048.

246 8 0
                                    

*vanuit esmee*
'het is alweer vrijdag. bleeeh Valentijnsdag.' mompel ik half slapend. *piepiep* ik open het bericht en lees het "EEESS HET SPIJT ME ECHT DAT IK JE ZO IK PROBLEMEN GEBRACHT HEB.. IK ZIE JE STRAKS NOGWEL HOOP IK X DAAN" 'straks ? wat zou hij daar mee bedoelen..' zeg ik tegen mezelf. ik pak me tas in en laura duwt me naar school. 'welke les heb je het eerste uur ?' vraagt laura. ik denk even na. 'bio en daarna muziek volgens mij. nou dat zal wel weer gezellig worden.. de eerste dag dat ik rein weer op school ga zien.. pff ik het er geen zin in lau.. hij heeft de hele week nog niks gezegd op whatsapp..' zeg ik verdrietig. 'het komt wel goed zusje van me, hij heeft er waarschijnlijk echt spijt van.' zegt laura lief. we lopen samen de klas in. 'is rein er niet ?' vraag rob op een overdreven verbaasde manier. 'neee die was het eeste uur naar de ortho..' roept anouk door de klas. ineens klinkt er door de intercom een bekende stem. 'willen vera, laura fee, kelly en arianne naar de directeur komen voor een speciale mededeling. ik zie dat laura en anne elkaar lachend aan kijken. wat zou er toch allemaal aan de hand zijn. achja deze les is toch eindelijk bijna afgelopen, daarna eindelijk muziek dat is het enige vak wat echt leuk is. als de bel gaat duwen rob en anne mijn rolstoel naar het muzieklokaal. arianne komt binnen stormen 'sorry meneer kerkhof, mag ik mijn stuk nog laten horen ?' vraagt arianne. hij knikt 'tuurlijk mag dat, waar wil je het op doen ? de gitaar piano of de drums ?' vraagt meneer kerkhof haar. 'de gitaar graag.' zegt arianne en pakt de gitaar. weer komt er geluid uit de intercom. 'HIER VOLGT EEN VALENTIJNSBOODSCHAP VOOR ESMEE DUIJKERS.' zegt een hele bekende stem. ik merk dat er nog een ander iemand is die de stem herkent. stijntje herkent de stem ook. meteen er achteraan klinkt een andere stem 'lieve eees het spijt me echt heel erg wat er allemaal gebeurt is.. ik hou nogsteeds van je en ik laat je ook nooit meer gaan ! daarom is dit voor jou.' klinkt het. eens begint arianne een liedje te spelen. het komt me zo bekend voor maar ik kom er niet op. plotseling gaan de gordijnen omhoog. daar staan laura kelly vera en fee. ze beginnen my maingirl te zingen. ineens vliegt de deur open en komen daan nils en owen binnen en beginnen mee te zingen. als rein's stuk komt is het even stil. ineens hoor ik iemand achter me en draai me om het is rein. als het liedje afgelopen is gaat rein voor me staan. 'lieve lieve lieve esmee, ik ben echt een stomme eikel geweest. ik had beter uit m'n doppen moeten kijken. maar wat ik eigenlijk wil zeggen is.. wil jij mijn Valentijn en natuurlijk ook weer mijn prinsesje zijn ?' vraagt rein en houd een klein doosje in zijn hand met 2 ringen. 'sukkel natuurlijk wil ik dat ! ik hou van je en ik laat je nevernooit meer gaan.' zeg ik tegen hem en geef hem een knuffel. de hele klas begint te klappen voor ons. 'kijk lieve kinderen. dit noemen we nou echte liefde. en is vanalles geregeld met school om dit voor elkaar te krijgen. esmee, rein, vera, laura, kelly, fee en arianne.. jullie mogen naar huis. de directeur heeft het goedgekeurd. en jongens jullie mogen natuurlijk met ze mee want ook met jullie school heb ik dat geregeld.' zegt meneer kerkhof terwijl rein een ring om mijn vinger schuift.

Dreams come treu ft mainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu