Bab 31| I'm sorry ma🥀

8K 245 7
                                    

" Belle". Mama memanggil nama Belle lembut.

" Laith yang suruh. Belle okay? Kalau tak selesa, takpe mama boleh cancel kan". Belle tiba-tiba memeluk mamanya . Mama terkejut tapi still membalas pelukan anak tirinya itu.

" I'm sorry ma. Belle layan mama teruk sangat selama ni ". Air mata mengalir dari mata mama. Finally,

" Belle maafkan mama?". Mama bertanya.

" Mama takda salah apa-apa pun. Belle yang salah".

" Mama pun salah jugak. Mama spoiled kan hidup Belle". Belle menggeleng.

" Mama dah cheerish papa after ibu takde. Sorry ma". Belle mencium pipi mamanya.

" Bestie". Mama menggenggam penumbuk. Mereka melagakan penumpuk. Acah-acah sisterhood.

" Laith complaint apa kat mama?". Belle mula mengorek.

" Takdelaa complaint sangat. Dia mintak tolong mama ajar Belle masak je".

" Abistu mama nak ajar laa ni? Tapi kan Belle anak tiri mama?". Mama cubit pipi Belle.

" Mama tanak dengar perkataan anak tiri tu lagi, kalau tak mama cubit Belle". Belle gigit jari. Ketakutan.

" Mama, Belle rasa awkward laa". Belle mengadu.

" Biaselaa tu. Nanti lama-lama okay laa tu. Just be yourself dear. Tak rock laa awkward-awkward ni". Mama super. Tak dendam langsung. Best laa pulak !! Kan best kalau lagi dulu macam ni.

Thanks laith. Awak buat family saya  tk awkward macam dulu~

# # #####

"Sayang kat mana ni ?". Laith terus mengangkat telefon tanpa melihat nama pemanggil.

" Banyaklah kau punya sayang !!". Sergahan itu membuatkan Laith terkejut. Uikss. Mama Belle lah.

" Err.....Assalamualaikum ma".

" Waalaikumusalam. Hah mama nak beritahu ni, anak mama ada kat rumah mama. Selama 3 hari ni, mama akan ajar Belle masak macam yang Laith mintak".

" Terbaekk laa mama".

" Takdenya. Selama tiga hari ni, tayah nak berangan nak jumpa dengan Belle".

" Mana boleh ma. Tak adil laa macam ni".

" Ahh. Mama tak kira. Nak Belle pandai masak tak ?". Mama provok.

" yela yela. Bye mama. Jaga wife laith elok-elok". Laith pasrah.

Belle pandang mamanya dengan pandangan tidak percaya. Bapak brutal !!

" Ala ma !! 3 hari lama sangat laa". Belle memuncungkan mulutnya.

" No no no. Belle kena belajar masak".

Rindunya husband . 3 hari. Lama sangat laa

# # # #####

Laith keluar dari perut camry. Dia nampak mama Belle bercekak pinggang dimuka pintu. Dia mencari kelibat Belle tetapi tiada.

Tiba-tiba tingkap tingkat atas terbuka. Alahai comelnya wifey dalam pyjama bear warna pink dia tu.

Kan best kalau jadi spiderman. Mesti boleh panjat sampai tingkat atas. Desis hati Laith.

" Sayang". Laith melambai.

" Hah berdiri kat luar gate je. Jangan nak lebih-lebih". Laith menuncungkan bibir.

" Dah laa tu Iza oii mendera si Laith tu. Kesian menantu saya". Papa membuka gate automatik. Memberi peluang Laith masuk.

" Tak kerja Laith". Tanya papa.

" Kerja pa. Tengok Belle kejap. Rindu". Jawab Laith tetapi matanya masih memandang kearah Belle.

" Bercakap tu pandang papa....tengok Belle macam nak telan dah kenapa? Pagi-pagi buta dah angau".

Mak aih !! Pagi-pagi lagi pak mentua dah menyindir.

Belle ketawa. Kiut je.

" Suke pulak dia, gigit karang". Desis Laith dalam hati. Tak boleh cakap kuat-kuat. Ade kang kena gigit dengan papa Belle.

" Masuk Laith. Breakfast sama-sama". Laith melangkah masuk ke dalam rumah.

" Belle mana pa?". Mata papa melirik ke dapur.

" Jap ehh pa". Papa mengangguk.

" Mana boleh bang". Mama membantah.

" Biarlaa Iza". Mama mengalah.

Chantekk!! Papa bagi greenlight.

" Ehh....ada orang buat air la". Laith mendekati Belle yang sedang mengacau air dalam teko.

" Janganlah kacau". Belle marah. Merajuk manja. Makin galak Laith mengusik.

" Mengadalah you ni....papa tengok Laith ni". Belle menjerit.

" Papa dah boring dah Belle tengok si Laith tu, bukannya handsome sangat. Kamu  jelaa yang take over". Belle bantai gelak.

" Sampai hati papa cakap macam tu".

" Padan muka".

" Ooo nakal ehh kat sini. Nasib laa kat rumah papa, kalau tak......".

" Pervert". Belle cubit laith.

" Adoii....sakitlah sayang. Abang tahulah sayang suka tinggalkan Lovebite kat badan abang".

Belle blusshingg ~

                # # # ########

" Ma sedap lah cekodok mama ni. Nanti ma ajarlah Belle buat bende ni". Mama senyum.

" Sedap eh ?". Mata belle membulat.

" Sayang ke yang bancuh tadi?". Belle mengangguk.

" Mama tunjukkan sukatan. Yang lain semua I yang buat".

" Sedap....serious tak tipu". Laith mencapai lagi satu lagi cekodok pisang.

" Serious laa.....you tipu. Nak ambik hati je kan ?".

" Sumpah sayang. Sedap gila".

Belle mengambil tisu didapur. Sekembalinya di meja makan

" Ya allah, dah habis?". Belle baru perasan cekodok dalam pinggan dalam pinggan dah licin.

" Kan abang dah kata...sedap". Laith senyum. Yeayyy wife pandai masak dah.

Beautiful Heartbeat ✔️Where stories live. Discover now