022.

270 10 0
                                    

'MAAAAM we zijn thuis.' roept stijn naar binnen. ik zie dat vera begint te trillen, maar ik ben blij dat ze het toch uit wil praten met nils. 'nils kom je even naar de kamer, er is bezoek voor je.' roept nils moeder. 'voor mij ? wie is het dan ?' vraagt nils verbaast en loopt de kamer binnen. 'nils sorry dat ik je steeds negeerde op whatsapp. maar toen we naar huis gingen in italie was er een of andere mainiac, ze zei dat je gezoent had met haar vriendin. ik wist niet meer wat ik moest doen.' zegt vera en ze begint zacht te huilen. nils pakt haar hand en neemt haar mee naar boven. elke minuut word ik steeds zenuwachtiger. 'doe maar rustig het komt echt wel goed, nils zou nooit een ander meisje zoenen geloof me maar.' zegt rein om me gerust te stellen.

*PIEPIEPP*

Ik kijk op mijn telefoon
"KOM NU NAAR BUITEN NAAR HET PARK. SCHIET OP !" ik lees de woorden nog een tweede keer over en zeg dan snel: 'ik ga even een stukje lopen, misschien helpt het om wat rustiger te worden.' 'zal ik even meegaan ?' vraagt rein bezorgt. ik schud mijn hoofd en loop naar de deur. van wie zou het smsje zijn ik ken het nummer niet, maar het zag er nogal ernstig uit. ik zie iemand op het bankje in de verte zitten. rustig loop ik er op af, ik voel dat het niet goed zit. een grote jongen van ik denk ongeveer 19 staat op en loopt op me af. 'durf je nog wel alleen over straat zonder dat schijnheilige vriendje van je..' vraagt de grote jongen. hij pakt mijn arm en trekt me mee naar het bankje. ik probeer los te komen. ik probeer ongezien een smsje te sturen: "HELP ME IK BEN IN HET PA" shit snel wil ik rein en nils naam aan tikken. ik tik de nummers van daan en owen perongeluk aan. ik doe snel telefoon uit voor de jongen hem ziet. 'wie ben jij, waarom moet je mij hebben ?' vraag ik bang. 'omdat jij dingen gedaan hebt die niet mogen dat weet je wel esmeetje.' zegt de jongen.

~vanuit rein~

ik hoor vera en nils weer naar beneden komen. ze lopen hand in hand de trap af. 'gelukkig zijn jullie weer samen.' zeg ik. 'jaa gelukkig wel maar waar is esmee heen ?' vraagt vera. 'er stond net namelijk een jongen voor de deur.. die jongen van vakantie.' zegt nils. 'WAAAAT.. we moeten naar het park nu meteen voor het telaat is !' roep ik en trek me jas van de kapstok af.

Dreams come treu ft mainstreetWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu