Aku dgn abg2ku berjoging disekitar taman yang tidak jauh dr rmh kami.
Cerita pasal semalam,lepas je aku naik balik ke bilik sbb malu,yg si mamat arrogant terlihat penampilanku yg agak kurang sopan. Hmmm
"Adik!!!" Jerit yan. Terhinjut bahu raihana dgn jeritan sumbang abgnya. "Abang! Eee tak lama lagi pekak telinga adik. Abg nak ke kalau adik abg yg cantik comel ni pekak?" Bebelku.
"Eee sempat pulak puji diri sendiri. Menyampah! Ni abg nk tanya. Dari tadi abg panggil tak dgr,menung je. Adik ada masalah eh?" Tanya yan.
Aku menggeleng. "Adik kalau ada masalah bagitahu kita org. Mana tahu adik lega sikit lepas kongsi kat kita org." Kata am.
"Hmm tak da apa2 abg2ku tersyg. So,jom kita smbg joging" kataku terus berlari ank.
Brapa minit kemudian...
"Bang! Jom kita duduk jap. Aku penat la" kata am. Aku dgn abg ayan mengangguk. Kami bertiga duduk dikerusi disediakan.
"Adik nak air ke?" Aku mengangguk. "Jap abg belikan"
"Nah" yan beri air mineral kpd 2 org adiknya." "Alhamdulillah baru lega" kataku.
"Eh? Tu bukan ray ke?" Tanya am. Kami sama2 melihat kearah yg dikatakan abg am tadi. Terkejut aku. 'Pleaselah kal jgn dtg sini. Abg please jgn panggil dia'
"Ray!ray! Sini" kata yan. Aku tepuk dahi. Adoiiii abg aku ni. Aku nak elak dr dia dia panggil pulak. Aku malu perihal semlm
"Eh,korang! Korang buat apa kat sini?" Tegur raykal. "Kita org tgh masak ni tak nmpk ke? Soalan cepumas kau bagi" balasku sinis.
Raykal beri pandangan tajam. Aku balas balik. "Ehem" deheman dr kedua abg aku memberhentikan lawan pandang. "Huh!" Aku terus angkat kaki dr situ.
"Kenapa dgn adik hari ni?" Tanya am. "Dia malu dgn aku kot pasal semlm" yan dan am berpandangan. "Mmmm yeke? Maybe"
Mereka pun berjln sambil berbual.
Setakat ni saja ya readers. Nanti sambung lagi. Hope you all enjoy with my story. Kalau ada typo buat2 tak nampak la ok.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...