bab 29

5.2K 207 1
                                    

Furqan menghampiri rai dgn yg lain. "Hai korg,sorry sweetie saya a.k.a rai tak dpt nk join korg so,kita org pergi dulu lah ye. Bye" kata furqan melambai tgn ke arah mereka. Sempat jugak dia bagi wink dekat dia org mana tak menjerit pelajar perempuan. Furqan merangkul bahu rai.

"Apa yg korg bincang lama2 tadi?" Tanya rai. "Minta izin dgn encik tunang tersyg sweetie lerr. Kang tak bgitahu mahu naya hidup aku" kata furqan.

"Excuse me qan. Kau nk kena debik aku ke? He's not my tersyg. Tu cucu tersyg atok man. Haish! Dh la jom mkn aku lapar" kata rai.

"Alololo my sweetie lapar. So cute. Jom sweetie" kata furqan lalu menarik rai ke sebuah restaurant.

Skip

"Qan,jom shopping? Kau belanja ok? Aku nk jadi pisau cukur hari ni hahahahaha" kata rai. Furqan dh tepuk dahi.

Octagon's families👑

Furqan
Mak long,pak long,yan,am!!!
Help me!!

Yan
Apa sal kau ni qan?
Minta tlg bkn kat sini.

Am
Ha'ah kau qan. Apa kes?
Siap panggil mummy daddy aku?

Furqan
Hmm sweetie!

Yan
Knp dgn adik aku?

Am
Knp dgn adik aku?

Semua cousin lelaki
Knp dgn sweetie/princess?

Furqan
Lek guys!
Dia nk kopakkan aku😭
Sweetie kata dia nk jadi pisau cukur
Tadi aku ambik dia dr ray,pastu aku bawak lah dia jln2
Huwaaa mak long pak long help furqan!!

Pak long
Tu tanggung sendiri la furqan

Mak long
Kamu tahukan rai suka shopping
So,kamu layankan je lah
Nanti dia merajuk mak long tak nk tlg

Furqan last seen 3:00 pm

Furqan melihat rai,dh 3 handbag rai pegang.

"Qan,which one? Tak tahu nk pilih?" Tanya rai. "Tak tahulah sweetie" kata furqan.

"Hmmm tak pelah" kata rai. Furqan tersenyum. Yes! Tak jadi beli. Bukan tak mampu nk beli tapi furqan bukan suka berbelanja.

"Aku nk ketiga tiga ni" jaws drop si furqan. "Sweetie? Seriously? Nk 33 ni?" Tanya furqan terkejut.

Pekerja wanita itu hanya memerhati. 'Mesti perempuan ni pisau cukur. Tahula furqan model. Tapi muda lagi kot'

"Knp? Kau tak nk belikan? Bknnya kau tak da duit,duit krj model pak lang takkan tak beri duit kat kau. Tak pelah aku beli sendiri" balas rai.

Pekerja wanita 'mampu ke dia beli sendiri? Knp dia org ckp aku kau? Pak lang?'

"Tak sweetie,mksd furqan.." Raihana telah menapak ke kaunter dan mengeluar kad kredit.

"Maaf cik,kad kredit cik tak dpt digunakan" kata cashier. "What!? Haish,ni mesti kerja abg" pekerja wanita tadi dh smirk. Ekeleh perempuan tu,siap bisik2 lagi dgn kwn dia. Rai dh panas hati.

"Awak berdua sblm sabar saya habis,boleh berhenti mengumpat kalau tak nk hilang krj" kata rai.

"Cik,dh tak mampu tu buatla cara tak mampu. Jgn nk jadi pisau cukur. Tahula furqan ni model" katanya.

Kesabaran rai dh habis. Tadi merajuk sbb furqan. "I want to meet your manager now!" Jerit rai. Beberapa org pelanggan melihatnya.

"Sweetie please" pujuk furqan. "Keep your mouth shut" kata rai dingin. Automatic mulut furqan terzip. Dia tahu kalau dingin je rai jwb dia betul2 marah.

"Cik siapa nk jumpa manager kami?" Tanya perempuan seorg lagi.

"Siapa aku? Aku pewaris terakhir HO holding dan satu satunya princess dr OCTAGON holdings. And now i wanna meet your manager" kata rai marah.

Terkejut mereka. Seorg lelaki berpakaian segak. "Maaf cik,knp ni?" Tanyanya. Syukur tmpt ni dh tiada org.

"Encik ni siapa?" Tanya furqan. "Saya manager di sini. Encik siapa?" Tanya manager tu.

Rai merenung kedua pekerja tu. "Saya furqan model tu" kata furqan dan menunjuk gmbrnya di kedai sebelah. "Dan saya jugak cucu lelaki dr OCTAGON holdings dan pewaris LEILA holdings" kata furqan.

Furqan dan sepupu2 yg lain termsk rai dgn abg2nya tak suka menunjuk nunjuk kekayaan actually. Tapi dia pun panas hati dgr pekerja wanita itu berbicara mcm tu.

"I wanna both of them fire!" Kata rai tiba2. "Knp pulak?" Kata pekerja 2 org tu. "Maaf cik..." "Raihana Sofea  datuk seri Hakim" makin ternganga budak berdua tu.

"Both of them tak ada etika kerja ke? Kalau pun pelanggan tak mampu tak payah la nk kutuk or hina. Bagila kata2 baik." Kata rai.

"Cik rai maafkan kami,kami janji takkan buat mcm tu lagi. Tlg la" rayu mereka.

"Fine! Ni amaran terakhir! Sekali lagi saya dgr dr mana2 customer. Automatically both of you fire" kata rai lalu meningggalkan tmpt itu.

"Sorry,strictly speaking,she's not like that. She's a humble person. First time saya tgk dia perkenalkan diri dia mcm tu. Just both of you watch out. I want that  3 handbag. I'll pay" kata furqan.

"Saya minta maaf bagi pihak mereka encik Furqan. Perkara ini takkan berulang lagi." Kata encik manager itu.

Whoaa marah betul rai. Selalu dia betul2 sembunyikan pangkat daddynya n dia cucu atok man. Well this story not done yet. Before,i have told all the readers there handsome guys. Wait for the next next chapter. Typo sorry. Don't forget to vote guys!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now