Ik ga op rein's schoot zitten. 'Nou vertel het eens jullie wilde ons wat vertellen..' Zegt sacha (rein's moeder). 'Euhmm jaa nou euhmm vertel jij het of vertel ik het ?' Vraagt rein twijfelend. 'Kom we doen het gewoon samen.' Zeg ik. Ik knijp zacht in rein's hand en sta op. Rein staat ook op, we gaat hand in hand voor onze moeders staan. Rein knik als sein dat we het nu echt moeten vertellen. 'Oke nou euhm ik weet niet hoe ik het moet zeggen maar euhmm..' ik kan niet verder komen omdat rein het al overneemt. 'Jullie worden oma.. es is zwanger..' zegt hij zacht en onverstaanbaar. Ze kijken ons met grote ogen aan. Ze weten allebei niet wat ze moeten zeggen. 'Zwanger.. maar hoelang al en waarom heb je het niet eerder vertelt.. owh es je weet toch dat je me alles kan vertellen.' Zegt mama een beetje teleurgesteld. 'Het spijt me.' Fluister ik. 'Wat willen jullie er mee doen.. jullie zijn nog best jong voor een kind met tweeën op te voeden.' Zegt sacha. Rein en ik kijken elkaar aan. 'Mam het komt goed, ik hou van esmee en samen willen we ons kleine engeltje opvoeden. Maar dat kan alleen als jullie het toestaan en ons helpen natuurlijk.. willen jullie dat ?' Vraagt rein. Sacha en mama kijken elkaar aan en knikken. 'Tuurlijk helpen we jullie, jullie zijn er zo zeker over. Daarom verdienen jullie die kleine.' Zegt mama. Ik kijk opgelucht en geef haar en sacha een dikke knuffel. 'Doe je wel voorzichtig es..' zegt rein bezorgd. 'Ben je nu al zo bezorgd reintje ohoh dat gaat nog wat worden.' Zegt mama lachend. 'Hoelang zit je er al mee ? We moeten natuurlijk wel optijd een echo laten maken om te kijken of alles goed is.' Zegt sacha. 'De dag naar rein's verjaardag hebben we het gedaan en een paar dagen daarna heb ik een zwangerschapstest gehaalt bij de apotheek.' Zeg ik. 'Oke bijna twee maandjes dus. Dan gaan we nu naar het ziekenhuis.' Zegt sacha weer. Als we in de auto zitten pak ik me telefoon en zit een beetje op twitter. "@justesmee owmt ziekenhuiss with ma little prince @reinduif" rein kijkt me aan 'we vertellen het nog niet tegen de mainiacs oke ?' Zeg ik. Hij knikt. 'Nee tegen niemand meer !' Zegt hij snel en glimlacht naar me. Ik lach terug en kijk weer naar me twitter. M'n interacties stromen vol met tweets zoals 'ohmygosh ziekenhuis ?' Of 'whut wat is er aam de hand dan ?' Er zitten ook wel een paar leuke tussen. "@lemaduif oh gosh heeft rein je pijn gedaan. Haha nee grapje successx" ik lach en laat het aan rein lezen. Hij begint ook te lachen en pakt me telefoon. "@justesmee neee hoor zou ik nooit doen. She's my everything. Maar bedankt voor het succes ; ) x RvD" hij geeft me telefoon terug. Ik sluit me twitter af en open whatsapp. 2 berichten van laura, 1 van nils 3 van daan en nog 5 berichten van anouk. Ik open de chat met laura.
(L=laura e=esmee)
L: ess waarom miet je naar het ziekenhuis ?
L: dr is niks ergs aan de hand toch..
E: nee lauke doe maar rustig. Moet alleen even echo laten maken ofzo xly.
Ik sluit het gesprek en open de volgende.
(N=nils e=emsee)
N: waarom moet je maar het ziekenhuis.. ? : O
E: moet even echo laten maken niks ernstig hoor ; ) x.
Volgende gesprek met daan
(D=daan e=esmee)
D: whut ziekenhuis ? Waarom ?
D: ess reageeer pleaseee..
D: ari en lau flippen helemaal.. reageer pleaseee : (
E: rustig maar niks ergs.
Ik sluit het gesprek en twijfel of ik het gesprek met anouk moet openen. Ik klik het gesprek aan en begin te lezen (a=anouk e=esmee)
A: eeeeeeesssss
A: waarom moet je naar t ziekenhuis..
A: dr is toch niks ergs met jouu..
A: of met rein
A: ohgosh ik dadelijk nog de politie als je niet reageerd.. hoe gaat t nouuu wat is er aan de hand ?
E: wow anouk rustig maar niks bijzonders hoor en vooral niks ernstig. ; )
A: ohgosh gelukkig je leeft nog waarom moet je naar het ziekenhuis.
E: moet bloedprikken en rein wilde mee. Haha
A: pffoe gelukkig maar.. ik dacht al dat je zwanger was..
A: haha oke nee grapje maar.
E: haha neejoh gekkie
Ik sluit me whatsapp. 'Daar gaan we dan.. de eerste echo.' Fluistert rein en pakt me hand vast. 'Samen kunnen we dit, samen kunnen we alles en iedereen aan !' Zeg ik terug. Hij geeft me een knuffel. 'Let's do this.' Zegt rein vertrouwd.