bab 12

6.4K 242 1
                                    

Selepas raihana menumpahkan mi sup padaku trs aku pergi ke bilik persalinan. "Kau memang mencabar aku sofea. We wait and see" kataku.

Arif dan yg lain masuk ke bilik persalinan. "Ray kau ok?" Tanya arif. "Kau tgk sekrg aku ok ke?" Balas raykal.

"Izz kau dgn member lain buat 'prank' lagi gempak dr dia buat." Terang raykal.

"Kau nk plan 'prank' gempak mcm mana ray?" "Macam ni..." Raykal membisikkan sesuatu kpd mereka sambil senyum sinis.

"Ok aku dan yg lain sedia bahan." Kata hafiz.

💌💌💌

Raihana POV

"Woi rai,apa yg kau senyum dari tadi ni?" Tanya ayuni. Aku masih tersenyum.

"Org tanya dia senyum pulak" balas icha. "Betul korang nk tahu ni?" Tanyaku. Mereka bertiga mengangguk.

"Ok macam ni,waktu rehat tadi aku..." Aku menceritakan apa yg berlaku waktu rehat tadi.

"WHAT!?" Jerit mereka. "Rai kau bikin masalah lagi besar tahu tak. Kenapa kau buat macam tu?" Tanya rafa.

"Alah biarlah dia. Siapa suruh pergi kacau aku. Aku tak kacau org kalau org itu tak kacau akula" balasku.

"Rai,kalau kau buat hal macam ini kau tanggung sendiri aku tak nk masuk campur." Kata ayuni.

"Kenapa pulak?" Tanyaku blur. "Hello raihana sofea kau tu tengah buat hal dengan mr captain ok a.k.a muhammad raykal farhan." Balas icha.

"So what? Err whatever" balasku. Semasa raihana berjalan untuk ke kelas. Tiada seorg pun berada di kelas mungkin dh prg makmal kot.

Dlm kiraan 1,2,3 raihana membuka pintu. Raihana diselebungi tepung,telur mentega semualah. Eh? Nak bake cake ke semua bahan guna.

Satu suara amat dikenali raihana. "Serve you right sofea"

"Sh*t! RAYKAL FARHAN!!!!" Icha,ayuni dan rafa yg mendgr jeritan raihana bergegas mendapatinya.

"Rai,what happened? Kenapa jafi mcm ni?" Tanya ayuni. "Raykal farhan!" Terus aku berlalu ke bilik persalinan dgn perasaan marah dan geram.




Sorry guys pendek jer. Abaikan kalau ada typo. Author doesn't have any ideas to write. Wish all of you enjoy. Thanks!

Dia Mr Captain Where stories live. Discover now