" Like a seriously. Kau tak boleh berenang ". Muka Laith merah kerana terlalu banyak ketawa.
" So what ??". Belle mula berkira-kira untuk pulang ke bilik.
" So.....Aku nak ajar kau berenang lah". Sepantas kilat Laith menarik Belle masuk kedalam pool.
Tenggelam timbul Belle dibuatnya.
" Bye. Aku nak naik". Laith mula naik ke atas. Acah je tu.
" Help....helpp". Dada Belle mulai terasa sesak. Sukar untuk bernafas. Laith menaikkanku ke tebing.
" Heyy wake up !!". Laith menampar pipi Belle. Dia menekan-nekan dada Belle untuk mengeluarkan air. Belle masih tidak sedarkan diri.
Last opinion is CPR.
Belle terbatuk-batuk kecil.
" Nasib you dah okay. Lega I". Laith melihat wajah Belle seakan-akan mahu menangis. Matanya merah.
" Hey hey . Pahal??". Air mata mula bergenang di tubir.
" You....had stole....my first kiss". Air mata berjurai-jurai tumpah. Belle meraung semahu-mahunya di tepi pool.
" Chill la. It just a kiss. Takkan la sebab kiss pon nak nangis" Makin kuat tangisan Belle.
" Aku benci kau. Sampai mati pon aku akan benci kau". Belle bangun dari duduk dan terus berlari menuju ke bilik.
Laith termangu.
" What you have done Laith Zahran. She treat you well when you got fever and ini balasan kau kat dia. Kau kejam Laith. Kejam".
" Kau dah buat dia makin jauh...."
# # # ####
Malam itu Belle hanya duduk berteleku di atas katil. Bibir dilap kasar. Jijik. Sliding door dibuka. Belle mendekati balkoni.
Pulau Perhentian is very awesome. Malam-malam macam ni still cantik. Bintang-bintang malam berkelipan indah. Serta-merta kenangan bersama Azim menerjah ke minda.
Plymouth, UK
" Belle, can you promised me something". Belle menghentikan pembacaan lalu memandang tepat kedalam matanya. Azim baring diatas ribaku. Kami berada ditengah-tengah padang University.
" Anything for you". Buku setebal 2 inchi diketepikan.
" This is our last sem right ? So lepas ni kita akan balik Malaysia". Belle angguk sambil tersenyum.
" Yup. Kita akan balik Malaysia. Kahwin, ada anak and I akan habiskan the whole life I dengan you". Udara nyaman menyapa tubuh. Sekarang tengah musim bunga.
" I takut, I bukan future you". Muka Belle berubah riak. Jelas kelihatan keruh.
" What the hell you're talking about !! I tak suka discuss pasal bende ni".
" Why not?".
" You're my future. No matter what, kita akan grad and live happily forever after". Aku pandang mata Azim dalam-dalam. Mata kepada pemilik hati ini sekarang. Hanya dia, Nadzim Farhan.
" I nak you janji, kalau I pergi nanti you takkan nangis....". Azim terbatuk-batuk kecil. Belle mengusap-usap belakngnya, air mataku tumpah.
" I tak pergi lagi, sayang dah nangis macam ni". Azim menyeka air mataku menggunakan tangannya. Dia kemudiannya mengeluarkan sebiji cincin platinum bertatahkan berlian dari pocket seluarnya lalu diberikan kepadaku.
" It yours. As present". Cincin itu muat dijari manis Belle.
" Nice. I love it ". Azim senyum. Dia kemudiannya menarik Belle kedalam pelukkannya.
" I sayang you Belle. I janji takkan tinggalkan you".
" You are a liar , Azim". Perlahan-lahan aku mengungkapkan. Cincin dijari ditatap. Tak sangka, cincin itu merupakan hadiah terakhir daripada Azim.
" I'm sorry". Muka mamat sewel tersenyum. Nampak annoying sangat.
" Jodoh kita kuat kan. Tak sangka bilik you sebelah bilik I". Belle menjeling.
Menyampah !!
" Pergi mati dengan sorry kau. Aku benci kau. Dasar gila sex. Pervert". Belle terus masuk kedalam bilik.
Sliding door dikunci dari dalam.
Laith mengeluarkan handphone dari pocket seluar. Nombor seseorang didail.
" I found it. I am very sure".
Beautifulheartbeat
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...