" Sayang, kenapa rumah ibu ramai sangat orang ni? Agaknya ibu buat kenduri kot ". Air mata diseka lagi. Pimpinan tangan semakin diketatkan. Kaki melangkah masuk ke dalam rumah.
" Che Su dah takda aihh Aran. Kau kena kuat. Ni semua dugaan tuhan bagi sebab dia sayang kat kau". Pak Akob, jiran ibu mengusap-usap belakang Laith.
" Apa Pak Akob merepek ni. Ibu ada lagi laa. Aran nak jumpa ibu".
" Kenapa ibu baring kat situ ? Kat tengah-tengah orang ramai tu sayang".
" Abang kena angkat ibu bawak masuk dalam bilik. Nanti ibu malu pulak. Ibu malu kalau orang ramai tengok dia". Laith melangkah menghampiri sekujur tubuh yang tidak bernyawa itu. Perlahan-lahan dia terduduk.
" Ibu bangun bu..... Aran tak puas nak manja dengan ibu lagi....bangun bu...jangan tinggalkan Aran sorang-sorang kat sini".
Tiba-tiba pandangannya bertukar kelam....
***
" Feeling better now ?". Tuala kecil yang lembab mengelap badan Laith. Sepi tidak berjawab. Aku dilayan macam orang transparent.
" Laith Zahran please jangan buat I macam ni. Say something please".
" Leave me". Dan kata-kata itu berjaya menggores hati ini. Perlahan-lahan aku keluar dari bilik tapi tanganku sempat ditarik.
" I'm sorry. Teman I tidur. I penat". Aku baring disebelah lelaki itu tanpa suara. Tangannya tiba-tiba melingkar memeluk tubuhku. Tiada jarak antara kami. First time aku rapat macam ni dengan dia.
" I love you". Kalimah itu lancar keluar dari mulutnya. Aku membalas pelukan lelaki itu.
" Sleep. Jangan merepek bukan-bukan".
" I'm deadly Aina Salsabeela. I tak pernah main-main dengan kata-kata I". Aku terdiam dalam pelukannya.
" I'm soo jealous with Nadzim Farhan. He was the luckiest guys ever".
" He's dead".
" So this is my turn !! ".
" Turn what ??" Musykil aku dengan lelaki ni. Melalut tak sudah.
" Turn abang untuk jaga sayang. Jaga sayang sampai abang mati. Boleh sayang kosongkan hati sayang sikit untuk abang . Abang tak minta banyak. Cukuplah sedikit ruang untuk abang create memory dengan sayang. Can I get that chance ??". Aku diam lagi.
" Walaupun abang tahu, dalam hati sayang sekarang penuh dengan nama Nadzim Farhan". Lelaki itu mengeluh.
***
Sri Hartamas.
" Rumah kita ?". Laith angguk. Wow bapak besar. Ada swimming pool. Walaweyy Damansara Height Ayiq punya takde pool. Best gila.
" Mem besar nak tengok bilik kita tak ?".
" Sure". Kami mendaki tangga menuju ke tingkat dua. Ada 5 bilik semua sekali.
" Our room". Haruman vanilla menusuk kerongga hidung. Wangi gila beb. Pembersih jugak laki aku. Not bad. Aku try duduk atas katil empuk Laith. Woaaaa best nya. Tapi.............
" Apahal monyok pulak ni ? Tak suka bilik ni ?". Aku pandang Laith dengan mata yang sayu. Muka macam nak menangis.
" Hey hey whats wrong ?". Panic Laith tengok muka aku.
" Lapar". Hahahhahha ketawa Laith meletus.
" Lapar je. I pikir you nak bersalin tadi. Muka sedih bukan main lagi".
" I nak makan. Boleh tak you masak untuk I ?". Perut oiii sabar na. Nak pujuk abang handsome suruh masak ni bukan senang. Perlu banyak skill menggoda.
" Dengan satu syarat".
" Whatever.....cepat la masak, kalau you lambat masak i boleh mati ". Lawak bini aku ni.
" Nak stew".
" Demand gila. Nasib bini, kalau tak dah lama abang campak sayang kat luar".
" Abang nak sayang................... Can you ??".
