'NEEEEEEE ! DOE HET NIET HET IS ONS KIND !' scheeuw ik en schrik wakker. 'Wow ees wat is er ? Had je een nachtmerrie ? Je zweet helemaal..' zegt rein geschrokken. 'Ik ik ik.. ik wert het niet meer.' Zeg ik terwijl ik zacht begin te huilen. Rein slaat zijn armen om me heen en geeft me een knuffel. 'Het komt wel goed schatje. Ik ben altijd bij je niemand die ons uit elkaar kan halen.' Fluistert hij. Ik voel zijn zachte lippen op de mijne drukken. Het voelt zo vertrouwd. 'We zijn bijna bij de studio, ik ben benieuwd wat ze allemaal te zeuren hebben..' zucht rein. 'Tja ik ook.. waarschijnlijk zullen ze vragen of ik echt zwanger ben..' zeg ik zacht. We stoppen voor de studio. Rein pakt me hand en samen lopen we naar binnen. 'Oke uitleg graag. Ik heb vandaag al vijf telefoontjes gehad met de vraag of es zwanger is..' zegt maarten als we aan komen lopen. 'Ook goede middag..' reageert rein droog. 'Dat zei ik niet.. ik vroeg of het klopte dat ze zwanger is..' zegt maarten boos. 'kom ees we gaan gaan wel weer want hier heb ik geen zin in.' Zegt rein en wil weg lopen. We lopen naar buiten. 'Is dit wel goed rein ? We kunnen het maarten toch wel vertellen als hij belooft z'n mond te houden..' vraag ik. Hij kijkt me aan 'wil jij had ?' Vraagt hij. Ik haal m'n schouders op. 'Kom we doen het gewoon.' Fluister ik. En lopen naar maarten toe 'maarten echt sorry man dat ik zo boos werd. ja esmee is zwanger maar wil je alsjeblieft beloven om je mond te houden ?' Fluistert rein. 'Tuurlijk kleine, gefeliciteerd !' Zegt maarten. En glimlacht naar me. 'Thanks !' Zegen we tegelijk. 'We gaan ervoor zorgen dat niemand er achter gaat komen' zegt maarten serieus. We lopen weer naar de auto. In eens gaat rein's telefoon. 'Het is nils..' zegt rein verbaast. 'Waat ?! Zet hem op luidspreker.' Roep ik.
(R=rein n=nils)
R: hey, wat is er aan de hand..
N: hey, het gaat allemaal mis.
R: wat gaan mis ?
N: kom nu naar het ziekenhuis in goor ! Het is belangrijk !
R: wat waarom.. ?!
*verbinding verbroken*
'MAM WE MOETEN SNEL NAAR DAAN'S HUIS KAN JE ONS DAAR AFZETTEN ?!' Roept rein naar zijn moeder als we bij de auto zijn aangekomen.