#31

6.4K 546 24
                                    

"Patutla dekat sekolah acah acah gangster, ada backup Slyther rupanya."

"Such a slut, elok elok jadi perempuan nak jadi gangster."

"You've lost the powers, jangan nak acah acah kau besar kat sekolah ni lagi."

"Entah entah Ily mati pun ada kaitan dengan kau orang. Tak sangka eh, kau orang pembunuh rupanya."

"Masuk kelas semua!"jerit Puan Shaline. Berpusu pusu semua masuk ke dalam kelas.

"4 of you, follow me now." bisik Puan Shaline kepada mereka berempat. 

"Eh dia orang buat apa tu follow Puan Shaline?" ucap Aril yang baru sahaja keluar daripada kereta.

"Ada la apa apa tu. Eh kau busybody sangat ni apahal?" soal Faiq kembali.

"Bukan busybody tapi nak tau je. Awek aku tu." jawab Aril lagi.

"Busybody dengan nak tau tu bukan sama ke?" sakat Zarith.

"Diam la! eeee." laung Aril kuat.

"Dah la jom masuk, siapa tak gerak kena denda dengan Madam! aku tak nak kena denda dengan Madam!" jerit Adrian sebelum dia terus berlari.

"Woi Ad! ci to the la to the ka punya member!"jerit Zarith sebelum dia berlari mengejar Adrian.

5 Thistle 1....

"Woi Ad! kau sini kau!" jerit Faiq kepada Adrian daripada tangga.

"Woi! kau pahal Ad?" pelik Zarith apabila Adrian berdiri kaku di hadapan kelas. Badan Adrian digoncang goncang.

"Tu..."ucap Adrian sambil tangannya menunjuk ke arah satu kumpulan meja yang sudah rosak dan hancur.

"What the...meja dia orang kan? eh apa jadi ni?" jerit Aril.

"Nah,you baca la. I guess apa yang you nak tahu semua ada dalam tu." ucap Ayra sambil menghulurkan sehelai kertas kepada Aril.

"WHAT?!"

"Mana kau dapat ni Eva?" soal Faiq kepada Eva yang sedang tersenyum sinis.

"I used my two eyes well this time." jawab Eva.

"Kantoi sebelum ni kau tak guna mata kau elok elok..." sempat lagi Adrian menyakat.

"And meja dia orang? apa hal sampai jadi macam tu?"soal Zarith serious.

"They get what they deserved."j awab Hana. Nampaknya Eva dan LD memang nekad untuk menghancurkan Elena and the gang.

Faiq terus keluar meninggalkan kelas diikuti yang lain dan menuju ke kafe. Meja paling hujung di kafe menjadi pilihan mereka berempat.

"So apa yang kita guess selama ni betul. And all the things we found bukan kebetulan but it really it is." ucap Faiq. Iced Chocolate Chip yang dipesannya tadi tak mampu untuk melawan rasa pahit di hati.

"Aku susah nak percaya." ucap Adrian diikuti anggukan Zarith dan Aril.

"I guess it's time. Dia akan panggil kita, soon or sooner." ucap Adrian.
Yang lain hanya mengeluh dan meraup muka masing masing.

👑👑👑

"Saya dah tahu semuanya. Pasal Slyther dan juga anak saya, Ily."

"Mm...mana puan tahu?" soal Elena. Riak wajahnya jelas berubah.

"Saya upah private spy untuk cari Ily sebab saya sendiri tak percaya yang Slyther dah bunuh Ily. Akhirnya saya diberitahu tentang cerita sebenar daripada Akim sendiri. Di mana Ily berada sekarang semua saya tahu. 3 tahun saya simpan dan sekarang pun dah hampir terbongkar." terang Puan Shaline.

"Saya faham keadaan kamu berempat sekarang. Saya beri kebebasan untuk kamu berempat. So when is it? tell me." tambah Puan Shaline lagi.

"Next 2 weeks, Monday." jawab Elena.
Tergetar getar dia menjawab. Memikirkan apa yang akan terjadi pada dirinya.

"I'll prepare for it. Jangan risau, Elena. Everything's gonna be okay." tangannya mengenggam tangan Elena kuat tanda memujuk.

Elena tersenyum tawar lalu meminta diri untuk pulang.

"So macam mana?" soal Ariana sejurus sahaja Elena keluar daripada bilik Puan Shaline.

"Aku bagitahu dia pasal date tu and she'll prepare everything. Bilik jom, aku ada something nak bagitahu." ucap Elena lalu terus beredar.

👑👑👑

Faiq turun ke convenient store sekolah sementara menunggu Adrian, Zarith dan Aril datang selepas urusannya bersama penolong kanan selesai.

Tin Pepsi dicapai daripada rak rak air lalu dia menuju ke kaunter.

"RM 2.30."duit kertas RM1 dua helai dan syiling 20sen dan 10sen bertukar tangan. "Terima kasih."

Sedang syok Faiq membuka tin Pepsi yang agak payah itu ,seorang makhluk tuhan telah dilanggar olehnya.

"El!" "Faiq." Elena menunduk, mukanya serabut.Lantas Faiq menarik Elena duduk ke tepi lalu.

"Kau okay tak?"

"Just like what you see." endah tak endah sahaja Elena membalas. Hoodienya ditarik sehingga menutup separuh mukanya.

Faiq merenung mata Elena. "Kau nangis?" soal Faiq. Jelas mata Elena merah dan sembap walaupun separuh mukanya ditutupi hoodie.

Tiada jawapan dari Elena. "Aku dah tahu pasal Slyther tu."

Tiada jawapan lagi. "Eva tu patut kena cili."

Tiada jawapan lagi. "Aku cakap sorang sorang ke ni?"

Elena ketawa. "Aku tak ada mood la Faiq."

"Tak ada mood? aku ada kan. Esok weekend kan? malam kita keluar, location nanti aku whatsapp. Bye!"Faiq terus berlalu meninggalkan Elena.

Perlahan lahan terukir senyuman di bibirnya.

×××
so busy these days, training setiap hari after school is so tiring and tak ada masa nak menulis. nasib dah siapkan drafts sampai chap 50. fml fml now

bbbg | ✔Where stories live. Discover now