" Tu je syarat dia ?? No prob. Dah cepat masak !!". Langkah diatur menuju keruang tamu. Luas beb ruang tamu. Boleh main badminton dalam rumah. Tv dibuka dan aku mula malanding atas sofa. Mata kuyu dan aku tertidur.
" Sayang bangun. Stew dah siap,jom makan". Aku diam tak bergerak. Terpisat-pisat membetulkan rambut yang serabai macam ahli sihir gila.
" Meh abang ikatkan. Teruk betul mamai sayang ni. Rasa macam nak gigit-gigit je.". Rambut diikat. Tanganku dipimpin keruangan dapur.
" Duduk sini. Abang ambil makanan jap". Aku diam dan terkebil-kebil. Blurr selepas bangun tidur. Tu perkara biasa bagi Aina Salsabeela.
" Alright enjoy your meal. Abang masak special untuk sayang". Stew daging yang masih berwap membuatkan otakku ligat mencerna maklumat.
Roti perancis dibuka dan aku mula menyuap tanpa henti. Laith dihadapanku bagaikan angin.
" Laju nya sayang makan. Sayang bela saka ke ??" Bini sape laa ni. Tadi bukan main lagi mamai. Dapat je makanan terus lupa laki kat depan mata.
" Sedap. Nak lagi boleh ?". Aku senyum super sweet kearah Laith. Nampak sangat muka dia terkejut beruk sekarang. Takut agaknya bini dia ada bela saka.
" Sorry sayang,barang dapur tinggal sikit je tadi. Abang sempat masak ni je. Sorry my bad".
" Ambil la abang punya". Stew daging ditolak kearahku.
" Betul ni.... tak ada penyesalan ??". Aku meminta kepastiannya.
" Abang rela berkorban untuk sayang". Hehhehehhe, korban konon. Lantak kau la nak buat drama apa pun kat sini, janji aku dapat makan.
" Done. Thanks. Sayang husband". Laith melopong.
" Sikit pun tak tinggal. Abang baru makan satu slice roti". Bini ooo bini. Sesak dada kalau hari-hari macam ni.
" Napa tak cakap, Belle dah habiskan semua. Sorry husband". Rasa bersalah pulak tengok muka chipmunk laki aku. Ayayayai, sian husband aku dapat bini macam ni.
" You nak pavlova tak ? I boleh buatkan". Aku try pujuk mamat chipmunk comel ni.
" Takde bahan rasanya. Takpelaa I okay je. Tadi I dah makan banyak stew waktu you tidur". Senyuman terukir dan perlahan-lahan mengangkat tangan tunjuk lambang peace.
" Ooooooo you dah makan banyak laa ni. Sampai hati you, tinggalkan I sikit je".
" Fair apa. You kenyang ,I kenyang. Hati manyak senang woo ada bini banyak lawa oo" Dia meletakkan tangan diatas bahu.
" I nak ambil macbook laa. I tertinggal kat damansara".
" Weekend ni I teman you ambil macbook. Jangan pergi sana sorang-sorang". Awal-awal dah bagi warning. Ilek, wife awak memang diciptakan untuk melanggar peraturan. Sorry husband. Muahahhaha.
***
" You tak jealous ke kalau I teringat pasal Nadzim". Laith pandang aku then tiba-tiba senyum.
" Abang dah lama jealous, sayang je tak tau. Ye laa sayang mana perasan kewujudan abang". Kata-kata Laith membuatkan aku bingung. Melalut apa je laki aku ni.
" Lets start. Cepat la peluk I " Suka bukan main Laith dapat peluk aku. Best laa pulak peluk husband ni. Even tak handsome tapi tak pe laa, sis on je. Hahhahaha. Dah janji kan nak peluk so kena laa tunaikan. Aku dapat stew, husband gedik dapat peluk. Fair and square apa !!
YOU ARE READING
Beautiful Heartbeat ✔️
RomanceDia, Laith Zahran. An annoying guy yang tiba-tiba masuk dalam hati ini pastu tak reti-reti nak keluar. Ah sudah! Parah laa gini. Hello abang polis, tangkap dia, dia dah cuti hati saya. " Apa beza awak dengan hospital?". " Eleh nak cakap hospital r...