als de auto stopt neemt rein me mee. als we even een tijdje stil staan maakt rein de blinddoek los. 'TAADAAAA we zijn er !' roept rein. 'waaat wauw rein dat had je echt niet hoeven doen gekkie.' zeg ik en kijk vol verbazing door het restaurant. het is een heel duur en chique restaurant. we lopen naar binnen. ik ga naast sacha zitten en rein zit tegenover me en daar naast zit zijn vader. als we onderweg naar huis zijn val ik inslaap op rein zijn schouder.
~vanuit rein~
'mam rij je even langs esmee's huis dan kan ik even haar school spullen voor morgen. ze mag toch we bij ons slapen ?' fluister ik. mama knikt en rijdt naar esmee's huis. ik ben aan de moeder van esmee doet open. 'hallo mevrouw, euhm mag esmee vanavond nog een nachtje bij mij slapen ? ze ligt al te slapen in de auto.' vraag ik lief. 'jaa hoor natuurlijk van dat, pak boven maar wat spullen voor morgen en haar schoolspullen.' zegt ze. ik loop snel naar esmee's kamer. ik open mijn lesrooster en kijk welke boeken we nodig hebben. ik pak haar boeken en doebze in haar schooltas. prop er wat kleren en makeup bij. en ik ren snel weer naar beneden. 'doei mevrouw' roep ik nog even snel de kamer in. 'doeii lieve schat, wel goed op haar letten he !' zegt ze. ik knik. 'dat doe ik altijd mevrouw.' zeg ik met glimlach. ze geeft me nog snelbeen knuffel en dan loop ik weer naar de auto waar esmee nogsteeds ligt te slapen. ik leg de tas voorin en ga weer snel achter bij esmee zitten. 'wil je alsjeblieft esmee's tas meenemen mam ? dan til ik esmee vast naar boven.' zeg ik tegen mijn moeder als de auto gestopt is. ik loop naar boven met esmee in mijn armen. wat is ze lief en oh wat ruikt haar haar lekker. ik ga op mijn bed zitten met esmee nog op mijn schoot en begin zacht te zingen. ik maak een foto van esmee en mij samen en zet hem op instagram. ineens gaat mijn telefoon af ik wordt gebelt door een onbekend nummer.
rein: hallo met rein
onbekend: je maakt een grote fout.
rein: wie ben jij en waarom zou ik een grote fout maken ?
onbekend: daar kom je nog wel achter. tot morgen.
*verbinding verbroken*
ik weet niet wie het was waar het overging maar het zal wel. ik leg esmee op het bed neer en doe mijn joggingbroek aan en m'n shirt uit. esmee wordt wakker. ' good evening babe' fluister ik naar haar. ze glimlacht naar me en staat op. 'ik ga maar eens naar huis. mama vraagt zich vast af waar ik ben.' zegt ze. aan haar gezicht te zie wil ze niet naar huis. 'je moeder weet al dat je hier slaapt. je spullen staan al beneden ik pak ze wel even.' zeg ik tegen haar. ze loopt mee naar beneden. al esmee omgekleed heeft komt ze langs me liggen.