Tepat jam 2:30 petang, Elena memarkir keretanya di garaj dan terus melangkah masuk ke rumahnya.
Macam biasa, hanya dia dan pembantu rumah nya sahaja yang menghuni rumah itu. Ibu bapanya pasti berkerja dan pulang malam. Bosan, dia terus melangkah naik ke biliknya. Seusai dia tiba di biliknya, seluruh badannya disembamkan ke katil. Penat yang teramat. Bunyi ketukan di pintu menyentak lamunannya. Lantas dia bergegas ke pintu."Dato' dan datin tunggu Elena dekat bawah." ucap bibiknya sebaik sahaja pintu dibuka Elena.
"Okay, cakap kat mama papa, lagi 20 minit, El turun." pesannya. Pintu kembali ditutup. Dia kemudian bergegas ke toilet untuk membersihkan diri.
15 minit kemudian, dia sudah siap dengan tee kosong berserta sweatpant. Telefonnya dicapai sebelum melangkah turun ke bawah.
Susuk tubuh Dato' Khalil dan Datin Sofina terlihat daripada atas. Pantas dia menyapa kedua ibu bapanya."How are you El? getting better?" soal Dato' Khalil. Surat khabar yang dibacanya tadi diletak tepi.
"I'm okay pa. So anything?" Elena mulai mengambil tempat di hadapan mereka berdua.
"Mama dan papa ada benda nak bincang dengan kamu...." ucap Datin Sofina membuka kata. Riak wajah ibu bapanya menimbulkan riak suspen.
"Both of us akan balik ke US... for 1 year without going back here." Elena tersentak.
"Wh..what why? you told me last few days both of you gonna stay here after what happen to me?" tergamam Elena dibuatnya.
"Dengar dulu sayang, business papa di US masih mentah. Perlu ada sepenuh perhatian supaya business papa kekal kukuh dan semakin mem—"
"Oh i see.... business papa je yang perlukan perhatian, while El dengan Elys? for almost 3 years without both of you. Nice one, both of you pentingkan business than your own child. El dah sampai kritikal masuk hospital pun.... but you still didn't think of me. Or are you waiting for my deat—"
"Elena Rose please watch your words." sampuk Dato' Khalil. Suaranya kino bertukar tegas.
"Okay i'm sorry..."
"We're doing this for you, Elena. We're not doing for anyone. For you, for our family." tambah Datin Sofina lagi.
"Papa janji, after all this things settled. Papa, mama, Abang Ezr and Ezzat akan balik Malaysia and we'll live just like the other happy family." pujuk Dato' Khalil.
"4 years ago both of you said the same thing. Waktu Kak Eli ada, you promise everything, but where is it? sampai dia dah tak ada pun, you didn't fulfill your promise." sedaya upaya dia cuba untuk tidak terlalu bersikap kurang ajar.
"Ok listen, hear what i'm gonna tell you, Elena..."
"Hear what? telling me all your plans dekat US?"
"Elena...." tegur Datin Sofina. Dia kembali mendiamkan diri.
"You're not alone this time. Mama and papa with our fellow partners dah beli a bungalow for our childrens. Elena akan pindah sana, dekat sana you can make friends."
"Ariana, Melissa and Alana gonna be there too so you're not going to be alone. Around 3 weeks after all of you pindah masuk, Elysa gonna join too, dia habis camp dah after that."
"Wow.... dah macam rumah anak yatim, i'm so dissapointed this time... sorry ma, pa but I need time with this sudden thing." ucap Elena lalu terus mengatur langkah ke tingkat atas. Tak sanggup untuk mendengar lagi kata kata yang menyakitkan hatinya.
Pintu biliknya dihempas kasar tanda protes. Dalam hati tak sedar lagi betapa banyaknya dosa yang terkumpul. Tapi ego menguasai diri.
Telefonnya dibuka. 2 notifikasi masuk daripada group yang sama. Laju tangannya menekan dan membaca.g o s s i p 💎
Melissa Kayla
uii.... dah tau ke belumAriana Affiera
Tau, tak teruja.Alana Sofea
Tau tak apa, kalau kita kita je aku suka la. Ini dengan partner yang lain. Gila! aku tak kenal siot.Melissa Kayla
Bapak aku kata nanti ada yang sebaya kita + lelaki. Kalau handsome, aku rela.Ada lelaki handsome ke apa ke aku tetap tak suka. Gila siot, dah macam anak yatim aku ni.
Ariana Affiera
Itulah, aku rasa memang tak bergaul aku jadinya.Alana Sofea
Engkau yang aku gaulkan nanti.Ariana Affiera
Ceit!Dia mengeluh, malas betullah. Nak taknak terpaksa ikut. Sadis betul. Nasib baik tiga rakan baiknya juga turut serta. Tak ada la kepisangan yang amat. Adik bongsunya juga turut sama, Elysa Rania. Sekarang masih dengan sports camp nya yang berlangsung selama 3 bulan.
×××
YOU ARE READING
bbbg | ✔
Teen Fiction☠️ | of 8 highschoolers ; elena, ariana, melissa, alana, faiq, zarith, adrian and aril - playing with guns instead of mathematics questions. 💣 logically, no one could survive, but miracally - a true friendship can.