Dari tengah hari sampai malam rai tidaak bertegur sapa dgn ray. Asal ray berdekatan dia siap2 larikan diri. Marah sngt lah tu.
Malam ini ada nightwalk. Jadi selepas isya' kita org makan malam bersama.
Rai,ayuni,icha dan rafa sedang bergelak ketawa sambil makan. Meja mereka ambik ditgh2. Tiba2 ada org duduk dgn dia org menyebabkan ketawa mereka berhenti.
"Aik,knp berhenti ketawa? Bukan main tadi princess ketawa mengganti pontianak dah" kata danish.
"Auch" jerit danish. "Sakitlah princess." Adu danish. "Korg buat apa kat sini? Semakla. Nanti fans korg kejar kita org tak balik rmh korg nanti. Even pak lang,mak ngah,uncle is cari. Aku sumbat korg dlm jamban sorg2" kata rai.
"Uishh sweetie kejam dohh. Kita org nk join korg je. Yg lain semua gedik nk mateyy. Tu yg kita org join." Jelas danial.
"Ehem" ayuni,icha dan rafa berdehem. "Oh! Lupa pulak nk kenalkan diri. Saya furqan,ni pulak muka mcm dugong ni danish,haa yg ni pulak perasan hensem daniel. Kita org sepupu rai. But,please make this a big secret ok?" Kata furqan.
Tak semena mena kepalanya diketuk danish dan danial. "Kepala hotak kau muka dugong" marah danish.
"Sesedap maggi kari kaau kata aku perasan hensem. Aku bukan perasan hensem dh sah2 aku hensem. Bnyk cantik muka kau. Dh la muka mcm beruk" marah daniel. Kan aku kata tadi dia ni kepala kenakan org. Furqan la selalu kena.
"Hihi saja je. Muka aku memang tak cantik but hensem. Sukati mak kau je nk kata muka aku mcm beruk" marah furan balik.
"Eh,suka hati umi aku la." Kata daniel. "Dah2 tak yah gaduh. Ni kawan2 aku ayuni,icha dan rafa. Aku bagi amaran eh kalau fans korg kejar kita org,memang korg tak balik rmh lagi pas ni" kata rai.
"Balik mana lah kita org sweetie?" Tanya furqan blur. "Balik kubur. Rmh kata pergi,kubur kata mari" balas rai sinis.
Zup! Menusuk ke hati. "Kejam!" Kata mereka bertiga.
💌💌💌
Night walk diteruskan. Aku semak dgn perempuan bernama fifi ni. Tak puas hati apa dgn aku sepak kang.
Aku berjln mcm biasa boleh2 pulak dia sengaja langgar bahu aku sambil menjeling. Cucuk mata tu buta jadi kassim selamat.
"Princess,cpt sikit. Princess sorg je kat belakang ni" kata danish. Jln punya jln,tiba2 aku memandang ke hadapan. 'Where's everyone?'
Tulah tunduk je jln. Aku dh takut. "Danish!" Laungku nama danish. "Aku takut" kata rai. "Danish! Mana kau? Knp kau tak tggu aku?"
Tak semena mena air mata aku jatuh. "Danish! Furqan! Daniel!" Panggil rai lagi. "Kal! Raykal! Raykal farhan! Tolong aku! Aku takut" panggil rai dlm menangis.
Khemah POV
"Akhirnya semua kumpulan sudah sampai" kata fasi id. Ray meliarkan matanya mencari seseorg.
"Wait! Fea mana?" Kata ray menyebabkan semua memandangnya. "Eh tadi dia dgn aku?" Kata danish.
"Nish? Kau buat hal ke hah?! Kalau kat belakang kau mana rai sekrg?" Kata furqan.
"Rai is missing. We must find her" kata daniel dingin.
"Aku pergi cari dia" putus ray. Tanpa mendgr fasi ray terus masuk ke dlm hutan dgn membawa torchlight.
"Kau buat hal lah nish! Rai our responsible! Atok tahu hal ni teruk kita." Kata daniel.
"Siapa tahu knl keluarga raihana jumpa saya. Saya nk beritahu keluarga dia tntg kehilangannya." Kata fasi faiz.
Danish,daniel,furqan berpandangan. Cepat2 mereka pergi ke fasi bertugas tanpa org lain sedari.
"Fasi faiz!" Panggil furqan. "Ya ada pa?" Tanyanya. "Please dont report about rai missing to her family" kata daniel.
"Eh? Tapi knp? Family dia patut tahu" kata fasi faiz pelik. "Because she's our responsible! Kita org sepupu dia. Tggu esk. Kalau rai tak balik kita bagitahu family dia. You know what she's the only princesss in our family. Atok kita org tahu hal ni teruk nanti. Bkn setakat kita org je kena,semua sekali dkt kem ni kena sekali. Silap2 kena saman naya" jelas furqan.
"So,what should we do now? Raykal dh msk hutan cari rai. So,ray sepupu korg jugak ke?" Tanya fasi faiz.
"Nope" balas mereka bertiga serentak. "Habistu?" "Tunang rai. But please make this as a secret." Kata danish.
"So,korg ni ank siapa yg dpt saman kem ni? Kalau setakat ank dato' syrkt belum kembang belum tentu dpt saman." Tanya fasi faiz + sedikit sindiran.
"We're octagon's heirs. Cucu tan sri osman. And I'm the only child from leila holding" kata furqan.
"I'm second child from tirex holding" kata danish. "Aku ank ke-3 dr grid holding"
"Perempuan yg hilang tu pewaris terakhir HO holding,dan yg ray tu pewaris Tulip holding. We're related. So,anytime we can destroy this small place" balas daniel sinis.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...