Enjoy the little thing in your life, for one day you will look back and realize they were the big things.
"Baiklah. Pelajar-pelajar sila beratur mengikut kelas masing-masing. Lepas ni kita ada briefing sedikit mengenai peperiksaan SPM yang akan berlangsung esok. Harap semua dah sedia untuk esok?" Kata Cikgu Kamal.
"Dah!"
"Baiklah. Harap tahun ni kita dapat meningkatkan lagi prestasi sekolah kita"
Esok
"Awal kau hari ni adik" Yan soal kerana Rai selalu lambat untuk bersiap.
"Hari ni first day SPM la abang Yan. Takkan adik nak turun lambat"
"Hmmm buat yang terbaik tau dik. Hadiah nanti claim kat Yan." Kata Am.
"Eh! Asal claim kat aku. Kau tu tak bagi pulak"
So dijadikan cerita Yan dan Am sedang bertekak sebab siapa nak bagi hadiah kat Rai.
"Adik mummy doakan semoga diterangkan hati supaya mudah untuk menjawab soalan peperiksaan. Doa jangan lupa dibaca sebeluk buka kertas peperiksaan." Pesan mummy.
"Daddy doakan adik semoga sentiasa cemerlang dan dapat menjawab soalan peperiksaan hari ni seperti apa yang adik dah belaja sepanjang adik bersekolah." Pesan daddy.
"Baik In shaa Allah mummy daddy. Adik akan banggakan mummy dan daddy. Sayang semua"
"Adik jom Abang Yan hantar pergi sekolah hari ni" pelawa Yan.
"Takpe, adik dengan Abang Am je hari ni" pelawa Am pulak.
"Nahhh. Abang Yan dengan Abang Am hantar adik esok jer. Sebab adik nak daddy hantar hari ni. Lagi pun daddy tak busy hari ni."
"Hmm okayy goodluck adik bushukkk abang Yan." Yan kiss pipi Rai.
"Goodluck baby besar Abang Am. Buat yang terbaik okay?" Am kiss pipi Rai jugakk.
Selepas bersalaman dan kiss dengan mummy dan abang-abang Rai pergi sekolah dihantar daddynya hari ni.
Sekolah
"Feaaa. Goodluck!" Ucap Ray.
"Goodluck jugak untuk kau" balas Rai.
"Aku harap ni bukan pengakhiran untuk persahabatan kita. Aku harap kita bersahabat selamanya" Rafa
"In shaa Allah aamiin"
Always remember that your present situation is not your final destination. The best is yet to come.
YOU ARE READING
Dia Mr Captain
Teen FictionRaihana atau lebih dikenali Raihana Sofea bt Datuk seri Hakim. di sekolah lama dia,nak dikatakan gangster tak juga sebab dia tak buli orang. tapi dia ditakuti ramai dan dihormati. "Rai,daddy dah uruskan hal perpindahan kamu di sekolah baharu. Next w...