Daar staan we dan voor het ziekenhuis. 'Come babe, we gaan gewoon samen. Elke keer als je weer moet gaan, afgesproken ?' Zegt rein terwijl hij me hand vast houd. 'Afgesproken !' Zeg ik en geef hem een knuffel. Het voelt zo vertrouwd als hij me in zijn armen neemt. 'Hey tortelduifjes komen jullie nog mee of wachten jullie hier tot al die mainiacs er zijn ?' Vraagt sacha sarcastisch. 'Ja mam we komen er aan.' Roept rein terug. Hand in hand stappen we naar binnen. 'Hallo kan ik jullie helpen ?' Vraagt een vrouw achter de balie. Mama legt de vrouw uit wat we komen doen. 'Dan mag u doorlopen naar afdeling B66. Daar kunnen ze u verder helen.' Zegt de vrouw. Onderweg naar de afdeling komen we een paar mainiacs tegen. Ze vragen allemaal of ze met rein of mij op de foto mogen. Als we met alle mainiacs op de foto zijn geweest lopen we verder. 'Hallo, we kwamen om een echo te laten maken.' Zegt sacha tegen de vrouw die achter de balie zit. 'Heeft u een afspraak of nog niet ?' Vraagt de vrouw vriendelijk. 'Nee nog niet.' Antwoordt sacha terug. 'Mag ik uw naam, dat komt de dokter u zo halen.' Zegt de vrouw. 'Esmee, emsee duijkers.' Zeg ik zacht. 'Neemt u maar plaats in de wachtkamer. Dan komt de dokter er zo aan.' Zegt ze. We lopen de wachtkamer in, rein pakt me hand en neemt me op zijn schoot. Hij begint zacht te zingen. 'Ik hou van je rein, samen gaan we dit doen.' Fluister ik en geef hem een kus. Er zitten twee meisjes tegenover ons, ze zitten de heletijd naar ons te kijken en te wijzen. 'Esmee duijkers ? U mag verder komen.' Zegt een vrouw in een lange witte jas. Dat zal de dokter wel zijn. Ik sta op, ik voel dat iemand me hand vastpakt. Het is rein, samen met onze moeders lopen we achter de vrouw.
~als ze klaar zijn~
'Ik hoop dat jullie voldoende weten en dan zie ik jullie over een maand weer voor de volgende echo.' Zegt de dokter en geeft ons een hand. Als we de deur uit stappen staan er allemaal journalisten te wachten. 'Shit .. wie heeft dit nou weer gedaan ?' Roept rein boos. Ze komen allemaal op ons af en beginnen allemaal vragen te stellen zoals: esmee ben je zwanger ? En rein hoe voelt het om vader te worden ? We antwoorden niet en lopen snel door naar de auto. Rein's telefoon piept hij krijgt een smsje van hun producers "REIN KOM NU NAAR DE STUDIO MET ESMEE ! HET IS BELANGRIJK" 'pff ohnee niet dit ook nog' zucht hij. We stappen snel de auto in. De journalisten volgen ons nogsteeds en maken volop foto's.