053.

250 9 0
                                    

ik word wakker en pak telefoon. wow het is 03.48 iedereen slaapt. ik kijk een beetje op twitter. er zijn nog best veel mainiacs wakker merk ik in tussen me tweets. "@justesmee: je houdt me nu al wakker.. m'n kleintje, i can't sleep." er komen heel veel tweets binnen. een paar vallen me meteen op. "@mainiacsrule: ohmygosh jij en rein zijn echt lieff samen. gaan jullie trouwen samenn ? ^^" ik lach "@justesmee: @mainiacsrule ahw thanks echt lief, jaa ik hoop het wel"
"@Lisanneduifx: mag ik fb ? jullie zijn zo cute samen. je verdient rein echt x" ik retweet de tweet en kijk op haar profiel. ze heeft een foto van me tussen haar foto's staan. "@Lisanneduifx: she's beautifull, she's my hero." staat bij de foto. ahw wat lief ik ga haar volgen. dan zie ik ineens een tweet. "@0547daan wat is rein nu weer aan het doen dat hij je wakker houd ?" ik ga rechtop zitten. 'owh ben je ook wakker.. dat euhm wist ik niet.' zegt ik zacht. daan lacht. 'haha nee.. kom dat gaan we wat drinken.' zegt hij. ik haal rein's hand van m'n buik af en geef hem snel een klein kusje. 'wat was hij allemaal aan het doen ? hij hield je wakker toch ?' vraagt daan nieuwschierig. euhm nou rein hield me niet wakker.. dat was iemand anders..' zeg ik zacht en ik voel dat ik rood word. 'wow ees doe je wel rustig aan ? ga anders even zitten. je moet wel genoeg rusten.' zegt rein bezorgt terwijl hij de trap af rent. daan kijkt ons raar aan. we gaan zitten rein en ik op de bank en daan op de stoel ernaast. 'wat is er allemaal aan de hand ?! jij wordt wakker gehouden door iemand maar niet door rein. en jij doet te overdreven beschermend en oplettend..' vraagt daan nieuwschierig. 'we kunnen het daan toch wel vertellen ? tenminste als jij dat wil dan.' vraagt rein. 'zullen we het niet eerst onze ouders vertellen ?' vraagt ik. 'kom op zeg het me alsjeblieft.. jullie maken me zo nieuwschierig. pleaaaase.' zegt daan met een zielig gezicht. ik begint te lachen. 'vertel jij het of vertel ik het ?' vraag ik aan rein. rein kijkt me even aan en lacht lief. 'nou euhm ees is euhm nouja euhm ze is..' verder komt rein niet want daan onderbreekt hem. 'jaaa kom op ? wat is er met esmee ?' vraagt hij weer. 'ik ben zwanger..' zeg ik snel en onverstaanbaar. 'waaat ben je zwanger ?!' roept laura. ze staat op de trap samen met de rest. 'wat ? maar hoe ? wanneer ?' owen weet niet wat hij moet zeggen. 'wow die zag ik niet aan komen..' zegt daan zacht. 'nee ik ook niet..' zegt vera er achteraan. 'wie weten het allemaal en sinds wanneer weet je het ?' vraagt arianne geschrokken. 'nou alleen jullie weten het.. we wilde het eigenlijk nog niet vertellen.. alleen aan onze ouders. willen jullie please nog niks zeggen tegen niemand ?' vraagt rein snel. 'nee, tuurlijk niet.' zeggen kelly en sacha tegelijk. 'wow.. en willen jullie het houden of laten jullie het adopteren of abortus ?' vraagt nils in een adem. 'we willen het houden.' zegt rein duidelijk en legt zijn handen om mijn buik. 'weten jullie dat echt honderd procent zeker ? jullie zijn pas 17..' zegt owen voorzichtig. ik knik vastberaden. 'jaa we houden het. het is ons kleine wondertje..' zegt ik zacht. 'wauw de eerste mainbaby is al onderweg.. wie had verwacht dat dat al zo snel zou zijn.. ik ben echt blij voor jullie.' zegt nils en geeft me voorzichtig een knuffel. 'ik ben blij voor je zusje maar wat zou mama ervan vinden ? wanneer vertel je het ?' vraagt laura nieuwschierig. 'we wilde het eigenlijk morgen vertellen..' zeg ik. 'nu we toch allemaal wakker zijn kunnen we ook wel boven verder praten.. dat zit misschien wat zacht voor ees.' stelt rein voor. 'ze is niet breekbaar hoor.' zegt nils droog en knipoogt naar me. 'maar het is wel een goed idee. ik ben het met je eens reintje ! come on dan gaan we naar boven.' zegt daan. we lopen met z'n alle naar boven. 'ees loop is rustig ! wacht ik draag je wel naar boven.' zegt rein bezorgt. voor ik kan antwoorden heeft hij me al opgetild. ik geef hem een kusje op z'n voorhoofd.

Dreams come treu ft mainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu