016.

305 12 3
                                    

'Eindelijk thuis. Gaat het weer een beetje ?' Vraagt rein bezorgt. Ik knik en zeg: 'een beetje, kom snel naar opa. Ik wil naar hem toe, ga je net me mee ?' 'Tuurlijk lieverd, ik zal er voor je zijn en je steun geven' zegt rein. Als we eenmaal bij het ziekenhuis zijn staat mama al voor de deur 'kom snel het gaat echt heel slecht met opa ! Jullie moeten niet schrikken dadelijk van al die snoeren en apparaten.' Zegt ze. We lopen naar binnen. Ik viel dat rein mijn vast pakt, ik knijp zacht in zijn hand. 'Heee lieve opa wij zijn het esmee en rein.' Zeg ik 'kom eens hier jij jongeman.' Zegt opa tegen rein en hij loopt naar het bed. 'Als ik dadelijk weg ben, beloof me dan alsjeblieft dat je goed voor esmee zorgt.' rein kinkt en zegt: 'ik zal heel goed op haar passen en voor haar zorg dat beloof ik u.' 'Esmee je hebt echt een heel lief vriendje !' Zegt opa. Ik knik en zeg: 'weet ik opa hij is perfect.' Ik zie een lach op opa's gezicht. 'Lieve esmee kom eens hier, ik heb iets voor je.' Zegt hij. Hij grijpt naar het kettinkje op zijn nek en zegt: 'deze heb ik gekregen van je oma, toen we 1 jaar samen waren. En omdat jij en rein nu ook een jaar samen zijn wil ik je dit geven. Houd het goed bij je. Als je me dadelijk nodig heb ben ik altijd bij je' hij hangt het kettinkje om mijn nek en geeft me een kus. 'Onthoud goed dat ik van je hou esmee. Ik ga je missen meisje. En jou ook hoor jongen.' zegt hij en knipoogt naar rein.

*Pieeeeeeeeeeeeep*

De tranen springen in mijn ogen, ik pak het kettinkje en fluister zacht: 'vaarwel lieve opa ! Ik hou van je.' Het lijkt alsof opa's mondhoeken nog wat omhoog gaan. Ik voel een hand op mijn schouder, het is rein. Ik sta op en geef hem een knuffel. Ik zie dat hij ook tranen in zijn ogen heeft en geef hem een kusje. 'Ik blijf bij je voor nu en altijd. Zoals ik je opa belooft heb !' Fluistert rein zacht in mijn oor.

Dreams come treu ft mainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu