Bab 35| Danial Hayyan 🐷

7.4K 219 4
                                    

" Mana hadiah I ?". Teguran Dan mematikan lamunan Belle. Dia merenung wajah itu lalu mengeluh kecil.

" Sorry......I terlupa nak beli". Jawab Belle perlahan. Ada nada kesal dalam butir bicaranya.

Mana mungkin Belle lupa. Tak pernah lupa. 4 tahun sambut birthday sekali kot. Dari tingkatan 2 sampai lah tingkatan 5 mereka classmate. Sambut birthday 3 orang sama-sama.

" Boleh you beri I satu kiss sebagai hadiah". Dan mendekatkan pipinya kearah Belle.

Belle menolak lembut. Tak selesa diperlakukan begitu.

" I joking je. Jangan laa geleb(gelabah version orang johor) sangat". Dan tergelak kecil.

" Mana syurga you ? Dari tadi melekap aje". Dan tahu Belle dingin dengannya. Belle tidak menjawab soalan Dan.

Mata Belle melirik kearah Laith yang sedang memetik gitar sambil menyanyikan lagi kepada kawan-kawan perempuannya.

Balik ni kita bukak gelanggang wrestling ehh syurgaku !!

" Ladies and gentlemen, malam ni I akan perform satu lagu for my sweetheart". Suara Dan mematikan lamunan Belle. Sejak bila dia ada kat situ ? Tadi bukan dekat sini ke ?

" Ex woii Ex ". Nazrin menjerit. Semua menangis tak berlagu bila Dan break dengan Belle. Hiperbola sangat.

Mana tak nya. Seram woiii. Langsuir memgamuk. Habis kerusi kelas patah Belle baling bila dapat tahu Dan smoking. Sebab tu laaa break.

" Hayelaa Ex da". Dan bersuara hambar. Muzik mula dimainkan. Pandangan Dan sentiasa terarah kepada Belle. Belle terkedu mendengar suara Dan.

Last dengar waktu prom night dulu kot. Partner Belle.

Inilah akhir cintaku, inilah akhir kisahku
Setelah kau jauh tinggalkan aku
Tak bisa ku melupakanmu
Tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku

Tiada ku sangka engkau berubah
Ku tak percaya kau membagi cinta
Tahukah engkau betapa sakitnya
Kau membagi cinta karna dia

Tangan Dan menunjuk kearah Laith. Belle makin terkedu. Lirik dia deep siaa. Macam ajak get back pon ade.

Tak pernah ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih di mana hatimu

Tak bisa ku coba melupakanmu
Mengapa kau buat luka hatiku
Sekian lama aku menunggu
Kasih dimana hatimu

Tak bisa ku melupakanmu, tak bisa aku tanpamu
Tak pernah aku rela kau tinggalkan aku

Papinka-dimana hatimu 🎶🎶

Hadirin menepuk tangan. Suara Dan sama seperti dahulu. Jiwa-jiwa endon.

Belle tidak menunggu lama. Dia terus berjalan ke persisiran pantai.

" You tahu tak harini hari jadi I yang paling teruk dalam hidup I". Ehh mamat ni, sekejap hilang sekejap ada. Siku kang !!

" Apahal?".

" Gadis kesayangan I langsung tak gembira bila lihat I. And she even not clap her hands after I perform untuk dia".

Allahu.

" I'm married laa Danial Hayyan. We're not 17 anymore. Please, jangan buat I rasa serba salah macam ni". Belle sebak mengenangkan kisah lama.

SMK Muzaffar Shah.

" Ke you sedih, sebab you hilang benda ni". Seutas rantai yang baru semalam Laith bagi sebagai hadiah hari lahirnya berada di tangan Danial.

Belle meraba lehernya. Sah ! Itu rantai pemberian Laith. Careless nya lahai kau ni Belle.

" Give it to me". Dan mengangkat kening.

" Rantai ni Laith yang bagi ke ?".

" Yes. And it is very important to me". Jawab Belle tegas. Padahal dia dah macam nak menangis bila rantai itu berada ditangan Dan.

Dan terdiam sejenak sebelum memasukkan rantai tersebut kedalam pocketnya.

" Do you really love him ?".

" I love Laith Zahran. With all of my heart".

" Then I should let him go". Serentak itu Dan mencampakkan sesuatu kedalam laut.

" You boleh buang cinta I sesuka hati you. Why not I buang cinta Laith".

" No". Air mata Belle merembes laju. Dia menangis sekuat hati.

Dan berlalu pergi. Belle mencari rantai yang dibuang oleh Dan didalam air walaupun di tahu semua itu hanya sia-sia. Habis basah lencun baju Belle.

" Sayang, what the hell you're doing". Laith menarik Belle kedalam pelukannya.

" I'm sorry. Belle hilangkan cinta abang. Rantai hadiah birthday yang abang bagi semalam dah hilang".

" Syuhhh. Cinta abang tak pernah hilang. I will always love you". Laith merungkai pelukan itu. Laith memegang wajah Belle yang sembab dek kerana terlalu kerap menangis.

Dia mengeluarkan sesuatu dari pocket seluarnya. Rantai tu ? Tapi tadi bukan ke Dan dah buang ??

Belle menangis semahu-mahunya didada bidang Laith.

" You pergi mana tadi. Kenapa duduk jauh dari I ?". Belle bertanya sambil teresak-esak saat Laith menarik tangannya kedarat.

" Nak test sayang. Did you really love me or not" slumber Laith menjawab.

Ooooo test. Test kejadah apanya sampai main guitar ngan perempuan lain.

" So what the answer".

" No doubt lagi yang Aina Salsabeela dah gila bayang dengan Laith Zahran". Belle cubit pinggang Laith. Nampak macam desperate sangat laa pulak statement Laith tu.

Tapi tu Fact !! Hahahahahah

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now