da org. "Rai,aku belum buta lagilah. Aku tahu itu kau turun kereta dgn ray tadi. Ngaku jelah" kata icha.
"Hmm ya aku satu kereta dgn dia. Tapi,tadi dia tumpangkan aku. Hari ni je. Eh! Jomlah rafa dgn yuni tggu kita nanti" jelasku. Icha kalau tak diberitahu,selagi itu dia mendesak.
"Jom,tak sanggup aku dgr ayuni pot pet pot pet sbb lmbt." Balas icha. Fuh!
End POV
Hambar. Membosankan bab ini. Mengantuk. Typo sorry. Sudi2 lah readers tekan bintang vote...
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...