~vanuit rein~
'Maar ze zijn wel echt zo lief samen. Vind je niet ?' Vraag ik aan esmee maar krijg geen antwoord. 'Es ?' Vraag ik en draai me om. Daar ligt esmee op de grond ik ren op haar af. 'Esmee, wordt wakker alsjeblieft. Laat me niet alleen.' Roep ik. Er komt een vrouw met een hond aan lopen. 'Rein wat is er gebeurt met esmee ?' Zegt de vrouw. Als ze dichter mij komt zie ik dat het daan's moeder is. 'Ik ik ik uhmm ik weet het niet. We kwamen van het ziekenhuis af, ik draai me om en ineens ligt ze op de grond.' Zeg ik en probeer esmee wakker te schudden. Daan's moeder legt haar hand op me schouder. 'Doe maar rustig, ik denk dat ik al weet wat het is.' Zegt ze. Ik til esmee op en we lopen naar daan's huis. Onderweg vertelt daan's moeder dat esmee waarschijnlijk te weinig suiker op heeft en dat ze veel meer moeten eten als ze zwanger is. Daan had haar vertelt dat esmee zwanger is. Als we bij daan's huis zijn, leg ik esmee in daan's bed en begin zacht te huilen. Naar een tijdje pak ik me telefoon uit me broekzak en open me whatsapp. Meeste berichten zijn allemaal mainiacs. Ik negeer het en open de groep met de jongens. (R=rein n=nils o=owen d=daan)
R: hey guys, waar zijn jullie ?
N: ik ben bij veer hoezo whatsupp ?
O: ik ben thuis bij esmee thuis met ari en dr zusje.
R: nou es en ik waren onderweg naar huis vanaf het ziekenhuis en ineens valt es neer.. ze ligt nu in daan's bed.
D: waaat ?! Hoe kan dat ?
O: ja inderdaad wat is er gebeurt ?
R: ik weet niet waarom maar volgens daan's ma is het omdat ze te weinig suiker op heeft en dat ze veel meer moet eten tijdens de zwangerschap..
N: hopelijk is het niks ergs, Zeg trouwens maar niks tegen veer want ze maakt zich al de hele dag heel erg zorgen om esmee..
D: ohhja uhmm sorry dat ik het tegen me moeder heb vertelt.
O: tja ik snap veer wel hoor.. ik doe precies hetzelfde.
D: ja en ik ook.
R: ik hoop dat alles snel weer beter is. Maar ik ga weer, nog even beetje twitter kijken en dan ga ik ook slapen. Doei ; )
O: weltrusten broer, je kan me altijd bellen als er iets is.
D: ja precies mij ook. Als ik daarheen moet komen zeg je het maar.
R: neenee niet nodig, blijf maar gezellig bij je meisje.
D: zeg trouwens maar niks tegen haar.. anders mag ze morgen nog niet naar huis.
N: ohh iets gemist ? Wie is de gelukkige ?
R: tja wie denk je..
O: is laura alweer bijgekomen dan ?
D: ja gelukkig wel : )
N: gefeliciteerd met je meisje !
O: ja gefeliciteerd. Nou zijn we dus met 3 guys in een familie. Daan met laura, rein met esmee en ik met ari.
N: huh ? Hoe bedoel je ..
R: ja inderdaad wat bedoel jij nou weer ?
D: nogsteeds beetje dronken ofzo ? Arianne is geen familie van es en lau ..
O: leg het binnenkort wel uit.
R: nja het zal wel.. haye.
D: houdoee
N: weltruste man
O: app maar als es weer bij is.Ik sluit whatsapp af en open snel me twitter. Het is ondertussen al 2:18. ik open een nieuwe tweet "@reinduif: keep fighting and never give up babe @justesmee samen kunnen we alles aan." Ik zie een paar reactie's binnenkomen zoals: ahw super lieff, veel geluk samen we staan allemaal achter je. En nog veel meervan die dingen. Ik reageer op een paar tweet en sluit me telefoon af en ga naast esmee liggen. 'Wordt alsjeblieft snel wakker lieverd. Ik kan echt niet zonder jullie twee.' Fluister ik. Ik leg me hand op haar buik en geef haar een kusje op haar voorhoofd. Ik val langzaam in slaap.