042.

256 9 0
                                    

ineens gaat mijn telefoon af. rein pakt hem af en neemt op.

rein: haii met de telefoon van esmee.
anouk: euhmm hallo met wie spreek ik..
rein: hee noukiee waarom bel je?
anouk: euhm nou ik moet ees eigenlijk iets vertellen..
rein: owh oke dus ik ben niet goed meer.
anouk: hahah nee rein. maar is ees er misschien ?
rein: euhm nou vooruit dan maar omdat je het zo lief vraagt.
esmee: hee nouk whatsupp ?
anouk: hee ees. nou ik euhmm moet je iets vertellen..
esmee: nou vertel ik luister.
anouk: euhm nou okee dan. wie zijn er allemaal bij jou ?
esmee: rein laura arianne en de andere jongens.. hoezo ?
anouk: kan je even alleen met rein ergens heel gaan want hij moet het ook weten..
esmee: oke wacht ik loop wel even met hem naar boven en zet de telefoon wel op speacker.

'rein loop even mee, anouk moet ons iets vertellen..' roep ik naar rein. 'owhja gaan we weer geheimzinnig doen..' roept owen al rein en ik richting de trap lopen. 'sst owen laat ze nou ik moet jullie even iets vragen.' fluistert arianne naar de jongens. rein en ik gaan op mijn bed zitten. ik zet mijn telefoon op de speaker.

esmee: hee nouk we zijn er dus vertel wat je wilde vertellen.
anouk: euhmm nou ik euhmm.. gisteren toen jij bij rein blijf slapen.. ik heb alles gehoort wat jullie gedaan hebben..

er valt een ongemakkelijke stilte

rein: owh...
esmee: sorry anouk..
anouk: t maakt niet uit alleen jullie moesten het even weten.. maar ik moet gaan.. doei schatjes.

*verbinding verbroken*

'zullen we weer naar beneden gaan ?' vraagt rein om de stilte te verbreken. ik knik en samen lopen we naar beneden. 'jaa dat doen we ! afgesproken vrijdag oke ?!' roept daan blij. 'wat doen we vrijdag ?' vraag ik nieuwschierig. 'owh nee niks hoor ik ga waarschijnlijk bij daan pitten.' verzint owen snel en knipoogt naar rein die het gebaar snapt. 'maar betere vraag. wat was er aan de hand met noukk ?' vraagt nils. ik voel dat ik rood word en kijk rein aan. hij is ook helemaal rood. 'zozo was wel spannend of niet tomaatjes..' roept daan. rein gooit een kussen naar daan's hoofd. 'nou vertel op ik wil het ook wel eens weten..' zegt arianne nieuwschierig. rein en ik kijken elkaar aan. 'vertel jij het of ik ?' vraagt rein aan me. 'vertel jij het maar..' zeg ik twijfelend. rein knikt en begint te vertellen. 'nou euhm ik euhm wij.' stottert rein. 'rein en ik hebben het gisterenavond gedaan samen en anouk belde om te zeggen dat ze alles nee stop met lachen dat is niet grappig..' roept rein een beetje geïrriteerd. gehoord had..' vertel ik verder. ik voel dat mijn hoofd weer rood word. iedereen kijkt ons heel serieus aan, en ineens schieten ze in de lach.

Dreams come treu ft mainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu